Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Recenze knihy „Lokaj a já“ od Valerie Bowmanové

Historický romantický román „Lokaj a já“ nás vtáhne do plánu čtyř mužů, kteří zosnují plán, jak najít vhodnou manželku pro jednoho z nich – urozenou, mladou, krásnou, ale v žádném případě ne zlatokopku! Jak na to? V převleku!

PROČ JSEM SI VYBRALA TUTO KNIHU?

Mám ráda romantické historické romány. Většinou si vybírám osvědčené autorky, které jsem si oblíbila. Ale tentokrát sáhla po románu od neznámé (pro mě neznámé) mladé americké spisovatelky Valerie Bowmanové a její nejnovější knize „Lokaj a já“ z roku 2021, který patří do série knih „Klub lokajů“.

Jedná se o romantický historický román, který je zasazen do roku 1814 a odehrává se převážně na anglickém venkově.

„Frances si vyměnila pohled s mladší sestrou, která seděla naproti ní. Abigail bylo teprve šestnáct a ještě nevstoupila do společnosti, kdežto Frances bylo osmnáct a tuto sezonu prožívala svůj debut. Ačkoliv netušila proč, matka jí vyhlédla sira Reginalda Francise. Byl sice rytíř, ale také namyšlený a pompézní osel.“

O ČEM JE ROMÁN „LOKAJ A JÁ“?

Hlavní hrdinka Frances Whartonová pochází z urozené rodiny, ale nemá žádné věno, neboť její otec rodinné jmění prohrál. Frances se nezajímá o věci, jež zajímají většinu vdavekchtivých debutantek. Přitahuje ji politika. Nicméně její matka ji nutí, aby se provdala za starého, ale bohatého sira Reginalda Francise, jehož však považuje Frances za nudného a arogantního. Jejich zasnoubení má být oznámeno na domácí sešlosti, jíž se také zúčastní tři urození džentlmeni, kteří rozehrají nebezpečnou hru, aby našli svému příteli nevěstu. Založí klub lokajů a přestrojí se za služebnictvo. Lord Lucas Drake, hrabě z Kendallu se jako lokaj zamiluje do Frances, ale situace se zdá neřešitelná. Zasnoubí se Frances s arogantním rytířem Francisem, nebo vypukne skandál? Dostane se falešný lokaj z nelehké situace?

„Vsunula ruku v rukavičce dovnitř, dokud nenahmatala minci. Vytáhla ji a podívala se na ni. Půl libry. Dobře. Obrátila se, podívala se na lokaje, který stál jen kousek za ní… a ostře se nadechla. Dobré nebe. Nebyl to mladík, ale dospělý muž, možná jeden z nejvyšších a rozhodně nejhezčích, jaké kdy viděla. Měl inteligentní tmavě zelené oči a obličej vypadal, jako by byl vytesán z mramoru. Měl tmavé obočí, dokonalý nos, široká ramena a plné mužné rty. Dívala se na něj, jako by byl socha, která se chystá každou chvíli ožít.“

AUTORČIN STYL, JAZYK, GRAMATIKA, KOREKTURY

  • Román je napsán spisovným jazykem.
  • Kniha je napsána v er-formě.
  • Korektury byly odvedeny dobře.
„Dnešní večer úplně nepromarnila pouze díky tomu, že ten mimořádně pohledný lokaj, který jí ráno pomohl s kufry a zeptal se jí na jméno, obsluhoval u stolu. Nedokázala od něj odtrhnout oči. Představovala si to jen, nebo po ní skutečně chvílemi pokukoval?“

KLADNÉ A NEGATIVNÍ STRÁNKY ROMÁNU

Na knihu od neznámé autorky, která však napsala a úspěšně vydala sedm knih, jsem se těšila. Přečetla jsem hodně romantických románů a myslím, že dobrý román po mnoha letech rozpoznám od románu, který dobrý není.

Historické reálie počátku 19. století vystihla autorka dobře, ale u popisu oblečení jsem si až tak jistá nebyla.

Převážnou část knihy tvoří komunikace mezi muži. Ale obávám se, že takto muži mezi sebou nehovoří. Autorka spíš popsala v knize svoji představu, která dle mého realitě neodpovídá. Slavná britská spisovatelka Jane Austen se s tímto problémem vypořádala tím způsobem, že v žádném ze svých románů nikdy nepopisovala žádný rozhovor mezi muži. Všimli jste si toho někdy?

