Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Recenze filmu „Důvěrný nepřítel“

Film režiséra Karla Janáka „Důvěrný nepřítel“ z roku 2018 přináší aktuální otázku, kterou řešíme dnes a denně - jaké by to bylo, kdybychom bydleli v domě plně řízeném moderními technologiemi? V chytrém domě?

Před několika lety jsem se zařekla, že se na české filmy dívat už nebudu. Pokud by vás zajímaly důvody, tak si můžete přečíst můj blog „Proč se mi většina českých filmů nelíbí?“, který najdete zde: https://siander.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=614252

Když mě tedy náhodou zaujme nějaký český film svým obsahem, v první řadě se podívám na ukázku filmu. A tím to u mě většinou končí. Ale musím se přiznat, že film z roku 2018 režiséra Karla Janáka „Důvěrný nepřítel“ mě ihned zaujal. Když ho tedy ČT zařadila na svůj program, chtěla jsem ho vidět.

Snad proto, že se pohybuje na hranici sci-fi a milostného dramatu (což píše Česká televize o filmu „Důvěrný nepřítel“), nebo je možné jej zařadit mezi mysteriózní filmy, drama či thrillery (podle zdrojů ČSFD).

Mám ráda sci-fi i thrillery, které se zaměřují na moderní technologie a jejich vývoj. Ačkoliv se jedná o film česko-slovenský, podle mého názoru se velice povedl a obstojí ve srovnání se zahraničními filmy se stejnou tématikou.

Film mi připomněl thriller „Síť (The Net) od režiséra Irwina Winklera z roku 1995 v hlavních rolích se Sandrou Bullock a Jeremy Northamem, nebo mysteriózní thriller „Oko dravce“ (Eagle Eye) od režiséra D. J. Carusa z roku 2008 v hlavních rolích se Shiou LaBeoufem, Michelle Monaghan a Billy Bob Thorntonem.  

Film vás donutí zamyslet se nad tím, zda skutečně potřebujeme ke spokojenému životu nejnovější technologie. A do jaké míry? Jaká mají moderní technologie úskalí? A kde je hranice mezi pohodlím a soukromím na druhé straně? Co všechno jsme schopni obětovat moderním technologiím?

Film je velmi napínavý a čím více se blíží k závěru, tím graduje. Zajímavá je i zápletka v samém závěru, která skutečně diváka překvapí a šokuje!

O ČEM JE FILM?

Andrej (Vojtěch Dyk) pracuje jako programátor u nadnárodní firmy, která se zabývá vývojem tzv. inteligentního domu, který má znamenat revoluci v bydlení. Dům je ovládaný pouhým hlasem a má obyvatelům zajišťovat maximální luxus i stoprocentní bezpečnost. Andrej je pověřen finalizací projektu. Spolu se svojí čerstvou manželkou, ambiciózní sochařkou Zuzanou (Gabriela Marcinková), se nastěhují do funkčního prototypu, luxusního domu ze skla a kamene uprostřed nádherné přírody. To, co se ze začátku jevilo jako pohádka, se však pomalu mění v noční můru.

Podívejte se na trailer k filmu „Důvěrný nepřítel“:

INFORMACE O FILMU

Film: Důvěrný nepřítel

Žánr: Mysteriózní/Thriller/Drama/Sfi-fi/Milostný

Země: Česko + Slovensko

Rok: 2018

Délka filmu: 108 minut

Režie: Karel Janák

Scénář: Ľubomír Slivka, Karel Janák

Kamera: Martin Šácha

Hudba: Ondřej Gregor Brzobohatý

Hrají: Gabriela Marcinková, Vojtěch Dyk, Zuzana Porubjaková, Ondřej Malý, Ady Hajdu, Pavel Rímský, Roman Luknár, Romana Goščíková, Juraj Rašla, Tomáš Stopa, Matej Marušín, Branislav Bystriansky, Sylvain Machac, Radovan Masár

Producenti: Ester Honysová, Ľubomír Slivka, Tibor Búza, Katarína Vanžurová, Jana Kákošová

Střih: Alois Fišárek

Zvuk: Roman Čapek

Scénografie: Martin Krejzlík, Branislav Mihálik

Masky: Michaela Kicková

Kostýmy: Michaela Hořejší

Pokud byste rádi celý film viděli, bude několik dnů ke shlédnutí na webové stránce ČT zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10430569407-duverny-nepritel/21751212002/

Je to film, který zaujme náročného diváka. Určitě osloví všechny milovníky sci-fi, ale i IT. Film je velice napínavý, zajímavý a zaručuji vám, že ho z hlavy jen tak nedostanete! A možná, že po jeho shlédnutí půjdete zkontrolovat několik technických vymožeností ve vaší domácnosti…

Příjemné podzimní dny Vám přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie, odkazy:

Informace o filmu „Důvěrný nepřítel“ jsou dostupné na CSFD.cz zde:

https://www.csfd.cz/film/529230-duverny-nepritel/prehled/#

Informace o filmu „Důvěrný nepřítel“ na webu ČT najdete zde:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10430569407-duverny-nepritel/21751212002/

Autor: Hana Rebeka Šiander | pondělí 9.9.2019 18:38 | karma článku: 12,45 | přečteno: 741x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Proč mě přestalo bavit nakupování oblečení

Ačkoliv se obchodní řetězce dušují, že se zaměřují na ochranu přírody, šetrnost a udržitelnost, nic není vzdáleno realitě. Nekvalitní oblečení stěží přežije dva roky, nemá styl, ale zato je z mizerných materiálů.

25.4.2024 v 21:55 | Karma: 18,83 | Přečteno: 804x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 708x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 472x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,24 | Přečteno: 872x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 535x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024

Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 623
  • Celková karma 16,03
  • Průměrná čtenost 3862x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->