Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hafusak2

Je to časté téma hovorů, ale prý "jistota je v nejistotě".

1. Ve svazku "na psí knížku" se žena musí sama fest snažit, aby dobrý vztah zůstal zachován, protože rozchod je snadný. Vdaná, která už má muže "jistého" se snadno může stát stíhačkou, semetrikou atd., na všechno kašlat, neboť "ona už má své jisté".

2. Když se sebkriticky podívám do zrcadla, proč vlastně o mě ta ženská tak stojí? Stojí skutečně o mne nebo jí jde hlavně o majetek? Dobře se vdát, ještě výhodněji se rozvést a já trouba pak budu platit na děti, na ní /protože proč by dobrovolně chodila do práce když nemusí/ a není vyloučeno, že jí budu vydržovat ještě nějakého obšťastňováka, takže vlastě budu živit celou bandu flákačů a když odmítnu, tak mě bude honit soud jako dlužníka na alimentech. Tůůůdle!!!

3. Tohle jsou ty nejčastější argumenty proti sňatkům. Bohudík, nic z toho jsem nemusel zažít na vlastní kůži.

+1/−1
28.6.2012 20:28

.Camino

Re: Je to časté téma hovorů, ale prý

Vse je jinak,,,,,takhle nejak konci vtip umirajiciho stareho clena rodiny....dosla jsem k tomu zaveru po par letech v Kanade a pri cestovani do Indie. Ono jim to doopravdy funguje. Svete div se, takze zamestnani tzv. matchmakeru funguje a zrejme bude v budoucnu jeste vyhledavanejsi. Pana `hafusaka2`si nesmirne vazim, i kdyz nejsme zajedno politicky.....ziju na jine planete, ale rozumim mu...R^

0/0
29.6.2012 4:56

oldiess

Re: Je to časté téma hovorů, ale prý

Vy jste mi ale jeden, teď Vás holky co na Vánoce hážou střevíček vůbec nebudou mít rády. Takhle navádět proti nim;-D

0/0
30.6.2012 18:01

hugous.z.lipek

Re: Je to časté téma hovorů, ale prý

Až na poslední Vaši větu se ty  ostatní mají tesat do kamene!!!:-))Přeji,abyste to opravdu nikdy nezažil:-):-)

0/0
15.7.2012 18:40

QQ.

Manzelstvi

bylo v minulosti obchodnim svazkem, domluvene rodici, laska byla spise prijemnym prekvapenim, ktere prichazelo az pozdeji. Nekdy jo a nekdy ne. Hlavnim problemem rozvodu je, ze se manzelstvi zacalo uzavirat z lasky (te romanticke, diktovane filmem ala Hollywood). Laska jako vasen je totiz nestabilni a nedokaze bez dalsich vlastnosti jako respekt, ucta, vira v nejaky smysl manzelstvi..., manzelstvi udrzet. Za techto okolnosti se manzetsvi nemuze udrzet, je nestabilni a nema v moderni dobe ani smysl.

0/0
28.6.2012 15:14

daris

Re: Manzelstvi

já si zase myslím, že na manželství uzavřeném z lásky není nic špatného. Problém vidím spíš v tom, že mnoho lidí není ochotno ke kompromisu a toleranci. Je fakt, že já jsem vdaná teprve dvacet let, ale neměnila bych. Když muž požádá ženu o ruku, dává jí tím najevo, že ona je pro něj ta pravá, že s ní by chtěl strávit celý život. Stejně jako vánoce jsou pro mě symbolem lásky k bližnímu, oslavy zrození nového života, svatba je pro mě vyjádřením lásky muže k ženě /a naopak/. Musím se přiznat, že moc nechápu lidi, pro které je manželství jen formalita a cár papíru, ale když se jim narodí nemanželské dítě, ve většině případů se jmenuje po otci. To už jim není líto času stráveného na úřadu aby si takovou "formalitu" vyřídili.

0/0
28.6.2012 20:34

QQ.

