Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L37u95b85o50m89í76r 43V96í32t 7864501880656

Co je hřích? Hřích není pít, kouřit, hrát hazardní hry, omítnutí kostela atd.Je to výsledek nevěry. Bible pravi:John 3:18...Kdož věří v Něho, nebude odsouzen, ale kdož nevěří, jižť je odsouzen;nebo neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.Nejsi odsouzen a oddělen od Boha protože jsi hříšník. Jsi oddělen od Boha protože jsi odmítl s Ním chodit jeho danou cestou. Máš před sebou smrt a žívot. Zrovna tak jako Adam a Eva. Každý jednotlivý člověk má své právo svobodného rozhodování. Strom Života a strom smrti je před námi. Záleží z kterého stromu berež,tím jseš. Svobodné rozhodnutí. Bůh tě nenutí aby jsi Ho miloval. Takže ti co si říkají křesťané, a tak nežíjí se poznají podle jejich ovoci.II Ep.S. P. K Tim. 3:5...Majíce způsob pobožnosti,ale moci její zapírajíce. A od takových se odvracuj.

+2/0
28.7.2017 9:02
Foto

H92a21n80a 27R12e63b19e86k16a 57Š57i74a72n71d25e12r 3776873540740

Pěkný den, pane Víte,

děkuji za Váš zajímavý názor.

Souhlasím s Vámi téměř ve všem.

Ano, jsme svobodní lidé a můžeme si vybrat, zda se rozhodneme žít s Bohem nebo ne.

Ano, hřích v obecné rovině je oddělení od Boha. Že žijeme sami a nezávisle na Bohu a sami rozhodujeme o svém životě a o všem.

Na druhou stranu jsou hříchem jednotlivé skutky, naše špatná rozhodnutí, motivy a postoje našeho srdce. Bible dokonce rozlišuje hříchy na různé druhy, například přestoupení, pominutí nebo ohavnosti.

Takže v tomto se rozcházíme. Ale souhlasím, že jednotlivé hříchy jsou již výsledkem života bez Boha. Kdo nežije s Bohem, nemůže jinak než hřešit.

Mějte se pěkně, H. R. Šiander

0/0
29.7.2017 15:19

L97u62b50o84m47í48r 60V17í71t 7634191430206

Dobrý den a srdečné díky za odpověď. Velice rád bych se upřesnil. Hříšník který nevěří v Boha je hříšníkem a ty jeho nevěřící atributy, ho nedělají větším hříšníkem. My jako věřící křesťané, děláme v našem životě věci, které neděláme ochotně,ale jak se říká člověk uklouzne a pak toho lituje, a tak duchovně roste. Bible o tom velice jasně hovoří v Ep. S. K. Žid. 10:26...Nebo jestliže bychom dobrovolně hřešili po přijetí známosti pravdy, nezůstávalo by již oběti za hříchy. Ale pakli něco učiníme, čehož litujeme a co není podle Písma svatého tak... 1.Ep. S. Jana 1: Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrnýť jest Bůh a spravedlivý, aby ám odpustil hříchy, a očistil nás od veškeré nepravosti. Takže co je hřích? Mnoho lidí říká, že hřích je opíjet se, cizoložit,klet atd. Ale to je to co hřích způsobuje, ale skutečný hřích je nevěra. Pokud jsi křesťanem tak tyto věci neděláš. K.Řím.8:1.. A protož neníť již žádného potupení těm, kteříž jsou v Kristu Ježíši, nechodícím podle těla, ale podle Ducha. Mějte se hezky.

0/0
29.7.2017 16:45

M23i65r61o40s77l80a67v 25Š22m63e33j69k48a22l 5883870311349

Mnozí lidé popírají existenci Boha názorem, že kdyby byl všemohoucí Bůh, nedopustil by války, zlo, umírání nevinných dětí. Snažím se jim vysvětlit, že i když Bůh by mohl vše zařídit za nás a vymýtit zlo, tak že to udělat nesmí. Udělal by z nás tvory, bez vlastní vůle a možnosti si vybrat zlo, dobro či víru v něj. Je na nás, abychom se zasloužili, zlo eliminovat, bojovat s ním.

+3/0
28.7.2017 7:34
Foto

H34a10n14a 28R54e59b72e54k48a 53Š74i75a91n90d95e43r 3936903570850

Pěkný den, pane Šmejkale,

děkuji pěkně za Váš příspěvek.

Částečně souhlasím. Bůh nám dává na výběr, nejsme roboti. Můžeme si zvolit, zda budeme konat dobro nebo zlo. Zda budeme pomáhat lidem kolem sebe a dělat správné věci nebo zda budeme škodit lidem, využívat je a obelhávat je, abychom je zneužili ke svým vlastním záměrům.

