Recenze bestselleru „První“ od Kiery Cassové

25. 11. 2017 20:54:53
Mladá spisovatelka Kiera Cassová napsala trilogii „Selekce“, což je název královské soutěže, kde soutěží 35 dívek z Illejského království o srdce prince Maxona. III. díl se jmenuje „První“ a dozvíme se, kdo se stane princeznou.

PROČ PRÁVĚ TATO KNIHA?

Mám ráda romantické romány, u kterých si odpočinu, přijdu na jiné myšlenky, načerpám sílu, naději a znovu nabydu přesvědčení, že i na mě někde v tomto chaotickém postmoderním světě čeká můj vysněný princ. Miluji knihy, které jsou napsané takovým stylem, že mě dokáží přenést v mé fantazii do jiného světa. A to právě mladá talentová americká spisovatelka Kiera Cassová umí!

Napsala současnou romantickou trilogii „Selekce“, kterou umístila do nádherného prostředí královského paláce, luxusních komnat, krásných zahrad, ale i bohatých toalet dam a gentlemanů. To všechno umocňuje zamilovanost a rodící se láska, která vzniká mezi hlavní hrdinkou Americou Singerovou a princem Maxonem.

Jakmile jsem si přečetla I. díl „Selekce“ a II. díl „Elita“, bylo mi jasné, že poslední III. díl, který je nazván „První“, podle vítězky soutěže, si nemohu nechat ujít. Jak by taky ne? Oba předchozí díly trilogie mají otevřené konce!

Silnou stránky Kiery Cassové je, že umí nejen skvěle vystavět romantický román, ale také umí perfektně popsat složitost zamilovanosti mezi mužem a ženou, rodící se lásku a s ním spjaté napětí, obavy i vzrušení. V tomto III. díle navíc postaví prince Maxona do mnoha těžkých situací, které ukazují jeho charakter a zda je jeho láska k Americe opravdu tak silná, jak říká.

Ačkoliv má kniha 33 kapitol a 280 stran, je nejnapínavější ze všech tří knih, že jsem se od ní nedokázala odtrhnout, dokud jsem ji nepřečetla celou. Prostě všechno šlo stranou! To samo o sobě vypovídá, že je kniha velmi dobrá a proč se trilogie stala tak oblíbenou po celém světě.

"Když jeho sevření o něco zesílilo, připadalo mi, jako by všechno zlé přestalo existovat a zůstali jsme jen my dva. Přátelé, kteří si uvědomili, že nechtějí být jeden bez druhého. V mnohém jsme si byli pravými opaky, ovšem zároveň jsme si byli velmi podobní. Nazvat náš vztah osudovým jsem si netroufala, ale rozhodně byl o moc silnější než cokoli, co jsem zažila předtím.“

„První“, Kiera Cassová

ANOTACE KNIHY

Selekce je královská soutěž, do které se přihlásily dívky z celého Illejského království od šestnácti do dvaceti let. Vylosováno do soutěže bylo pětatřicet dívek, jedna dívka z každé provincie. A pouze jedna se má stát budoucí princeznou. Výběr se zúžil na pět dívek - Nathalii, Kriss, Elise, Celestu a Americu. Soutěž o srdce jednorozeného prince Maxona Schreava, krále Clarksona a královny Amberly, je ale tvrdší, než kdykoliv předtím. America je sice oblíbenkyní prince Maxona, ale král Clarkson ji rád nemá a dává jí to otevřeně najevo. Kdykoliv se má America předvést na veřejnosti, udělá totiž něco, o čem je sice přesvědčena, že je správné, ale ne v očích krále. Na jedné straně si získává velký obdiv a sympatie poddaných Illejského království, ale zároveň opovržení krále Clarksona, který ji vnímá jako svého nepřítele. A pak je tu vyřazení dalších soutěžících... A najednou zůstává ve finále Kriss a America. Jenže se všechno zkomplikuje, když se Maxon dozví o její první tajné lásce, Aspenu Legerovi, který je členem hradní stráže. Právě tehdy si America uvědomí, že její srdce patří jenom Maxonovi... Ale není už pozdě? Princ Maxon ji posílá domů a chce veřejně ohlásit vítězku soutěže a své zasnoubení s Kriss...

„Moje srdce jako by to už nevydrželo a mělo každou chvílí puknout. Přála jsem si, aby ještě ten den všechno skončilo. Můj život se najednou roztočil kolem nové osy. Úplně mě to sebralo a věděla jsem, že se uklidním, teprve až to mezi mnou a Maxonem bude skutečné. A o tom, že se to stane, jsem už nepochybovala. Musí to tak být. Brzy.“

„První“, Kiera Cassová

HLAVNÍ POSTAVY ROMÁNU

  • Hlavní hrdinka, prostá dívka z nízké kasty, America Singerová
  • Prvorozený a zároveň jediný královský princ Maxon Schreave
  • Přítel ze stejného města a dvouletá tajná láska Ameriky, Aspen Leger, člen hradní stráže
  • Král Clarkson Schreave
  • Královna Amberly Schreave
  • Oddaná služebná Ameriky, Lucy
  • Soutěžící dívky - Nathalie, Kriss, Elise a Celesta

„Chci s tebou zažít úplně všechno, Americo. Dovolené a narozeninové oslavy, náročné pracovní týdny i odpočinkové víkendy. Chci mít pracovní stůl upatlaný od arašídového másla. Chci se s tebou smát a občas se i hádat. Chci s tebou svůj život prožít.“

„První“, Kiera Cassová

Kiera Cass (*19. 5. 1981, Jižní Karolína) je americká spisovatelka romantických příběhů. Vystudovala Univerzitu v Radfordu, obor historie. Její vášní je divadlo. Velkou slabostí jsou sladké dortů. Proslavila se trilogií romantickým románem „Selekce“ – jehož díly jsou – „Selekce“, „Elita“ a „První“. V roce 2015 rozšířila sérii o další díl „The Heir“. Její trilogie se stala bestsellerem a je překládána do několika jazyků. Napsala několik novel. Žije v Christiansburgu s manželem, synem a dcerou.

„Milostný dopis jsem ještě nikdy nepsal, tak mi odpusť, jestli se mi to nepovede... Chtěl bych ti jednoduše říct, že tě miluju. Jenže to popravdě nestačí. Já tě chci, Americo. Já tě potřebuju. Ze strachu jsem toho před tebou hodně skrýval. I teď se bojím, že pokud ti všechno projevím naráz, lekneš se a utečeš. Také se bojím toho, že by někde vzadu v tvém srdci mohl zůstávat ještě někdo jiný, koho nikdy nepřestaneš milovat. A bojím se, že udělám zase nějakou chybu a ty se znovu stáhneš do svého mlčenlivého světa. Ani výtky mého učitele, ani bič mého otce, ani osamělost v mém dětství mě nikdy neranily tak, jako když se ode mě odtáhneš.“

„První“, Kiera Cassová

AUTORŮV STYL, JAZYK, GRAMATIKA, KOREKTURY...

Styl spisovatelky Kiery Cassové je poutavý, čtivý a svěží.

Děj plyne zpočátku poklidným tempem, ale pak nás překvapí několik nových zápletek a některé z předchozích knih se rozuzlí. Kniha je romantická, dramatická, dobrodružná, plná zvratů a velmi zajímavá. Jedním slovem napínavá.

Tento III. díl trilogie, „První“, přináší velmi mnoho romantiky. Nebojím se napsat, že v tomto díle je přímo návod, jak by měli být muži romantičtí! Nádherně (ale i názorně) to vidíme v šesti dopisech prince Maxona, které napsal hlavní hrdince Americe, jenž je zrovna na návštěvě u své rodiny. Otevřel své srdce a to, co se do té doby bál vyslovit, svěřil papíru.

I když román končí, a to snad prozradit mohu, že happy endem, Kiera Cassová napsala ještě volné pokračování. Kniha se jmenuje „Dcera“ a je zaměřena na osud druhorozené královské dcery princezny Eadlyn.

Román je napsán spisovným, místy hovorovým jazykem. Je napsána převážně ich-formě.

Slabinou knihy jsou opět korektury, ale to u všech třech dílů. Často nedává smysl, kdo a co komu říká v přímé řeči, protože jsou špatně vyznačené odstavce. Ale nejhorší snad je, že právě milostné dopisy prince Maxona jsou na několika místech u sloves v ženském rodě! Špatné korektury celkově nepříjemně narušují vynikající román.

„Nejsi celý svět, ale jsi všechno, co dělá svět dobrým. Bez tebe by můj život sice dál existoval, ale na nic víc by se nezmohl.“

„První“, Kiera Cassová

KOMU BYCH ROMÁN DOPORUČILA?

Romantický román „První“ bych doporučila všem čtenářkám, které milují romantické příběhy, zvláště ty, které jsou zasazené do prostřední královského paláce. Kniha je velice romantická, což téměř všechny současné ženské romány postrádají. Takže, milé slečny i dámy, přijdete si na své! Ale také se nebojím román doporučit mužům, kteří si kladou otázku, co je to romantika a jak být romantický pro ženu svého srdce. Právě v této knize se to totiž můžete od prince Maxona velice názorně přiučit... A nejde ani o finance, ani královské postavení, to mi můžete věřit!

Knihu "První“ od Kiery Cassové mi k recenzi laskavě poskytly Palmknihy.cz.

Přeji krásné podzimní dny a lásku nám všem, která bude tak romantická jako v románu od Kiery Cassové, Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie, linky a citace:

Životopis Kiery Cassové najdete na Wikipedia.org zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kiera_Cassov%C3%A1

Fotografie Kiery Cass je dostupný na bustle.com zde: https://www.bustle.com/articles/35919-kiera-cass-selection-series-is-expanding-so-i-hope-youre-sitting-down-to-read-this-news

Fotografie knihy „První“ je dostupná na Palmknihy.cz.

CASSOVÁ, Kiera, První, 1. vydání, Praha: Nakladatelství CooBoo.cz ve spolupráci s Albatros Media a. s., 2015, 280 stran. ISBN 978-80-7447-100-1 (formát mobi)

Autor: Hana Rebeka Šiander | sobota 25.11.2017 20:54 | karma článku: 14.33 | přečteno: 301x

Další články blogera

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma článku: 17.50 | Přečteno: 756 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma článku: 18.70 | Přečteno: 456 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma článku: 9.63 | Přečteno: 303 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Tak se nám tu rozmohl takový nešvar: Dloubání prstem v nose!

Poslední roky jsem narazila na příšerný jev – dloubání prstem v nose. Prostředí, ve kterém se mu daří, je pražské metro, tramvaje a autobusy. Kdo jsou hříšníci? Mladí chlapci od 14 do 20 let. Nesmiřujme se s tím a bojujme!

18.1.2024 v 20:02 | Karma článku: 15.21 | Přečteno: 616 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 7 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 13.80 | Přečteno: 146 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 37 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 10.79 | Přečteno: 126 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 18.67 | Přečteno: 226 | Diskuse
Počet článků 620 Celková karma 15.28 Průměrná čtenost 3816

Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

TOPlist

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...