Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87í68t64ě74z17s17l97a22v 47K94o64š84ť59á92l 9958794418

Nesnažte se měnit druhé, to je chyba, najděte si partnera, který Vám vyhovuje takový, jaký již je.

Zatímco ženy doufají, že svého partnera změní, muži doufají, že jejich partnerka zůstane stále stejná. Asi nejhorší kombinace je, když se oba chtějí změnit navzájem.

0/0
1.7.2019 13:48

B59o50h57u34m68í75r 21Š80i93m73e33k 3671720964794

Tak si dovolím pokračovat.

Máme se dobře, žijeme bez stresů, které by nás učily samostatnosti a odpovědnosti. Chlapečci zůstávají maminčini bobánci a děvčátka tatínkovi mazlíčci. Nic je nenutí opustit rodinu. Pokud vůbec rodina, která by jim nabízela vzory, vůbec je! Proto jsou problémy s dospíváním. Mohou být hraví, ale chybí jim odpovědnost. Nedospělé bývají převážně ženy, ale i muží jsou ve svém dospívání zpožděni. Asi to platí oboustranně, že žena i muž dospívají s prvním dítětem. Dříve se tradovalo, že muž dospívá na vojně. To jsem nepociťoval. Člověk nejrychleji dospívá starostí o druhého. Muž by měl již z rodiny vycházet jako gentleman a žena jako zralá žena. Ale stává se, že člověk nedospěje do konce svého života. Násilně kohokoliv předělávat nelze. Jen pomocí zamilovanosti a lásky, kdy se člověk přizpůsobuje jaksi automaticky.

A protože muž a žena spolu interreagují na těch úrovních: holčička s tatínkem, chlapeček s maminkou a převažujícně milenka s milencem, pak je dobré, když žena zvládá roli roztomilé kočičky, neposlušné holčičky, umravňující maminky, ale hlavně biologicky šťavnaté milenky. To vše musí stát na plnohodnotné biologii a plnohodnotné výchově. A pak teprve můžeme být šťastni po většinu svého života. Erotika a sex jsou nejdůležitější šťávou člověka, protože jde o faktory stabilizující tělo i duši člověka a jsou zdrojem naší lásky a zamilovanosti.

Problém je, že každý z nás vycházíme ze své rodiny do života poněkud deformováni. A je dobře, když si to včas uvědomíme, abychom se včas ještě dokázali neobehavioristickou cestou transformovat. Mně to trvalo skoro celý život, ale mohu zodpovědně říci, že jsem to dokázal. Pomohla mi i konfrontace s myšlenkami uloženými v bibli. Mám dobrou ženu, opravil jsem rodinné sídlo, vychoval jsem dobrého syna a zasadil stovky stromů. Co bych chtěl víc. A přitom jsem se stal chlapem. Pán Bůh nás má rád, a když se Jím necháme vést, dozrajeme jako dobré víno.

0/0
30.6.2019 17:14

J50a37n 43R19á42ž 1719193534380

Někdy v polovině devadesátek jsem byl pozván do rozhlasové debaty o vztazích muže a žen v nově se utvářející podobě společnosti. Zřejmě mne organizátorky považovali za reprezentanta typu "macho" muže a chtěli použít jako odstrašující vzorek degenerovaného typu muže. Za partnery dialogu mi byli přiděleny tři ženy. Aktivistka nějakého feministického spolku, druhou byla podnikatelka, jejíž muž je v domácnosti, to jest stará se o děti, vaří a dohlíží na kvalitu úklidu najímanými pomocnicemi, zatím co ona se věnuje firmě a třetí byla autorka studie, která měla dokázat, že pomocí pozitivní diskriminace žen lze dosáhnout jejich rovnocenného postavení s muži.