Bůh je 100% dobrý a není v Něm žádné zlo, tak praví Bible. Já jsem o tom bytostně přesvědčena.

A Bůh stojí proti lidem, kteří páchají zlo. Není na jejich straně. Ano, a také se můžeme zasloužit, jako bojovat proti zlu. Ale proti lidem jako takovým bojovat nemáme, protože Bible říká, že to zlo, co páchají je duchovní záležitostí a lidi si jenom Ďábel používá ke zlému, ke svým plánům. Měli bychom bojovat proti příčině, Původci zla, ne proti tomu, kdo je jenom prostředkem. Mnozí si to však ani neuvědomují...

Mějte se pěkně, H. R. Šiander

0/0
29.7.2017 15:08

M64i33l31a15n 58B50í61l95e25k 5234369171

Jenže všechno svobodnou vůlí vysvětlit nelze. Třeba přírodní katastrofy nezaviněné člověkem způsobily nezměrné utrpení milionů lidí, zvířat...Problém teodiceje zůstane oříškem asi navždy.

0/0
29.7.2017 18:18

M67i45r63o83s46l68a27v 17Š65m12e88j75k29a77l 5693420221619

Paní Šiander, nesdílím s Vámi víru, že Bůh vyřeší věřícím to, co je trápí. On nám pouze umožní a ukáže cestu, jak problémy vyřešit.. Nemůže to udělat On za nás, zcela by nás znehodnotil.

0/−1
28.7.2017 7:17
Foto

H56a64n66a 26R75e82b48e17k12a 40Š33i65a85n12d88e90r 3386333720880

Pane Šmejkale,

máte na svůj názor právo. Já Vám ho brát nebudu :-)

Ale nesouhlasím proto, že v Písmu se praví, že všechno, co máme pocházíme od Boha. Všechny dobré věci a dobré dary nám dává Bůh. V listě Římanům se praví: "Máš něco, co bys byl nedostal?"

Já sama za sebe mohu říci, že mi Bůh žehná a dává mi požehnání - peníze, posílá mi do cesty lidi, se kterými se mám setkat, vede mě po svých cestách, žehná mé práci, kterou dělám, dává mi inspiraci pro psaní knih a blogů... Když jsem se dostala ne svojí vinou do těžké životní situace a neměla jsem momentálně co jíst, poslal mi lidi, kteří mi přinesli jídlo. Někdy nevím, jak řešit problémy, ale modlím se za moudrost a Bůh mi ji dává. Někdy mi ale Bůh posílá hotové řešení problémů, o které se jsem se nijak nemusela zasloužit - to je život z milosti. Zdarma. Na druhou stranu je to možné jenom proto, že za to někdo už dávno zaplatil tu nejvyšší možnou cenu - a to Ježíš, když za mě zemřel na kříži.

Mějte se pěkně, H. R. Šiander

0/0
29.7.2017 15:13

P77e91t11r 80S66k86á62c87e91l 6954939959

Smyslem života, tedy křesťanského zvláště, je poslechnout Stvořitelovu vůli.

+2/0
27.7.2017 23:33

P38e97t47r 52S68k60á42c33e59l 6804819249

Ateismusnavzdory všeobecnému přesvědčení není primárně revoltouintelektuální, ale morální. Bůh pro ateisty není ani takneviditelný, jako spíše nežádoucí. Ateisté nepřizpůsobujísvé touhy pravdě, ale spíše pravdu svým touhám.

— DineshD ́Souza v Křesťanstvía ateismus úplně jinak[5]

+4/0
27.7.2017 23:33
Foto

H27a74n72a 65R13e40b10e77k40a 40Š94i69a11n77d33e78r 3886513770140

Pěkný den, pane Skácele,

ano, zcela s Vámi souhlasím.

Bůh nás všechny (ale i všechno na celém světě) stvořil s nějakým záměrem a plánem. Proto jsme takoví, jací jsme - jedineční. Něco nám jde báječně a vynikáme v tom, něco nám jde méně. Všichni jsme k něčemu předurčeni. Abychom to našli, potřebujeme poznat Toho, kdo nás Stvořil, tedy Boha. On nás uvede do své dobré vůle a bude pro nás radost žít v tom, co pro nás připravil. V Listě EFEZSKÝM 2,10 se v Bibli píše: "Jsme jeho dílo. On nás stvořil k dobrým skutkům, abychom v nich žili". Boží vůle pro nás, skutky na každý den, ale i velký celoživotní poslání, to je v Božím provedení jako když vklouzneme do šatů, které byly pro nás ušity na míru. Dokonale nám sedí a cítíme se v nich báječně. Žádná špatně sedící kolekce, která nás škrtí, otravuje a my si klademe otázku: "Co je to za strašnej kus hadru! Proč se v tom cítím tak blbě?" To jsou naše skutky.

