Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem podstoupila antigenní test na covid-19

Přihlásila jsem se na antigenní testování. Výtěr z nosohltanu je nepříjemný, ale nebolí. Test je zdarma. Výsledky jsou za 15 minut. Každý druhý otestovaný člověk má covid-19! Pojďme do toho společně a nechme se otestovat všichni!

SLOVENSKO OTESTOVALO TÉMĚŘ CELOU ZEM

Na Slovensku se testovalo ve velkém už na podzim. Každý člověk, který měl zájem, se mohl nechat zdarma otestovat antigenním testem na přítomnost antigenu viru SARS-Cov-2 pomocí POC antigenního testu. Z 5,46 milionů obyvatel Slovenska využila této možnosti většina Slováků. A dostalo se jim za to (jako odměny) určitých výhod. Nemuseli být například dva týdny doma v karanténě, jako ti, kteří tento test nepodstoupili.

U nás, v České republice, trvalo toto rozhodnutí déle. Ale když jsem se dozvěděla, že v předvánočním čase bude možnost se nechat otestovat, uvítala jsem to. Pak jsem si to ale rozmyslela, protože s nikým v osobním kontaktu vlastně nejsem. To je výhoda lidí, kteří pracují doma, rodinu mají daleko a přátele vlastně taky.

JAK BÝVALÝ PŘÍTEL DOSTAL COVID-19

Pak mi ale volal bývalý přítel z Prahy a oznámil mi, že má pravděpodobně covid-19. On? Jak je to možné?! Nechápala jsem to stejně jako on sám. Je to muž, který důsledně dodržuje hygienická pravidla, pečlivě nosí roušky a udržuje si od lidí dvoumetrové odstupy. V zaměstnání, což je u něj státní správa, má svou vlastní kancelář. Když už se vydá za kolegy či kolegyněmi, tak všichni na chodbách a v kancelářích nosí roušky.

Protože se jedná o introverta, jeho kontakt s lidmi je minimální. Zvláště v podzimních a zimních měsících mu naprosto vyhovuje přijít domů, usednout se skleničkou dobré whisky do pohodlného křesla a číst, nebo se dívat na dobrý film. To poslední, co by si přál, je pobývat s přáteli.

Byl mezi prvními před Vánoci, kdo se zaregistroval na internetu, aby se nechal otestovat antigenním testem. A stala se zvláštní věc. Právě v den, kdy měl jít na test, mu přišla SMS zpráva z aplikace e-rouška, že byl před týdnem v kontaktu s někým, kdo byl pozitivně otestován na covid-19.

Takže do práce zavolal, že nepřijde a šel rovnou na objednaný antigenní test. Tam oznámil, že byl v kontaktu s pozitivním člověkem. Antigenní test vyšel pozitivní. Udělali mu druhý test, tentokrát PCR. Na výsledky čekal 24 hodin a dozvěděl se, že je rovněž pozitivní a tudíž má covid-19.

Když jsem se ho ptala, jestli tuší, kde se mohl nakazit, napadly ho dvě varianty – buď při cestování pražskou MHD při dojíždění do zaměstnání, anebo při nákupu v supermarketech. Přítel tedy nastoupil do karantény. Když mi volal poprvé, měl lehké příznaky nachlazení – rýmu, trochu kašlal a teplotu 37° C. Po několika dnech přišel o čich.

Po čtyřech dnech doma v teple, už neměl ani rýmu, nekašlal a teplota? „Z teploměru nevyždímám víc jak 36,5° C!“ říkal. Jediné, co mu chybělo, byl čich. To se také odrazilo na chuti. Přítel je gurmán a každé jídlo si s velkou oblibou vychutnává. Z toho byl roztrpčen nejvíc.

Po 10 dnech, kdy neměl žádné příznaky, si sám ukončil neschopenku a prohlásil se za zdravého. Tak se to dočetl na webu ministerstva zdravotnictví. Čich se mu vrátil po sedmi dnech od nákazy v plné míře.

  • „Kdyby nebyla pandemie koronaviru, tak bych s tímhle lehkým nachlazením chodil normálně do práce. Tohle jsem nikdy nepovažoval za nic, co bych nazýval nemocí. Často jsem na tom byl ještě hůř,“ prohlásil přítel.

CO ZMĚNILO MOJE ROZHODNUTÍ NECHAT SE OTESTOVAT?

Tehdy se mě přítel zeptal, zda půjdu na antigenní test v Ústí nad Labem.

  • „Ne, protože s nikým do kontaktu nepřicházím. Jenom chodím ven na procházky a nakupovat,“ odpověděla jsem.
  • „Být na tvém místě, tak bych se nechal otestovat. Nikdy nevíš. Já jsem si taky myslel, že to chytit nemůžu,“ řekl přítel.

To rozhodlo. Sice já sama se snažím dělat všechno možné a dodržuji vládní nařízení a hygienická pravidla, ale je pravdou, že dnes a denně vidím kolem sebe Ústečáky, kteří na jakákoliv pravidla kašlou. Já sama mohu tedy dělat maximum, ale ostatní k tomu donutit nemohu. A to je něco, co neovlivním a co je rizikem.

A tak jsem se přihlásila po internetu na antigenní testování do Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem. Ostatně kolem stanu, kde se testuje, chodím často.

Stan v areálu Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, kde probíhá antigenní testování

Před dvěma dny jsem se nachladila. Pobolívá mě hlava, občas mám zimnici, potím se, jsem unavená a lehce mě škrábe v krku, pokašlávám. Nic tragického. Jenže přesně tohle mohou být příznaky onemocnění covidu-19.

A tak jsem se začala kurýrovat. Nasadila jsem pětkrát denně citrónovou šťávu, konzumuji větší množství pomerančů, banánů a jablek. Jsem v teple a odpočívám, většinou si čtu, když jsem unavená, spím. Stačí tři čtyři dny v teple a budu zase v pořádku.

Právě dnes se mi ven do zimy nechtělo. Ale zrovna mě čekalo testování. Dala jsem si poslední termín, který je ve 14.35 hodin. Byla jsem tam ale už v 13.50 hodin. Nikdo tam nebyl, tak jsem se zeptala dvou zdravotníků v ochranných oblecích před stanem, zda mě vezmou dřív, když tam nikdo není. A vzali!

Stan na testování

Uvedli mě do červeného stanu, dezinfikovat ruce jsem si nemusela, protože jsem přišla v rukavicích. Nahlásila jsem svoje rodné číslo a podle toho mě našli v rezervačním systému. Zazněly základní otázky:

  • „Máte nějaké příznaky?“ zeptal se mě muž v ochranném obleku.
  • „Ano, mám, ale nemyslím si, že by to byl covid-19. Jsem nachlazená,“ řekla jsem.
  • „Proč se chcete nechat otestovat?“
  • „Přítel mi to doporučil.“
  • „To vám řekl správně.“
  • „Jaké máte zaměstnání?“
  • „Jsem spisovatelka a blogerka.“
  • „Tak to máte pěkné povolání!“ řekl muž v ochranném obleku.
  • „No, jsem vlastně pořád zavřená doma v jakési izolaci a píšu,“ řekla jsem.
  • „Tak tohle bychom přesně potřebovali! Jen tak dál! Žádné sociální kontakty! Kéž by takových lidí bylo více!“ zajásala žena v ochranném obleku.

Pak nastalo samotné testování. Věděla jsem, do čeho jdu. Výtěry z nosohltanu jsem podstupovala dříve každý rok v rámci vyšetření ve Vojenské nemocnici v Praze ve Střešovicích.

Sundala jsem si roušku z nosu. Tady to sice bylo z obou nosních dírek, ale bylo to rychlé. Přiznávám, že tohle je pro mě mnohem snazší, než například výtěr z krku. U toho se pokaždé dávím.

Zakryla jsem si nos a žena v ochranném obleku mi dala do ruky číslo a řekla, že za 15 minut budou výsledky. Tak jsem čas využila k tomu, abych zašla do knihobudky, která je ve vestibulu Masarykovy nemocnice. Vrátila jsem přečtené knihy a srovnala knihy. Stihla jsem to přesně.