Z průběhu snahy přítomných dam přesvědčit posluchače, že snaha založit harmonický partnerský vztah na přírodou předurčené úloze muže a ženy nemůže být úspěšná, jsem dovodil:

- jakýkoliv projev mužské galantnosti, pozornosti, úcty a respektu k ženě, je pouhým projevem mužské arogance, který vytváří prostředí mužské dominance a podporuje podřízené a tím nerovnoprávné postavení ženy ve společnosti

- v partnerském vztahu je primární úlohou ženy přetvořit svého mužského partnera do podoby v podstatě robota, připraveného plnit mnohdy až absurdní požadavky ženy jako např. být na jedné straně profesně úspěšným a tím dobře vydělávajícím, ale na druhé straně být co nejvíc doma, aby se mohl muž postarat o děti a vykonávat co nejvíce domácích prací a žena měla tak příležitost projevit svou individualitu

- ideálním partnerem je hybrid metrosexuála vždy ochotného splnit ženě její sexuální fantazie i marnivost (partnera jí kamarádky závidějí) s chlapem Schwarzeneggerova typu, který ženu vždy a za jakýchkoliv okolností ochrání od obtěžování okolního světa.

To mi dalo pochopení, proč se v dnešní době velká množina mladých mužů do trvalých vztahů moc nehrne a ti, kteří chtějí žít s ženou v harmonickém rodinném vztahu,vyhledávají jako partnerky spíše ženy, které nepovažují roli matky a pečovatelky o rodinnou pohodu za ponižující stav.

+3/0
30.6.2019 12:55

I79v26a70n87a 16M48o25t65l96o65v71á 3165534630220

Jen , aby jich bylo dost pro vsechny zajemce

0/0
30.6.2019 14:53

B56o82h80u43m83í40r 48Š50i24m24e56k 3261830634174

Haničko, děvenko zlatá! Asi mne také otaxujete za nedospělého kluka, i když můj život se pomalu chýlí ke svému konci. Ano, chodím v kraťasech i do kostela a dámy kolem šedesáti let oslovuji "děvčata".

Ale u Vás zjišťuji, že ještě nevíte, že nikoho nemůžete převychovat. A svého muže nejméně ze všeho! S tím se smiřte!

Muž a žena mezi sebou střídají role: Tatínek a dcera, maminka a chlapeček a milenec a milenka. A v těchto třech rodinách si navzájem hrají.

Je pozoruhodné, že si stále vyhledáváte jen dětské muže, u kterých převládá vyvolávání jejich závislosti na Vás. Zjevně se chováte převážně jako dominantní maminka a mužové tuto přidělovanou roli přijmou nebo nepřijmou.

Dnešní doba je typická, že mentálně dospíváme pomaleji. Máme se dobře. Nesnažíme se o samostatnost. A většinou si myslíme, že ji nepotřebujeme.

:-)

Omlouvám se, že text dopíši až odpoledne. Nyní jdu na mši do kostela a v poledne budu sledovat Moravce. Zatím hezký den!

:-)

0/0
30.6.2019 9:06

J32a15n 22R77á17ž 1979863154420

Také i ve svém hodně pokročilém věku chodím od jara do podzimu v kraťasech a různě počmáraných tričkách a ženy oslovuji tak, že to lze považovat za jednání v rozporu s protokolem vytvořeným propagátorkami šílenství zvaného Mee Too. Ale jednou ve Španělsku jsem zašel v kraťasech rozjímat do místního kostela. Už to nikdy neudělám, neb jsem z toho, jak se místní na mne dívali dospěl k názoru, že takové ne-oblečení při návštěvě kostela není, zvláště v zemi, kde je respekt k Bohu velice vážně vnímán, zrovna nejvhodnější. A od té doby se z kraťasů převleču do dlouhých kalhot, i když jdu 500m rozjímat do našeho místního kostela.

To není polemika s Vašim postojem k oblékání, ale jen vyjádření mého subjektivního názoru, že je dobré rozlišovat kam jít v kraťasech vhodné je a kam ne a to platí i při posuzování toho, že i volba oblečení může být výrazem respektu k osobě, se kterou se chci setkat nebo prostředí, kam se chystám. Z toho vyplývá, že jít na schůzku s ženou o které je známo, že chodí elegantně a módně oblečená v kraťasech, je možno považovat ze faux pas. A tak se nedivím, že když partner autorky blogu toto neuměl pochopit, byla roztrpčená.