Mějte se pěkně, H. R. Šiander

0/0
29.7.2017 14:39

A91n79t95o35n69í65n 40R57e50č57e70k 9135282456770

Počátkem r.2014 ministerstvo vnitra vydalo zde barevně mapku okresů republiky s uvedením množství kriminálních činů v r.2013. Čím byl okres slabší v kriminalitě byl světlejší a naopak tam, kde kriminalita byla vysoká byl až rudý. V diskuzi několik málo osob příčinu rozdílu správně ohodnotilo, že kde mají větší religiozitu, tam je méně kriminality. Samozřejmě rudou barvou se vyznačovala velkoměsta Praha, Brno, Ostrava a Plzeň. Pak to byly příhraniční okresy Karvinou počínaje a pak podél polské hranice na západ a podél německé až do Chebu. Jih Čech a Moravy už rudý nebyl, ale světlý také ne. Světlejší okresy byly podél hranice se Slovenskem, Vysočina a pak některé různě rozházené uvnitř Čech a Moravy.

0/0
27.7.2017 21:46

M36i86r84o57s61l11a34v 94K59u73l68h63a26v81ý 5389412791

Jedinečnost Boha uznává více náboženství. Židé a křesťané jsou svázáni Starým zákonem; islám mnohé opsal a v něčem se záměrně odlišil. Vícekrát jsem napsal, že víra je (dnes) přínosná, neb zpravidla kultivuje ducha; tedy ta, co míří dovnitř a má za cíl - být lepším člověkem.

Jen ta muslimská jiné neuznává a navíc svou ideologií programově usiluje o světskou moc a Boha židům a křesťanům bere a přisvojuje si Jej.

P.S.

Znám nevěřící (nebo ty napůl - můj případ), kteří dodržují desatero mnohdy lépe než věřící; Jak to tito mají u Boha?

+4/0
27.7.2017 19:17
Foto

J83a56r54o60s43l25a24v 54K68o95n59á93š 4626676816263

Nevěřící, kteří se chovají slušně to mají u Boha jistě lepší, než věřící, kteří tak nečiní. Věřící se totiž nemají na co vymlouvat.

+3/0
27.7.2017 19:26
Foto

H30a71n76a 64R56e27b39e32k25a 79Š53i41a34n59d72e93r 3136193680130

Pane Konáši,

zde bych nesouhlasila.

Do nebe se nedostane nikdo za zásluhy. Pokud se tu tedy bavíme o křesťanské víře založené na víře v Ježíše Krista a vycházíme z Bible jako z Bohem daného učení.

Podle Bible se do nebe NIKDO nedostane za dobré skutky! Záchrana naší duše, ale i celého života spočívá ve víře v Ježíše Krista. Jsme zachráněni pouhou milostí, tedy zadarmo. V Bibli se doslova praví: Je to proto, aby se nikdo před Bohem nemohl chlubit! Vykazovat se, že si na to "vydělal", nebo dokonce, že si to zasloužil, "odpracoval" dobrými skutky.

Takže k Vaší otázce: Kdo to bude mít u Boha lepší? Věřící či nevěřící?

Já bych řekla, že ten, kdo je věřící: Protože je opět psáno, že se Bohu líbíme skrze víru a ve víře k Němu přicházíme.

Ale také je psáno: "U Boha není přijímání osob!"

Tak uvidíme, možná budeme překvapeni. Možná budeme nakonec překvapeni, kdo bude v nebi a kdo ne ;-);-)

Mějte se pěkně, H. R. Šiander

0/0
29.7.2017 14:57
Foto

H30a32n66a 89R35e62b97e42k51a 78Š39i12a91n97d69e63r 3976183630140

Pěkný den, pane Kulhavý,

velmi přínosný a zajímavý příspěvek! Díky za něj! :-)

Ano, můžeme vidět člověka nevěřícího (v Boha), který žije a chová se lépe než ti, kteří se nazývají křesťany. Na druhou se křesťané mohou chovat často hůř než nevěřící. Jak to tedy je? Co na to říká Bible? Jak to vidí Bůh?

Znám oba případy. Můj dobrý přítel je ateista. Byl vychován v nevěřící rodině k tomu, aby dodržoval určité morální zásady a principy. Podle nich žila jeho rodina a dodržuje je i on sám. Patří k úžasným lidem a moc si ho vážím. Je to gentleman a nikdy mi nevrazí "kudlu" do zad.

