Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VB

Hm, smutné. Možná jste měla věc více promyslet, zapálit svíčku a stopovat, jak dlouho vše bude trvat. Pokud po dvou hodinách nikdo nic neřešil, tak asi elektriku nepotřebují.

Stalo se mi něco podobného. Na přívodu vody do domu odešel loni v největším parnu omezovač tlaku vody. Začal se škrtit průtok a dvě partaje se 14 dnů nesprchovaly. Když informace pronikla náhodou až ke mě, tak jsem se zeptal, zda se ptali sousedů, zda nemají stejný problém (na ulici probíhá nová výstavba, tak zde podezření). Prý ne. Zda se podívali do přístupné vodovodní šachty, zda třeba nepraskla přípojka. Prý ne.

Zavolal jsem instalatéra a ten to vyměnil. Čtrnáct dnů se nemýt...hm, hm, hm.

0 0
možnosti
JN

Mohu potvrdit, ze tohle neni jen problem generace Z.

A mozna to ani neni tak problem lenosti (prece jen, sve jistice zkontrolovali, aspon v blogu se to pise, i ten na chodbe).

Ja myslim, ze to problem stadoviostoti - je tam 6 bytu, tak si kazdy rekne, ze se o to uz urcite nekdo postaral, treba zavolal elektrikare nebo tak neco.

Nam se v dome s 20 byty stalo neco podobneho - akorat tam se vypnul hlavni a vedlejsi jistic pro spolecne casti domu - tj zvonky, svetla a vytah. Nekolik hodin to bylo vypnute, az kdyz jsem, v 21 hodin prisel z prace, tak koukam, ze z poslednich sil sviti jen nouzova svetla (na akumulator).

Ja jsem vedel, kde je jistic na svetla - byl vyhozeny, jak praskla nejaka zarovka. Jenze to nestracilo, nekde byl jeste hlavni jistic a ja nevedel kde. Tak jsem zavolal technickemu spravci domu - cislo je na nastence celou dobu, a nikdo to jeste nehlasil. Bylo uz ale po pracovni dobe, tak jsem musel vovlal elektrikare s 24 hodinovym dohledem a pak se problem vyresil A to v dome bydli tak 1 rodina generace Z a zbytek jsou rodiny stredniho veku a duchodci.

Pri tak velkem poctu lidi, si proste kazdy rekne, ze to uz urcite nekdo hlasil a ze se tedy uz na problemu pracuje. A to je proste problem psychologie davu.

A take osobni pristup - nekdo je proste aktivni, nekdo vice pasivni. Taky jsem se divil, proc to neresila uz manzelka, jeste v dome, kdy spravce pracoval. Nebo nekdo jiny.

1 0
možnosti
Foto

L47u75b69o96š 33M90o52t17l

2. 1. 2023 17:04

Gratuluji k tomu, že jste byla spásou nejen pro sebe, a děkuji Vám za to! Chápu tuhle kritiku a tato generace mě také štve podobnými věcmi, ale nejsem si jist, zda přesně těmito.

V tomto věku jsem bydlel na kolejích, kde se asi ode mě neočekávalo, že se budu vrtat do infrastruktury. Ačkoliv, hrdě se hlásím k tomu, že jsem byl členem celkem omezených part, které na koleji 17. listopadu zaváděly Internet. To zahrnovalo vyvrtat díry do stovek pokojů, protáhnout kabely apod. Fajn práce. Ale nebyla to nikdy moje soukromá iniciciativa. Mám dojem, že pokud bydlí takto mladí lidé v podnájmu, tak jejich uvažování asi je podobné tomu na koleji. Také se tam nestaví velmi dlouhodobé vztahy, protože je tito lidé neočekávají. Je to pro ně asi dočasná fáze života, alespoň tomu věří.

Ale jasně, myslím si, že se takto chovají i v situacích, které by vypadaly více jednoznačné. Je to prostě nová generace, která spoléhá na stát a někoho venku, že udělá všechno netriviální, zatímco jejich jediným úkolem je být poslušnými ovcemi, které všechno odkývají.

0 0
možnosti
Foto

L96u78b10o20š 91M69o61t84l

2. 1. 2023 17:16

Ještě jsem chtěl napsat, že před pár měsíci jsem četl poměrnou vlivnou esej o ruském charakteru a tam byla zápletka skoro stejná. V ruské vsi netekla voda a jediná "outsiderka" (autorka eseje!) to řešila a vyřešila, ostatní byli připraveni žít zbytek života bez vody apod. Rusům chybí samostatnost, jsou jen poslušnými, byť většinou línými, když se nikdo nedívá, nástroji. Je smutné, že mladá generace na Západě v tomto smyslu konverguje k mentalitě země, která negeneruje ten druh rozvoje, který býval v Evropě normální.

0 0
možnosti
PK

To je jednoduché - začalo by jim to vadit a možná to začali řešit, až by se jim vybily mobilní telefony :-P

2 0
možnosti
Foto

L70u98b81o97š 18M19o93t36l

2. 1. 2023 17:07

Přesně tuhle hlášku jsem udělal těsně před tím, než jsem si přečetl Váš komentář.