Kniha byla z hlediska děje předvídatelná. Malé zápletky v knize čtenář najde, ale nijak nepřekvapují.

Celou dobu nám Bowmanová představuje hlavního mužského hrdinu lorda Lucase Draka jako velkého gentlemana, šlechetného a zásadového, muže konzervativních hodnot. Pár stránek před koncem knihy dojde k náhlému zlomu, a muž, který celou dobu dbal o dobrou pověst slečny Frances, se s ní ihned bez zaváhání vyspí a zbaví ji panenství. O to ho sama Frances požádá. On ochotně přijímá.

Je evidentní, že do historické knihy zasazené do roku 1814, naprosto nehodí. Jako kdyby si autorka řekla: „Fajn, žijeme ve 21. století, tak to trochu okořením! A mrsknu tam trochu současného nezávazného sexu!“ Emancipace ženy, odhození panenství jako kdyby šlo o kus oděvu, nadvláda nad mužem, kdy Frances poroučí a Lucas Drake se ve všem podřizuje… to všechno mi přijde tak umělé, jako hmota PVC v 19. století.

Knihu jsem si vybrala na základě anotace. Podle obsahu jsem si udělala představu, jak asi román bude vypadat. Ale velkým zklamáním pro mě byly první stránky knihy, na kterých Bowmanová popisuje všechny hlavní postavy knihy, podává podrobný fyzický popis lidí i charakterů, společenských poměrů, rovněž i vzájemné vztahy. Zkrátka autorka prozradí během prvních stránek všechno, o čem je kniha. Tím, že většinu dění v knize odtajní, připraví čtenáře o potěšení z četby a průběžného objevování a odkrývání děje. Pro ty, kteří píší recenze je to fajn (recenzentům to ušetří čas a nemusí si dělat podrobné poznámky během četby), ale čtenářům je děj odhalen a přijdou o potěšení z četby.

Kniha se bude líbit čtenářkám, které milují historické romány, ale neočekávají náročnou četbu, ale odpočinkovou četbu pro volný večer.

„Sundal si kabát a odložil ho. Oblečený v bílé košili a smaragdově zelené vestě přidřepl a začal postupně přikládat do krbu. Byl k ní otočený zády a Francis na něj bezostyšně zírala. Nebyla schopná odtrhnout oči od jeho ramen, na kterých se vlnily svaly, zatímco zvedal jedno poleno za druhým. Panebože. Co se to s ní děje? Nikdy dřív neměla takové nemravné myšlenky, natož o muži, kterého skoro neznala. A se kterým by se ze spousty důvodů vůbec neměla stýkat. Jenže i když se přesvědčoval, že by se měla obrátit a odejít, nedokázal se k tomu donutit.“

KOMU BYCH ROMÁN DOPORUČILA?

Román se bude líbit romantickým duším. Pak bych jej doporučila čtenářkám, které milují historické romány. V neposlední řadě je román určen těm, kdo si chtějí odpočinout u četby a odplout aspoň na chvíli do jiného světa, romantického světa lásky.

Knihu "Lokaj a já" od Valerie Bowmanové mi k recenzi laskavě poskytly Palmknihy.cz.

Krásné lednové dny s napínavými knihami vám přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie, linky a citace:

Anotace a fotografie knihy „Lokaj a já“ jsou dostupné na Palmknihy.cz.

BOWMANOVÁ, Valerie. Lokaj a já. Ikar CZ. Praha. 2021. 256 stran, 1. vydání, ISBN 978-80-249-4637-5 (formát mobi)

Autor: Hana Rebeka Šiander | středa 19.1.2022 22:30 | karma článku: 6,86 | přečteno: 171x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Proč mě přestalo bavit nakupování oblečení

Ačkoliv se obchodní řetězce dušují, že se zaměřují na ochranu přírody, šetrnost a udržitelnost, nic není vzdálenější realitě. Nekvalitní oblečení stěží přežije dva roky, nemá styl, ale zato je z mizerných materiálů.

25.4.2024 v 21:55 | Karma: 19,94 | Přečteno: 990x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 710x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 474x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 17,80 | Přečteno: 876x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 535x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 623
  • Celková karma 16,03
  • Průměrná čtenost 3862x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->