Na druhou stranu jsem poznala mnoho křesťanů, kteří jsou věřící mnoho let, chodí do církve a čtou Bibli. Ale morálně nedosahují úrovně mého nevěřícího přítele. Někdy jsem od některých věřících zažila dokonce to, co by nevěřící nikdy neudělal, podraz hrubého kalibru.

V Matoušově evangeliu 7,16 - 20 říká Ježíš: "Po jejich ovoci je poznáte. Což sklízejí z trní hrozny, nebo z bodláčí fíky? Tak každý dobrý strom dává dobré ovoce, ale špatný strom dává špatné ovoce. Dobrý strom nemůže nést špatné ovoce. Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně. A tak je poznáte po jejich ovoci."

Jestliže jako křesťané říkáme, že žijeme s Bohem, musí to být na našem životě vidět. Vztah s Ježíšem nás proměňuje hluboko v našich srdcích. To pak změní celý život - naše postoje a reakce, některé věci už prostě dělat jako dřív dělat nebudeme moci.

Strom, ovoce, zrání... to všechno je proces. Není to ze dne na den (když se obrátíme k Bohu). Když však žijeme s Bohem několik let a jsme stále stejní (dokonce horší než nevěřící lidé ve svém chování a postojích), pak je někde vážný problém. O takovém člověku Ježíš říká, že skončí v ohni (oheň = peklo). Měli bychom být pokorní a umět si přiznat, jestli je to náš problém a volat k Bohu, aby nás změnil. Dokud žijeme na zemi, je Bůh připraven nás změnit.

0/0
29.7.2017 15:37
Foto

J12a22r36o82s52l30a51v 58K37o56n72á40š 4116916896673

Měl jsem štěstí, že jsem v životě potkal katolíky velmi liberální / mírně řečeno/. Když jsem s jedním z nich o tom hovořil, řekl mi : " Věřící hřeší jako každý jiný, Rozdíl je v tom, že křesťana to trápí a přemýšlí, kde udělal chybu." Život bez hříchu asi neexistuje, ale pro vyúčtování s Bohem je důležitý právě ten stud a upřímná lítost.

+5/0
27.7.2017 18:14

L73a43d23i77s87l36a40v 26J20í88l42e26k 9952689902901

Moje řeč.

+4/0
27.7.2017 18:29
Foto

H82a84n59a 10R80e18b61e78k88a 67Š41i58a87n70d38e57r 3846913750710

Pěkný den, pane Konáši,

děkuji pěkně za Váš příspěvek do diskuse.

Částečně souhlasím a částečně si dovolím nesouhlasit. Vysvětlím proč.

Rozdíl je v tom, že mnoho katolíků (ale i protestanti nejsou výjimkou) se dívá na hřích jako na nezbytné zlo, které nás přemáhá. Rozdíl je v tom, že nám, křesťanům, Bůh hříchy (zlo) odpouští.

V Bibli se I. Listě Janovi 1,8 - 10 píše: "Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravdu v nás není. Jestliže doznáváme své hřích, Bůh je tak věrný a spravedlivý, že nám naše hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti. Říkáme-li, že jsme nezhrešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není."

Je pravda, že jako křesťané (i já) hřešíme, ale není to již životní styl hříchu (jeden hřích za druhým a ani nám to nepřijde, nevíme o tom a nevadí nám to), ale jsou to výjimky. Nejsme dokonalí. Jestliže bychom ale říkali, že nehřešíme, jak se píše v Bibli, lžeme. Rozdíl je ale mezi námi křesťany a nevěřícími v tom, že nám Bůh naše hříchy (když už se stane, že zhřešíme), odpouští a dokonale nás svou krví Ježíše Krista hříchů očistí. A Bůh odpouští tak dokonale, že na to zapomene, nikdy nám to nepřipomíná a nevyčítá. Dívá se na nás, jako kdybychom nikdy nehřešili.

Ovšem hřešit dál jako dříve, když jsme byli nevěřící nemusíme. Ježíš, který zemřel za naše hříchy, zlomil svou smrtí na kříži moc hříchu. Takže když vyznáme Ježíše Krista jako našeho Pána a Spasitele a následujeme Ho, hřích ztrácí moc. Už nad námi nekraluje, protože je nyní naším Králem Ježíš.

Zatím jsem se setkala s málo lidmi, kteří toto opravdu žili. Ale když já sama jsem objevila toto slovo ve vší plnosti, hříchy, které mě dříve doslova zotročovaly proti mé vůli, ztratily svou moc. Nemusím hřešit, nemusím dělat věci, které nechci a jsem opravdu svobodným člověkem.

Mějte se pěkně, H. R. Šiander

0/0
29.7.2017 14:51

J76o46s93e23f 78R20z86y82m39a60n 1752514955720

Krásně řečeno :-)

+4/0
27.7.2017 17:53



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.