0 0
možnosti
JR

J87a85n 72R33á16ž

2. 1. 2023 15:24

Rebeko, svět se neustále mění vlivem toho, jak se mění lidé v něm žijící. Každá generace modeluje okolní svět podle sebe a domnívat se že tomu tak není plodí nesprávné analýzy chování nastupující geberace.

Jako lidé z mé generace, tedy lidé narození v době druhé světové a v období nakrátko po ní, těžko rozuměli životnímu stylu dnešních čtyřicátníků, tak i vaše generace dost obtížně rozumí a chápe životní styl tak zvané generace "Z".

Také oni, když pod vlivem toho, že se o sebe budou muset starat sami mentálně dospějí, budou mít stejný problém v pochopení toho jaký životní styl vyznávají jejich nástupci. Jaký styl to bude nikdo dnes neví, ale že bude jiný, je naprosto jisté.

Zvyknout si na odlišný životní styl nastupující generace je hodně obtížné, ale naučit se v tom "cizím" světě žít bez vnitřních konfliktů, je nutnost.

0 0
možnosti
Foto

L35u42b81o59š 56M73o43t86l

2. 1. 2023 17:14

Pane Ráži, myslím si, že se mýlíte a že dnes tyto stížnosti starších generací na generace mladší nejsou stejné, jako bývaly odjakživa. Není to totéž přesně proto, že hned Vaše první teze je chybná. Říkáte, že každá generace modeluje svět pod sebe.

Ale to přesně pro dnešní mladé neplatí. Dnešní mladá generace neobsahuje žádné autentické jednotlivé revolucionáře, kteří chtějí změnit svět tak, jak to bylo u všech nebo téměř všech předchozích generací. A jak napsala paní Šiander, nejenže nechtějí změnit svět, ale nechtějí ze své vůle vyměnit ani pojistku.

Naopak jsou homogenní masou, která fanaticky udržuje status quo, do kterého prakticky již přišli, a která si zakládá na tom, že se neodchýlí ani o malinkatý kousek od toho, co jim jejich vůdci řeknou, že je správné. A skutečnými vůdci nejsou miléniálové nebo generace Z, ale extrémističtí zástupci generace boomerů, kteří byli vysokoškoláci v 60. letech (plus Soros ze starší generace).

Tito boomeři si tehdy dali jako rebelující generace úkol předělat svět na nějakou automatizovanou levicovou utopii nebo dystopii a dnešní mladé generace v tomto plánu hrají zcela pasivní úlohu nástrojů.

0 0
možnosti
Foto

Deset let jsem delal pro energetiky poruchy kabelu ve meste a sirokem okoli. Byznys nic moc, z ruky do huby, rekl by klasik. Prebral to CEZ, ze dne na den nas vsechny odrizli od subdodavek a dosadili si vlastni subdodavatele. Udelal jsem tri zakazky pro stavebni firmy, dve z nich nedostal zaplaceno a uz to jelo. Plomba na barak, "vyhodne" nabidky na odkup nemovitosti, atd. Urady nic nezajimalo, jo tak tobe nezaplatili, no, to ale musis odvest depeha z tech nezaplacenych faktur. Ze nemas z ceho? Smula. No tak OK, zavrel jsem kram, zacal jezdit delat elektroinstalace po elektrarnach od britskych ostrovu po Banglades. Tri riky splacel dluhy a nakonec zakotvil v Nizozemi. Po peti letech za dva tydny vydelam to, co pro energetiky za rok. Do CR uz jen za zabavou a praci pro letite pratele a pouze tu zajimavou. A proc to rikam? Kazda generace si potrebuje zkusit "ryt d...u v zemi" alespon chvili, aby se naucila vazit "samozrejmych" veci. A teprve ten akt, ta krize, muze vytvorit houzevnate, samostatne a schopne lidi. A je jedno, jestli je to Generace Z nebo beta. ;-) Stastny novy rok.

0 0
možnosti
Foto

To by se dalo zobecnit. Je řada (třeba i drobných) problémů v našem nejbližším okolí, ale já to přece řešit nebudu, počkám, až to udělá někdo jiný. Všichni čekají, až to někdo udělá...

1 0
možnosti
EH

O tempora, o mores. ;-D

Tohle není generační problém. Jenom lidi jsou líní a začne to řešit až ten, komu to nejvíce vadí.

Třeba u nás je jednodušší vyvěsit cedule "Zavírejte dveře!!!" než seřídit brano.

To je taky český nešvár. V angličtině by nezapomněli dodat prosím a mnohdy i děkuji.

3 0
možnosti
PV

Tohle neni problem nejake konkretni generace, takhle se proste nekteri lide chovaji bez ohledu na vek ci socialni zarazeni.

3 0
možnosti
Foto

Jsou zlenivělí. Mají dostatek dopaminu ze sociálních sítí, bez námahy, tak proč by se obtěžovali pohnout zadkem, pro dobrý pocit.

3 0
možnosti
JN

Ja bych to nechal pro ne vypnute - po 24 hodinach, az by se jim vybily mobily, tak by treba i neco udelali :-)

Ale za ten experiment asi zkazene potreviny v lednickach nestoji, plus nekomu mohou umrit rybicky v akvariu atd.

0 0
možnosti
  • Počet článků 622
  • Celková karma 17,24
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->