Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29o38j90m48í33r 86R21o85d11e87n 6306235855847

Tento fenomén patří spíše do intimní sféry a ne promítat na celou společnost. Ostatně bylo vždy je v úzké skupině lidí jež měla už něco za sebou. Nemůžeme zde chtít aby nás společnost a ostatní uchopili a chápali, neboť nemají naší zkušenost a navíc naše zkušenost je též nestabilní, pokud zde bude tah a schopnosti se oprostit od promítání funkčnosti našeho světa na další dimenze. Zde to patřilo do rukou Hermetiků. Lidi jež žijí na Sahaře, těžko uchopí co to je sníh, led  a země třeba jako Grónsko. Obdobně to může být pro lidi v Jemenu, kde pralesy pro ně může znamenat ráj. Je to o zkušenosti a ne tak o tom že to existuje .Taktéž fyziku a chemii jsme nepochopili hned v první třídě ale je zde proces, nejdříve se naučit psát, logicky myslet (/matematika) ... .

+2/−1
23.4.2013 8:20
Foto

H59a50n38a 11R49e19b34e41k26a 34Š63i55a39n69d56e54r 3926873700460

Pěkný večer, pane Rodene,

děkuji za Váš příspěvek.

Rozumím, jak to myslí, ale nesouhlasím s Vámi.

Ježíš nás (své učedníky) v evangeliích nabádá k tomu, abychom to, co pro nás udělal, křičeli ze střech, hlásali po celém světě a zvěstovali, co dobrého pro nás B-h udělal.

Jsem si jistá, že klinickou smrt si mnozí umějí představit. Je to v příběhu popsáno velmi podrobně a dobře. I když jsem to neprožila, věřím a umím si představit, jaké to asi bylo.

Pěkný večer a jsem v dokonalé úctě, H. R. Šiander

+2/−1
23.4.2013 22:22

M74o33j61m72í68r 51R14o13d66e92n 6846755525507

Vnímám zde též jiný fenomén u těchto lidí jež nejednou pocítí tah vnímat další rozměr bytí. Je to tzv. práh prvního kontaktu  s dalším rozměrem, kde zatím nám chybí zkušenosti a osvobození se od personalizujícího a lidského pohledu. Je vidět že společnost v sobě nese nespočet  lidských tahů a potřeb na různých úrovních. Zde je další z mnoha oslovených jako v minulých časech nespočet dalších.

Kristus zde je příslovečný, neboť většina společnosti žije v silných a přirozených sociálních a instinktivních vazbách, kde hlavní "slovo" má autorita a svět je o modelu rodiny a většina máme tah k otcovské nebo mateřskému konejšivému projevu.

0/−1
22.4.2013 22:10
Foto

K73a43r57e16l 20B57o87h21á65č83e77k 1561507386564

Je fajn vědět, že umírání je zpříjemněno drogami vlastní výroby :)

+7/−5
22.4.2013 20:22

P93a42v51e48l 20K66u97r76a68l 5581454160660

Takže to že někomu přestane být srdce a fungovat plíce neznamená že není mozek ještě schopen částečně fungovat...

naopak v takovém stavu v něm propukce vcelku chaos... poslední zbytky elektrochemických potenciálů se začnou uvolňovat, krz strukturu probíjet elektrické vzruchy, vyplaví se většina mediátorů...

Uloží se i nějaké nesmysly do bílkovin do paměti a i do krátkodobých struktur... tento stav trvá krátce, z principu je životnost struktury mozku v případě vyšší hypotermie a za předpokladu že se v něm neudělá v krvi pucek v řádu desítek minut... (šance úspěšného znovu spuštění s časem rapidně klesá...) ale občas se to povede.

Pak se nějak interpretuje tenhle chaos... mozek má otravnou tendenci neúplné informace doplňovat informacemi známými... (pro přežití je to poměrně vhodné) takže si z toho obvykle slepí nějaký "zážitek".

+5/−2
22.4.2013 20:13

J47a40r57d20a 14C65h36o98v48a82n39e82c 6341185483839

Můžete se utěšovat třeba i tím.

+5/−5
22.4.2013 20:26

F26r27a23n56t18i34š50e46k 65L85u52f95t 5737989704146

Občas se píše že se provádí výzkum toho "opuštění těla" . Nad postel umírajícího něco umístí něco (předměty, obrázky) co nemůže vidět ze své pozice (zespodu je to zakryto) a při oživení mělo být zjišťováno, jestli při případném zážitku klinické smrti pacient opustil tělo a viděl to. Niky se nic nepotvrdilo.

   O tyhle zážitky jsem se zajímal jako mladík, abych si udělal vlastní názor. K tomu účelu jsem využil příbuzné pracující ve  zdravotnictví. Nakonec jsem mluvil s jednou ženou a ta mi přinesla sepsaný svůj zážitek co měla po otravě houbama. Sepsala to bezprostředně po tom co se to stalo. Až ode mne se dozvěděla že takový zážitek je celkem běžný a já jsem si na ní potvrdil že Moody ve své první knize úplně nekecá. I když nebyla věřící, taky se jí zjevil Kristus (prý na základě toho jak vypadal) a rozmlouvala s ním. Před tím se nahoře u stropu rozsvítila kulová lampička zřejmě analogie s tím Moddyho světlem.