Re: Manzelstvi

Ja myslim, ze manzelstvi uzavirana tzv. z lasky prelozeno z chvilkoveho poblouzneni, ktere vyprcha behem nekolika dnu nebo tydnu je spatne. Dva lidi muze udrzet pohromade po dobu 20 nebo 30 let jen neco mnohem pevnejsiho nez je chvilkove poblouzneni. To je jen vysledek Hollywoodskeho  filmu a poblouznenych predstav, ktere nikdy v historii nefungovaly a fungovat nebudou. Kdo za to plati jsou deti.

+1/−1
29.6.2012 9:58

hugous.z.lipek

Re: Manzelstvi

máte pravdu,dlouholetá manželství drží pohromadě jen majetek.Většinou si dají volnost a jsou "vzornou";-Drodinkou;-DVšechno mám okolo sebe tak x-let.

0/0
15.7.2012 18:45

.Camino

Re: Manzelstvi

QQ, oni i v tom domluvenem se zacnou potom mit radi.....ale zalezi na okolnostech, jak velikou roli hraje rodina.... sirotek je asi nejlepsi:-)!!

0/0
29.6.2012 5:00

QQ.

Re: Manzelstvi

Ano, laska neni zakazana.:-)

0/0
29.6.2012 9:54

QQ.

Re: Manzelstvi

Kdyz nad tim uvazuju tak nejlepsi by bylo, aby manzelske svazky zase domlouvali rodice.;-D

0/0
29.6.2012 10:03

mamina2

To jste psala před 40 lety, ne?

Jinak si to nedovedu představit. Tehdy ještě bylo těhotenství partnerky častý důvod sňatku a to dokonce i u lidí, kteří by se jinak skoro určitě nevzali. Dneska je každé třetí dítě nemanželské, znám dokonce i dost nesezdaných párů, které mají dvě děti. Samotný fakt těhotenství dneska asi moc lidí k svatbě nepřinutí.

+1/−1
28.6.2012 15:08

QQ.

Re: To jste psala před 40 lety, ne?

<<<Bohuzel mate pravdu. >>>To je prave to, proc to dnes nemuze nikdy fungovat. smyslem manzelstvi totiz byla vzdy rodina, vychova deti. Jak sama tvrdite, to dnes rozhodne neni duvodem ke snatku. To je ta rakovina... Dnes se manzestvi naprosto nesmyslne uzavira proto, ze on citi mrazni, kdyz ji olizuje bradavky nebo neco podobneho, a z jinych takovychto ptakovin. Trochu jsem to odlehcil, ale ne moc.... Z toho take plyne zaver. Az to mrazeni prestane citit, nebo ona, a to si piste, ze drive nebo pozdeji je to oba prejde, tak to uz od zacatku zcela nesmyslne manzelstvi zas skonci. na deti se mohou oba vybodnout. Kvuli detem do toho nesli a kvuli detem v manzelstvi nezustanou ani nahodou. To je presne ono, proc to nikdy nemuze fungovat.;-D Vystihla jste to dobre.;-D

+1/−1
28.6.2012 15:27

Štefan

A ke svatbě ani tak nemusí dojít...

Ano, znám to ze své osobní zkušenosti. Taky jsem byl překvapený jejich reakcemi a i tím, že věděli, koho si chci vzít za ženu, a že i když jsme měli problémy a neshody, ze srdce jsem jí miloval. Jim se zdálo ale, že mi pouze "flešuje" mozek a já nemám už rozumné uvažování! Po chvilce jsem jim ale řekl s úsměvem na tváři, že si jí chci vzít z lásky, nic jiného v tom není, a že po 18-ti letech po rozvodu jsem šťastný, že jsem konečně potkal Ženu, pro kterou bych chtěl opravdu žít a věděl jsem, že na ní budu hrdý za všech okolností a všude!

Bohužel, to dopadlo tak, že se svatební termín odložil nejdříve na později, což jsem hodně těžce nesl, pak jsme zrušili i zásnuby a teď už spolu nejsme vůbec...

0/0
28.6.2012 13:31

lesicatko

Re: A ke svatbě ani tak nemusí dojít...

" ...že se svatební termín odložil ..."

To "se" mi tam vadí.O tom ste predsa rozhodovali primarne len Vy dvaja...

+1/−1
28.6.2012 13:42

Štefan

Re: A ke svatbě ani tak nemusí dojít...

Ano, máte pravdu, tuto formulaci nemám rád ani já. Vzniklo to tím, že jsem předělával původní smysl věty, a to se mi tam zůstalo. Ano, svatební termín odložit navrhla snoubenka, měla k tomu faktické a logicky pochopitelné důvody. A totiž, že i přes všechny snahy zařídit na termín svatby vše, se nepodařilo, a bylo lepší jí odložit na později, abychom si svatbu oba užili se vší vážností a ctí jak jsme jí vnímali.

0/0
28.6.2012 13:49

lesicatko

Re: A ke svatbě ani tak nemusí dojít...

Tak to je poitom smutné ale nemožem sa ubraniť dojmu, že Vám asi na tom vzťahu záležalo viac

Tej žene menej....No ale to vyprchanie mohlo prísť aj po svadbe, čo by bolo možno ešte horšie.

0/0
28.6.2012 14:15

Štefan

Re: A ke svatbě ani tak nemusí dojít...

Napíšem slovensky, pretože som sa tam narodil a žil 20 rokov:-). Nedá sa vzťah ľudí popísať do pár slov, takže sa to takto povedať nedá, komu záležalo na vzťahu viac. Mne veľmi, a bolí to, že to takto dopadlo! Pokiaľ má človek v hlave poriadok a zralé uvažovanie, dokáže vyhodnotiť, koho si chce vziať. A to som urobil s naprostou vážnosťou a za svadbou a manželstvom som stál na 1000%! Viete, nedokázal by som si niekoho vziať a potom sa rozviesť. Svadba a manželstvo je pre mňa posvatné, a to myslím vážne! Každopádne dnes už by som si nikoho nevzal, pokia'l nebudem presvedčený, prečo ma žena chce a či miluje mňa a nie je len zamilovaná.

0/0
28.6.2012 14:27

QQ.

Re: A ke svatbě ani tak nemusí dojít...

Asi jste uprimny clovek, ale nemohu se zbavit dojmu, ze vasi kamaradi meli pravdu:-). Koneckoncu jste dopadnul sice tvrde, ale porad lepsi nez se rozvadet....

0/0
28.6.2012 15:08

Štefan

Re: A ke svatbě ani tak nemusí dojít...

Víte, já bych se nerozváděl! Dnes je bohužel normální vnímat manželství, jakože do ní vstoupíte a vystoupíte snadno. Proto se to bere na lehkou váhu. Ale to není tak, pro mne ne. Může člověk s někým "nezávazně" chodit, užívat si, to je nezávaznost. Ale manželství?! To je závazek! Přece už jen to, když přemýšlíte nad tím, jestli si s tou ženou můžete být každý den, jestli vám vadí její nedostatky, jestli jí můžete věřit, je k vám loajální anebo uteče brzy s někým jiným... a nakonec se jí zeptáte:CHCEŠ SI MNE VZÍT? JÁ SI TĚ CHCI VZÍT ZA ŽENU. Než k tomuto dojde, musí si být člověk hodně jistý, už minimálně proto, aby nedostal košem. A pak co... vždyť mám důvody k tomu si jí vzít, proč bych neměl mít stejné důvody s ní žít léta, den za dnem?

0/0
28.6.2012 15:17

Martin5.35

Zajímavý

Spousta párů má děti a nejsou sezdaný, asi žiji v jiné společnosti, ale těhotenství fakt není ten pravý důvod ke sňatku.

0/0
28.6.2012 12:33

petrph

ono to tak je

Tedy ne  že by chlap když partnerka není těhotná, tak že by žádnou neměl. Spíš že mu většinou ten "mezičas partnerství " do svatby často vyhovuje- hodně výhod ale málo povinností...:-)

+1/0
28.6.2012 12:21

uhllik

Manželství

Tak tahle instituce má smysl pouze v případě dítě,ochrana,zajištění atd.Rovnoprávnost zbavila chlapy dodatečných povinností.

Pro chlapa je naivní a hloupé se ženit z "lásky", za pár let bude mít vedle sebe úplně jiného člověka .

0/0
28.6.2012 11:50

IronEagle

Re: Manželství

tak jako clovek ktereho si vzal bude mit vedle sebe nekoho jineho. To ze se lide meni nemusi nutne nic znamenat. Obecne problem svateb z donuceni je prave ten ze ti lide byli donuceni nejakou udalosti (vetsinou nechtene otehotneni). Z techto manzelstvi se nakonec rekrutuje nejvic rozvodu.

Zenil jsem se z lasky po 5 letem vztahu a z toho vice jak 2 roky jsme spolu bydleli. Dite se nam narodilo po dalsich dvou letech. Niceho nelituji.

+1/0
28.6.2012 12:31

lesicatko

Re: Manželství

To by ma zaujímalo, na zaklade čoho tvrdíte "Obecne problem svateb z donuceni je prave ten ze ti lide byli donuceni nejakou udalosti (vetsinou nechtene otehotneni). Z techto manzelstvi se nakonec rekrutuje nejvic rozvodu. "

Taká India má 1 % rozvodovosť - a sú tam v značnej miere sobáše z donútenia, väčšinou dohodnuré rodinou.

V SR a ČR bolo ešte pred 1989 bežnou praxou ak sa brali ľudia pretože nevesta bola "v tom"  - a rozvodovosť bola nižšia..

Máte nejaký link na Vaše tvrdenie ?

+2/0
28.6.2012 12:41

.Camino

Re: Manželství

hmmmm, nemuzu si pomoci, lesicatko ma stale nejlepsi argumenty. Otazka: jste dabel, nebo kouzelnik?Ale domnivam se, ze pracujete bud jako pediatr nebo psycholog;-)

0/0
29.6.2012 5:07

.Camino

Re: Manželství

Tak to je dost smutne, uhliku....zvlaste kdyz ten `clovek vedle` si vede lepe, nema pivni pupek, sportuje, venuje se rodine....v tom pripade je lepsi nechat si udelat vasektomii ve 20 letech. Usetrite sobe  i vsem okolo spoustu starosti.

0/0
29.6.2012 5:05

Sidonie_11

Zrovna nedávno...

... se ženili můj kamarád a shodou okolností i přítelův kamarád. Oba se ženili proto, že chtěli, ženili se z lásky. Asi dva roky zpátky se pak vdávaly moje dvě kamarádky a ženil se přítelův bratranec - všichni taky proto, že chtěli. A brzy se má vdávat další kamarádka - taky z lásky. Takže bych to neviděla zase tak černě, že se lidi berou jenom proto, že musí. ;-)

+3/0
28.6.2012 11:28

pespluto

Re: Zrovna nedávno...

ja si nejak neuvedomuji, ze by se nekdo z okruhu mych znamych bral proto, ze musel? Vsichni z lasky a pred otehotnenim

+2/0
28.6.2012 11:36

hugous.z.lipek

Re: Zrovna nedávno...

a já vidím stále ve svém okolí jak brali z vééééliké lásky a všichni jsou už rozvedení(é),někteří i do roka a do dne:-).A mohu zůstat jen v našem domě,kde je více než stotřicet partají:-),větší vesnice.

Dnešní láska je především sex,t.j. hormony,pak peníze a bydlení dodají rodiče,ev.i to auto,a když je sex omrzí jdou dál bez ohledu na děti.No,stejně táta jako strejda první,druhý,desátý;-D.A děti pak jdou podle  jejich příkladu.

0/0
15.7.2012 18:57



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.