Když jsem doběhla k testovacímu stanu, kde postávalo asi pět lidí, žena v ochranném obleku vyvolávala moje číslo.

  • „Jste negativní!“ oznámila mi a do ruky mi dala protokol.

Chvilku jsem měla dojem, jako bych se vrátila do dětských časů, kdy jsem na pionýrském táboře obdržela diplom, že jsem zvítězila v nějaké sportovní disciplíně. Byl to stejný pocit. Stejně krásný.

Potvrzení o absolvování POC testu na příkaz přítomnosti SARS-COV-2 – tak se protokol jmenuje, je dokladem o provedení testu a platí 72 hodin.

Co vám budu vykládat? Ulevilo se mi! Mé nachlazení je skutečně jenom nachlazení. Takže jsem se vydala do supermarketu pro další dávky ovoce a naordinovala jsem si na další tři dny svou malou karanténu.

Když se paní sousedka z domu dozvěděla, že jsem byla na antigenním testování, měla také zájem. Protože nemá počítač, internet ani chytrý mobil, tak jsem ji zaregistrovala já. Jde na testování příští týden. Obrovské množství termínů je stále volných.

Pokud jste z Ústí nad Labem a okolí a chcete se zdarma nechat otestovat antigenním testem, určitě to udělejte! Zde je odkaz na webové stránky, kde si můžete zarezervovat termín testu - https://krajska-zdravotni.reservio.com/odberove-centrum-usti-odberovy-stan-antigenni-testy

Pokud máte dojem, že se vás to netýká a není to třeba, zkuste si přečíst článek redaktorky Alžběty Trousilové na serveru Novinky.cz, který se jmenuje: „Každý druhý test na covid je v Česku pozitivní“

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/kazdy-druhy-test-na-covid-je-v-cesku-pozitivni-40346683

Pokud bychom se nechali otestovat všichni a ti, kteří by byli pozitivní, by zůstali doma v karanténě po stanovenou dobu, byli bychom z této zoufalé situace, která panuje v našem národě (kdy nemůžeme nikam, nic a s nikým podnikat), venku celkem rychle.

Krásné zimní dny a samé negativní výsledky testů Vám přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Autor: Hana Rebeka Šiander | neděle 10.1.2021 18:08 | karma článku: 19,74 | přečteno: 1845x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Jak ztratit kamarádku snadno a rychle díky sociálním sítím

Víc jak rok jsem se těšila z krásného přátelství. Pak jsem kamarádce poukázala na chybu v jejím životě, díky které trpěla. Následovalo ukončení vztahu. Jak negativně ovlivňují sociální sítě naše vztahy?

27.4.2024 v 12:06 | Karma: 22,88 | Přečteno: 2850x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Proč mě přestalo bavit nakupování oblečení

Ačkoliv se obchodní řetězce dušují, že se zaměřují na ochranu přírody, šetrnost a udržitelnost, nic není vzdálenější realitě. Nekvalitní oblečení stěží přežije dva roky, nemá styl, ale zato je z mizerných materiálů.

25.4.2024 v 21:55 | Karma: 37,75 | Přečteno: 5326x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,53 | Přečteno: 760x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 506x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,70 | Přečteno: 943x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

Trojský koník v Evropě. San Marino se stalo základnou ruských špionů

29. dubna 2024

Premium Jeden z nejmenších států v Evropě vzbuzuje čím dál větší pozornost západních tajných služeb....

Jaká práce lidem zbyla? Spolupráci s OpenAI vedou z médií i Financial Times

29. dubna 2024  19:39

Financial Times (FT) se stal prvním významným britským zpravodajským médiem, které uzavřelo...

Špehovali, zpřístupňovali trezory. Jak se ruští „krtci“ ve Vrběticích činili

29. dubna 2024  19:34

Série výbuchů a incidentů v Evropě, včetně explozí v muničním areálu ve Vrběticích z roku 2014,...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 624
  • Celková karma 20,97
  • Průměrná čtenost 3856x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->