+5/−2
22.4.2013 20:56

J89a49n 79Š18e73s72t90á24k 3398179219124

"Nikdy jsem NIC neslyšel o Bohu, křesťanství, nebo o tom, kdo to byl a je Ježíš Kristus. Za socialismu se o takových věcech na školách vůbec nemluvilo." - Nejen to, všechny kostely i boží muka atd. byly zakryty plachtama, celých 41 let;-D

+4/−1
22.4.2013 19:59

A68l23ž11b27ě24t60a 51K45a87h96o42u95t93o91v33á 6613687611108

Coz mi u Vás néjak neprekvapuje. Pokud zrovna reagujete u pavouka jak reagujete, tak se na Vas to socialistické skolství opravdu podepsalo. I male díte snad za komousu vedelo, ze ten kostel co stojí na námesti není prodejna zeleniny.

+2/−6
22.4.2013 20:47

I77v77o 49Ž42á54č10e73k 9210342129837

Vy byste nepoznala ironii, i kdyby vás kopla do...

+6/0
22.4.2013 21:27

J49a95n 32Š81e32s64t67á37k 3448319629814

jasně, no to je vidět, že je to napsáno ve stylu reklamního sdělení, udělat co nejkrajnější extrém  aby pak produkt maximálně vynikl. Navíc tehdy hodně tehdejších babiček a dědů chodilo do kostela, vůbec starých lidí s prvorepublikovou výchovou, takže církev nebyla žádné tabu, jen papaláši si museli dávat bacha a proto chodívali do kostela mimo své bydliště, kde je nikdo neznal;-D

+2/−2
22.4.2013 23:09

I16v57o 52Ž85á26č49e20k 9310612389397

Ano, tato věta činí tu výpověď velmi věrohodnou. Já jsem absolvoval ateistickou výchovu jak ve škole, tak v rodině.A dodnes jsem ateista. Ale že bych byl v 17 letech neznal jméno Ježíš Kristus? Ježíšikriste, to snad proboha ne.

+6/0
22.4.2013 21:39

J42a62n 36Š68e11s53t12á35k 3488619489104

odpověděl jsem Vám ale skočilo to o poschodí výš:-)

0/−1
22.4.2013 23:12
Foto

H19a24n70a 36R64e33b34e39k46a 94Š71i90a88n67d83e33r 3116133500540

Pěkný večer, pane Šestáku,

děkuji za dobrý příspěvek. Já jsem byla za socialismu ještě dítě, takže jsem si to, co píšete nemohla pamatovat, ani uvědomovat. Takže díky!

Pěkný večer a jsem v dokonalé úctě, H. R. Šiander

0/0
23.4.2013 22:26

J19a63n 68Š54e63s62t24á35k 3188829119434

Rovněž zdravím paní Hano, jasně že když už má jeden něco jen zprostředkovaně, je pak obtížnější vše stručně vystihnout. Ono totiž komunistům to náboženství zase až tolik nevadilo, myslím u běžných lidí, spíš se tím bu*erovali mezi sebou v rámci konkurenčního boje mezi papaláši. A je fakt pravda, jak jsem tady už poznamenal jinde, že papaláši často chodili do kostela, jen to ale muselo být mimo jejich bydliště. A vím, že i počátkem padesátých let byly kostely během Vánoc doslova narvány, a sám jsem jako klouče s otcem o Vánocích prošel všechny kostely v centru Brna kvůli jesličkám, a nebylo tam k hnutí. Tohle by taky někdo měl odborně zmapovat. Jinak drobná příhoda, můj otec byl třeba v Dachau s kardinálem Beranem, a v rodině se tradovalo, jak za ním s máti  otec chodili a když na něj čeklai v přilehlé vinárničce, tak se tam otočil ještě v kněžském rouchu a řekl, že si jen musí sundat ty montérky a hned přijde z a nimi:-)

0/0
24.4.2013 0:34
Foto

M16a47r37t24i88n 84P85i96n31c 8911432704703

Vyrůstal jsem v 60. letech a velmi přesně rozumím, co má autor na mysli - neslyšel jsem také prakticky nic o Bohu a křesťanství, nic, co by mělo byť minimální informační hodnotu. Ani u nás doma, ani ve škole, ani v médiích se o křesťanství nemluvilo - já si alespoň na nic nevzpomínám. Kostely, boží muka atd. jsem míjel jako památky dávné minulosti, které namají žádný vztah k současnému životu. Bible ani jiná křesťanská literatura se v knihkupectvích a knihovnách nevyskytovaly. První dotyk se zvěstí evangelia jsem měl až v době vysokoškolských studií prostřednictvím Filmového klubu (Passoliniho evangelium sv. Matouše)...

0/0
28.4.2013 23:33

R46a10d26o29s11l32a97v 17K38l46a50u69d17a 5734498974252

Dobrý večer. Vrátím se k diskusi pod vaším posledním článkem. Když jsem opsal větu z pod vaší fotky, žádnou chybu jsem tam neobjevil. Prosinec 2013 nebyla pointa mého příspěvku:-P

+2/−3
22.4.2013 19:36
Foto

H45a60n64a 52R60e53b94e48k24a 16Š28i61a75n91d96e18r 3626463940330

Pěkný večer, pane Klaudo,

děkuji za Váš příspěvek. Patrně jsem nepochopila, co jste myslel.

Ale faktem je, že jsem tam chybu měla a tu jsem díky Vám opravila.

Přeji příjemný večer a jsem v dokonalé úctě, H. R. Šiander

+2/−3
22.4.2013 19:48



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.