+1/0
30.6.2019 14:11

B77o17h35u12m11í90r 35Š86i25m85e35k 3601380354234

Plně souhlasím! Ženě a místním zvyklostem je radno se přizpůsobit. :-)

0/0
30.6.2019 16:06

M88a39r11i56e 40Š88í64p61k57o74v59á 5582382454657

Toto, co jste napsal, mě napadlo úplně stejně...cituji:

"Je pozoruhodné, že si stále vyhledáváte jen dětské muže, u kterých převládá vyvolávání jejich závislosti na Vás. Zjevně se chováte převážně jako dominantní maminka a mužové tuto přidělovanou roli přijmou nebo nepřijmou."

+2/0
30.6.2019 19:53

K35a51t50e12ř35i57n38a 46M58í87k37o41v40c57o12v78á 7965917323

To video je strašně frustrující, vůbec jsem ho nedokázala dokoukat. Snaha moderátorky ho neustále tlačit do nějakých absurdních pozic a názorů, které vůbec nezastává, stále dokola - neříkám, že by měla mít v popisu práce přikyvovat, ale to opravdu nezvládla nic lepšího? Uá!

Z Petersona s oblibou cituji doma svým nezletilým zlatíčkům, mají z toho srandu, ale protože on má tak krásně zformulované některé postoje a zásady, dokáže to i zafungovat. Jestli trvaleji, to se teprve uvidí :-)

0/0
30.6.2019 8:06

J47a16r50o55s25l76a26v 59K60u51t51h62a88n 1307887439847

Dobrý den, paní HRŠ, s tím, co píšete, souhlasím, vaše postesknutí považuji za oprávněné. Zajímá mne, do jaké míry může žena rozhodovat a potom následně realizovat to, v čem svého partnera bude měnit (jako například naučit ho se jinak oblékat...). Podle mne to nese určité riziko, že zajde příliš daleko a prostě si ho přizpůsobí svým představám. Tato otázka není v žádném případě myšlena jako provokativní. Děkuji.

0/0
30.6.2019 6:57

K57a12t76e83ř51i80n23a 29M98í57k17o58v78c76o66v35á 7895397243

Mohu se přidat k vaší otázce? :-)

Myslím totiž, že je to tak v pořádku a mělo být vzájemné: člověk by si měl vybrat partnera, který na něj má dobrý vliv a má dobré kompetence ho v rozličných aspektech postrkovat vzhůru. Ve finále by to mělo být takové vzájemné postrkávání a popotahování - každého baví a jde mu něco jiného, tak proč to nevyužít. Samozřejmě platí obligátní "všeho s mírou" :-) A taky platí "ve dvou se to lépe táhne" a určitě to platí i pro nějaký vývoj člověčí, kdy není dobré ustrnout na místě.

Pomáhat si růst, ne si přizpůsobovat toho druhého, by - myslím - bylo dobrým partnerským cílem :-) Ale k tomu to chce právě to, aby byli oba dospělí.

0/0
30.6.2019 12:08

J78a36r72o85s75l96a85v 93K94u97t16h51a96n 1717547759297

Dobrý den, po dlouhém zvažování a počáteční nejistotě, která místy dosahovala až nesnesitelné intenzity, jsem se rozhodl, že se k mé otázce přidat můžete... :-)

+1/0
30.6.2019 12:58

B18o79h66u91m31í56r 66Š69i66m79e82k 3841250724594

Pokud nechceme být jednou nešťastní, tak musíme přijímat svoji partnerku a svého partnera takové, jací jsou. Jedině jeho zamilovanost může spontánně partnera změnit, ale žena ho měnit vědomě nesmí! Ale to věšina z nás ví. :-)

0/0
30.6.2019 16:10

L15u20k17á21š 71V36ů79j96t57e84k 9242222565605

V tomto ohledu vládne dokonalá rovnost pohlaví.

Pohlaví s tím nemá nic společného :)

+1/0
29.6.2019 22:35
Foto

H44a14n12a 57R58e55b32e47k92a 31Š68i12a29n94d24e11r 3776323480100

Pěkný večer, pane Vůjtku,

nevím, jak jste to myslel Vy.

