Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Je skvělé, že na sobě tolik pracujete, ale zároveň tak překvapující, že vám to komplikuje osobní život.

0 0
možnosti
BG

Nejen od chlapů, ale od všech. Ty "komplimenty" pocházejí od lidí, kteří ničeho moc nedosáhli a na to podle nich jednoduché studium VŠ by prostě neměli vědomostní kapacity.

A taky se ptám: proč bych se měl stydět za to, co jsem vystudoval? Copak poznámka, že diplom má každý blbec, značí, že snědý kopáč ve výkopu je vlastně chytřejší než já? Navíc to, že někdo má jen střední, nebo dokonce jen základní školu, není zárukou toho, že to bude osvícená osoba s rozhledem. Výjimky ovšem potvrzují pravidlo, a to v obou táborech.

Zvlášť alergický jsem na to "kdo něco umí, dělá to, a kdo neumí, učí". Čili vlastně rozdělení na takové praktiky a teoretiky. Jenže v reálném světě vidíme, jak praktici svou roli nezvládají. Teoretik řekne, že by se mělo zavést toto a toto. Praktik řekne, že to nejde, protože se tomu nechce, tenhle nemůže, toto nepůjde. Mé zkušenosti z dopravy, kterou jsem vystudoval, jsou takové, že by doprava mohla fungovat lépe, kdyby se do praxe aplikovaly teoretické přístupy. Jenže všechno dělají praktici na základě dlouhodobých zkušeností a v praxi vlastně vidíme, že to, co by podle nich fungovat mělo, nefunguje, protože se řídí heslem "fungovalo to doteď, bude to fungovat pořád". Od jisté doby mám k těm praktikům určitý odstup.

Papír na to, že něco znám, je svým způsobem vstupenka k lepším vyhlídkám. Jak mi pomůže to, že jsem v řízení auta mistr světa, když nemůžu na silnici? Teprve až řidičský průkaz, tedy ten papír, mi legálně umožní používat pozemní komunikace.

Rozdíly mezi lidmi se vzděláním a bez něj nedělám. Důkazem je to, že já coby Ph.D. mám partnera vyučeného zahradníka. Ale vždycky se rád dozvím, jestli dotyčný je nebo není vysokoškolák, abych věděl, jak se s ním mám bavit, ne abych ho ponížil. Pak se nestane, že budu o něčem mluvit, čemu ten druhý nerozumí.

Nebojte se toho, že jste vzdělaná a nestyďte se za to. Máte před ostatními náskok minimálně v tom, že jste si rozšířila obzory. Ani já nelituju, že jsem studoval VŠ.

2 2
možnosti
MK

Můj postoj k celé věci asi nejlépe shrnul ve svém příspěvku pan Ráž.

I já, ač také otitulován, jsem se ve svém střednědlouhém životě setkal s velkým množstvím otitulovaných blbců na jedné straně, a se SKUTEČNĚ chytrými lidmi bez vejšky na straně druhé.

Jak poznat přirozeně chytrého člověka? Podle mne i tak, že dokáže i relativně složitou věc podat jednoduchým, lidsky srozumitelným způsobem. Příkladem je třeba pan Radkin Honzák.

6 0
možnosti
LM

Dobrý večer, z fotografie působíte velmi inteligentně. Jenže pokud to co jste napsala myslíte vážně, tak se nedivte že budete do smtri sama. Pokud by jste měla rodinu, malé děti, tak si nemůžete číst, ale něco dělat. Od rána do večera. To žádná maminka svým dětem ani muži neudělá, aby si všímala jen sebe. Zní to, že jste sebevesmírem.. Chce to trochu jinak. Ale to se nikde na vysoké škole nedovíte.

3 1
možnosti
DP

Vyrůstala jsem v rodině, kde si četli všichni, takže jsem se to jaksi samovolně naučila v pěti letech i já. Čtením si tříbíte mozek a tak nějak samovolně se třeba učíte i gramatiku. Takže sečtělý člověk by nikdy nenapsal by jste. Krom toho na práci v domácnosti jsou minimálně dva - ve většině případů.

1 1
možnosti
SH

Souhlasím s výrokem jednoho z Vašich partnerů: Dneska má diplom každej blbec!“. A skláním se před širokou škálou Vámi vystudovaných škol. Obojí myslím zcela vážně a vůbec to navzájem nesouvisí. A...těším se na Váš další blog, Hano Rebeko Šiander. Pokaždé si u Vás ráda počtu.

0 0
možnosti
VV

Nekdy byva pro muze problem po case zjistit, ze ma chytrejsi manzelku. Ovsem vystudovani vysoke skoly absolutne neznamena jak se i zde muzeme presvedcit, ze nositel akadmemickeho titulu je nejak abnormalne chytry. Proc jen si ta Husakova parta vymyslela tu Vokovickou Sorbonu?

5 0
možnosti
JR

J85a91n 12R94á12ž

16. 8. 2017 20:05

Jedním z mylných předpokladů, se kterým se u mnoha absolventů našich universit setkávám je, že akademický titul získaný absolvování university je automatickým důkazem vzdělanosti. Jak už napsal pan Buček níže, diplom jen naznačuje jistou připravenost k využití znalostí studiem daného oboru možná(!) získaných, v praxi. Nic jiného. Opravdu to nic jiného neznamená.

Během svého relativně dlouhého života jsem se setkal z tolika otitulovanými blbci a naopak z tolika skutečně vzdělanými lidmi, majícími (jen) maturitu), že si dovoluji pronést toto tvrzení.

P.S. Věřte mi, že samotný fakt, že jste absolventka vysoké školy, třeba i s červeným diplomem, na sebevědomého chlapa žádný dojem neudělá Mimo ženského půvabu je lákadlem na sebevědomé muže přirozená inteligence, která se ovšem projevuje jinak, než pláčem nad tím, že žádný chlap, který by ocenil titul, není na obzoru.

14 0
možnosti
Foto

Souhlasím s panem Jaroslavem Konášem , R^ a taky karma za výbušné téma. Nevidím v tom povýšenost ani samochválu. Jenom konstatování, které má nějakou příčinu, jak jsem tomu rozuměl. ... pokračování bude?

4 1
možnosti
JS

Absolvování několika vysokých škol nevypovídá nic o inteligenci a charakteru člověka.

6 0
možnosti
MB

Vzdělání je prostým - Předpokladem. Toho, že člověku to bude lépe myslet. Že sežene lepší zaměstnání. Že se dostane do adekvátních kruhů. Že geny rodičů se přenesou na dítě budoucí, že i jeho obživa pak bude snadnější. V žádném případě nečiní člověka lepším, nebo pracovitějším, dokonce ani nemusí vydělávat více, než-li prostějšek. Jde o to, co hledáte. Troufám si i tvrdit, že recept neexistuje, jde i o štěstí.- Jak říkám - vzdělání je předpoklad. ... :-)

11 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS