Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pančelka

12. 4. 2011 21:58
Zajděte si do UMPRUM

muzea je jich tam asi 90, těch " louskáčků".

0 0
možnosti
HRŠ

Beky

11. 4. 2011 20:43
louskáček na ořechy nebo držák na vyšívací kolo?

Pěkný večer přeji milým čtenářům,

:-) velmi pěkně děkuji za Vaše názory!

Ale zdá se, že jsou tu víceméně dvě skupiny, kteří se různí - jedni jsou přesvědčeni o tom, že se jedná o držák na vyšívací kolo - a druzí - se domnívají, že je to louskáček na oříšky.

Ať už tak nebo tak, předmět je to nádherný a nechám si ho!

Všem děkuji a přeji krásný večer, blogerka Hana Rebeka :-)

0 0
možnosti

Pančelka

11. 4. 2011 17:45
tak tohle je hezkej

Držák na vyšívací kolo,nebo rám. Jako restaurátorka textilu jsem se stím setkala mockrát,moc dobře se na tom nešije, ale jemné plátno si tak neupatláte. Není to kompletní.

0 0
možnosti

Rumcajz

11. 4. 2011 13:44
Jasně

Je to louskáček na ořechy.R^

0 0
možnosti
JV

jafava

11. 4. 2011 13:12
Tímhle udělátkem se připevňoval vyšívací rámeček

kruhového tvaru ke stolu, aby to vyšívačka měla pohodlnější, například při vyšívání plným stehem. Na dřevěném kruhovém rámečku byl hrot, který zapadal do horního otvoru udělátka. Takový rámeček, bohužel už bez toho udělátka, které se někam ztratilo, měla moje prababička. Pamatuji se na to, když jsem byla malá, ráda jsem vyšívala panenkám na oblečky a moje prababička mne všechny takové ruční práce, pletení, háčkování, šití, paličkování a vyšívání, učila.

0 0
možnosti
JR

Jakub Roth

11. 4. 2011 12:18
vím

Vzhledem k tomu, že v podstatě totéž vlastním, tak - je to louskáček na tvrdé vlašské ořechy.

0 0
možnosti
I

ika

11. 4. 2011 12:00
Tipla bych to

na nějakou svorku - připevnila bych to na stůl a do dírky půjde něco zastrčit.

0 0
možnosti
H

hafusak2

11. 4. 2011 11:43
Přesně Vám řeknu o co jde,

neboť moje babička to také používala. Chybí k tomu ještě dva do sebe zapadající dřevěné kružky o průměru cca 25 - 30 cm. Mezi ty dva kroužky se vypnula látka, potom se na kraj nasadil tento držák a celé se to stáhlo. No a na závěr nastoupila nějaká dáma, která to celé držela za tu rukojeť, aby si nezamatlala přesahující látku od ruk a pilně vyšívala, vyšívala a vyšívala.:-)

0 0
možnosti
MV

miva2

11. 4. 2011 12:12
Re: Přesně Vám řeknu o co jde,

R^

0 0
možnosti
PK

dolch

11. 4. 2011 11:26
Je to

stojánek na lampičku. Jenže protože tenkrát ještě nebyla známá žárovka, vyráběly se jenom stojánky. Vlastní těleso lampičky se sehnat nedalo.

0 0
možnosti
JVJ

Jsem v Ječný

11. 4. 2011 10:36
Dle otvoru v horní části je to nekompletní

Prostě se s tím "něco" upínalo na stůl, kuchyňskou linku, pracovní desku šicého stroje apod. ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 622
  • Celková karma 14,68
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->