Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Když je muž sám, je to v pořádku, jestliže je žena sama, je divná

Existují muži, kteří mají nějaký šestý smysl, kterým na dálku rozpoznají, že je žena právě sama. A když právě nemá žádného přítele, partnera nebo manžela, je podle nich prostě divná. Tak s tímhle stereotypem se setkáváme dnes a denně. Když je ale muž sám, je to v pořádku. Proč tomu tak je? A do které skupiny patříte Vy?

Asi před měsícem a půl jsem napsala blog o tom, jak se cítím, když jsem sama. Pod blogem se rozvinula diskuse, kde mi muži a ženy společně radili, co dělat, abych nebyla sama. Když jsem pročítala jednotlivé názory zúčastěných, docházeli až na výjimky k názoru, že pokud jsem sama, je chyba ve mně a je divné, že nikoho nemám.

Píšu záměrně „až na výjimky“. Na můj soukromý e-mail mi totiž napsalo několik žen, zhruba od 30 do 55 let, které jsou ve stejné situaci jako já. A jejich dopis začínal slovy, „…jako byste psala o mně...“. Také se ozvalo pár mužů, někteří se mnou souhlasili, jiní se snažili poradit a přijít na to, kde dělám chybu.

Mnohé ženy, dívky, slečny nebo dámy si ale nemyslí, že žena je divná, pokud je sama. Ty chápou, že i v životě žen jsou období, kdy chtějí zůstat nějaký čas samy, chtějí si odpočinout od partnerského života a nejít z jednoho vztahu do druhého, přemýšlet o sobě a ujasnit si, co vlastně dál očekávat a chtít od života, jaká by měla být budoucnost, jak už neopakovat chyby a najít toho správného partnera. Ženy ženám rozumějí možná proto, že taková období zažily někdy samy.

S muži je to jiné. Pro ně je osamělá žena obrovskou záhadou. Toto nepochopitelné tajemství se snaží nějak pojmenovat a označit: „Ta ženská je ale divná!“, „Je asi na holky, ne?“, „Pokud by byla normální, někoho by měla a nebyla by sama!“, „S tou ženskou něco je!“, „Že by jí nechyběl sex? To je divný!?“, „Nikdo s ní asi nevydrží!“ a tak podobně.

V mém životě bylo období, kdy jsem chtěla být po bolestném manželství a následně rozvodu sama. Když jsem se snažila někomu vysvětlit, že prostě nikoho nehledám, nikdo mi to nevěřil a opět jsem spadla do kolonky „ta divná“. Žádný z mužů to nemohl pochopit. A já jsem nějaké vysvětlování vzdala. Když se mě někdo zeptal, proč nemám partnera, jen jsem se usmívala.

Proč to ale tak není u mužů? Už jste někdy slyšeli, že by byl nějaký muž „divný“, když je nějakou dobu sám? Já tedy ne. Ať přemýšlím, jak přemýšlím, nemohu přijít na období, kdy by se mohlo zdát, že osamělý muž prostě divný.

Když je teenager sám, tak zřejmě čeká na tu pravou lásku, ale rozhodně není divný. Mladý muž, který se právě rozešel s dívkou po několikaletém vztahu je sám a všichni tak nějak chápou, že potřebuje překonat rozchod.

Pokud je muži plus mínus 35 let, všichni rozumí, že

pro mladého muže je v tomto věku přirozené, že se nebude vázat, bude navazovat nové vztahy s dívky, užívat si života, koníčků a budovat kariéru. Jestli zrovna v jeho životě není žádná trvalá známost, je to v pořádku a nikdo to neřeší.

Jestliže je muži plus mínus 40 let a je sám, nikdo se nad tím nepozastavuje. Nikdo nemá pocit, že by měl nějaký problém. I kdyby se jednalo o muže staršího 50 let a výš, vždycky bude okolím hodnocen pozitivně. Tedy jako muž, který si uměl vybrat mezi kariérou, cestováním, nezávislostí, hobby a mezi rodinou, starostmi o děti a péčí o vnoučata či splácením nejrůznějších splátek a hypoték. Bude společnost takového muže hodnotit jako „divného“? Rozhodně ne.

Proč tomu tak je? Podléháme stereotypům, které nemůžeme překonat, byť jsou nesmyslné? Stále věříme neměnným a zažitým pravidlům, která platila před mnoha lety? A jak jste na tom Vy? Také se Vás snaží lidé natlačit do nějaké kolonky? Napište mi o tom!

Autor: Hana Rebeka Šiander | neděle 7.12.2008 1:12 | karma článku: 23,70 | přečteno: 3679x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Jak ztratit kamarádku snadno a rychle díky sociálním sítím

Víc jak rok jsem se těšila z krásného přátelství. Pak jsem kamarádce poukázala na chybu v jejím životě, díky které trpěla. Následovalo ukončení vztahu. Jak negativně ovlivňují sociální sítě naše vztahy?

27.4.2024 v 12:06 | Karma: 25,68 | Přečteno: 3726x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Proč mě přestalo bavit nakupování oblečení

Ačkoliv se obchodní řetězce dušují, že se zaměřují na ochranu přírody, šetrnost a udržitelnost, nic není vzdálenější realitě. Nekvalitní oblečení stěží přežije dva roky, nemá styl, ale zato je z mizerných materiálů.

25.4.2024 v 21:55 | Karma: 38,07 | Přečteno: 5473x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,81 | Přečteno: 774x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 509x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,91 | Přečteno: 955x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 624
  • Celková karma 21,68
  • Průměrná čtenost 3856x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->