Ale já zastávám názor, že muž a žena jsou velice rozdílní. Doplňují se. A právě tak rozdílnost je úžasná, úchvatná, nádherná a inspirující!

Přeji vše dobré, hrš

+1/0
29.6.2019 23:05

B41o88h60u82m49í49r 20Š32i81m76e18k 3101160354624

Je dobře, že si vážíte rozdílnosti. A bude dobře, když budete brát muže celého, jaký je, nebo ho necháte být pro jinou.

0/0
30.6.2019 16:15

I77v35a36n69a 49L21a21n87c48e 3186528407657

R^R^R^

0/0
29.6.2019 22:20
Foto

H95a78n61a 75R22e24b70e82k31a 61Š17i47a32n50d69e84r 3316623760650

Děkuji pěkně :-)

0/0
29.6.2019 23:05

J27i87ř74í 18Ř82e36z88n52í50k 4512392183835

Chce to opět zavést povinnou vojnu, která dělá z chlapců muže.

+1/−2
29.6.2019 21:08

P24a53v29e11l 95D84y44t51r41y25c27h 9878475971512

No nevím jak Vy, ale co jsem v naší četě vypozoroval, tak chlapci se zejména naučili kouřit, sprostě (chlapsky) nadávat a zašívat se (vyhýbat se práci). Jestli po tohle touží ženy, nevím.

+5/0
29.6.2019 21:26
Foto

H36a65n85a 41R85e23b76e31k69a 78Š48i32a70n30d41e90r 3536333330780

Pěkný večer, pane Řezníku,

ano, souhlasím s Vámi. R^ Myslím, že vojna měla v mnoha ohledech dobrý dopad na muže. Řád, disciplína, zodpovědnost, respekt, ale také i poznání, že nikdo z vojáků není "pupkem světa", povinnost poslouchat, ale snad i pokora.

Jistě, jako všude existují lidé, kteří mohou zneužívat své postavení a šikanovat a ponižovat druhé, ale také existují dobří vůdci, dobří velitelé, kteří dokázali z dětí udělat muže.

Domnívám se, že vojna velice chybí v naší zemi.

A také můj příběh je o muži, který se vojně vyhnul.

Přeji příjemný večer, hrš

+2/−1
29.6.2019 23:09

J31a67n 88R45á28ž 1349333114700

Mne vojna naučila sebedisciplíně, poznání, že se svým názorem lze v kolektivu různorodých osobností uspět spíše dialogem, než silově, že mnoho nepříjemných situací je lépe řešit pomocí humoru, než projevy vzteku,či neproduktivního vzdoru a hlavně že nejspolehlivější cestou k dosažení respektu ostatních ke své osobě, je dokázat osobním příkladem, že lze vlastními silami dosáhnout i zdánlivě nedosažitelného cíle.

Takže čas strávený na vojně prožitý v době socíku rozhodně nepovažuji za čas ztracený, ale za čas, kdy jsem zjistil hodně o tom, co jsem, čeho všeho lze vlastním přičiněním dosáhnout a že každý člověk i v hodně nesvobodném prostředí dokáže vytvořit svůj autonomní prostor, kde se může projevovat svobodně, aniž by se ponižoval nebo zrazoval své zásady.

+1/−1
30.6.2019 13:29

B85o70h84u84m61í86r 64Š19i53m93e17k 3921820504614

Mně vojna tedy nedala vůbec nic. Maximálně to, že jsem se naučil zašívat. Ale vůbec mne nezměnila. Jako záklaďák jsem chodil pravidelně do kostela na mši a jako záložák se čtyřmi hvězdičkami jsem šel v Hradci Králové na mši a ke svatému přijímání. Nepředstavitelné! A tak mne kontrarozvědka dovezla do kasáren. Ty dva kilometry bych samozřejmě došel, ale když mne chtěli svést, tak jsem se jim nebránil. :-)

0/0
30.6.2019 16:23

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz