Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

My, ženy, se dáváme lacino a muži už nemají důvod, proč o nás bojovat

Žijeme v rychlé době a chceme mít vztahy, a to pokud možno hned a bez námahy. A tak my, ženy, bereme kohokoliv a dáváme se lacino. A co muži? Ti nás už nemusí dobývat a dvořit se. Odnaučily jsme je to.

Před pár dny jsem četla na Novinkách.cz zajímavý rozhovor redaktorky Dany Braunové s hercem Václavem Neužilem. Bylo to dlouhé interview o herci samotném, jeho rolích, divadle, filmech, ale také o jeho názorech na vztahy.

V tomto rozhovoru mě velice zaujalo, jak Neužil trefně několika slovy vystihl převládající trend ve vztazích v současné době. Docela mě to šokovalo. Nejen to, že má pravdu, ale také, že mohu svými špatnými zkušenosti jeho slova potvrdit.

LIDÉ NESTOJÍ O VZTAHY, BOJÍ SE JICH

Neužil v rozhovoru pro Novinky.cz řekl: „Doba je cyničtější a odhalenější. Všichni jsou už od dvanácti třinácti se vším seznámeni, nic je nepřekvapí. Běžně existují vztahy jen na sex, přes nějakou mobilní aplikaci se lidi domluví, že se spolu vyspí. Je mi sedmatřicet, ale přijde mi to cynické. Jako by lidi nestáli o vztahy, báli se jich. Zní to dost páprdovsky, ale já jsem jinak naopak velký hédonista. Myslím to tak, že mi vadí, že je všechno jakoby lehké a zadarmo. Nikdo nikoho vlastně nemusí dobývat.“

Téměř většina vztahů, které jsem prožila, se odvíjela jaksi automaticky, lehce a poněkud zadarmo. Jako kdyby muž, se kterým jsem se právě seznámila, mě již dokonale znal, měl mě „přečtenou“ a dokonale věděl, co má dělat. Vypadalo to, jako kdyby „jel“ podle nějakého scénáře. A nejen to. Nedávali si žádnou práci s tím, aby mě dobývali, získávali, obletovali a zahrnovali malými pozornostmi.

DVĚ TŘI RANDE A CHCI VŠECHNO! 

Po jedné večeři, případně jedné kytici květin, ode mě muži očekávali, že jim zcela otevřu své srdce, budu důvěrná a začnu s nimi sdílet svá tajemství, budu si s nimi povídat o čemkoliv, co budou chtít vědět, budu přístupná čemukoliv, co si oni budou přát, a to všechno s vidinou samozřejmého sexu, který se ode mě očekával již po dvou či třech setkáních.

Nebudu zakrývat, že pokaždé jsem byla překvapená a často i šokovaná, s jakou lehkostí muži přistupují ke vztahům. Já si myslím, že ono mužské dobývání a získávání si ženy, po které muž touží, je úžasným kouzlem, kořením, které vzájemné poznávání se velmi obohacuje.

Ale zdá se, že tohle opravdu už neletí! Ono to totiž něco stojí. Minimálně upřímnou touhu poznat toho druhého, také to vyžaduje čas a trpělivost (což je v protikladu postmoderní doby, ve které žijeme, která nám doslova diktuje, že můžeme mít všechno tady a teď), chce to nějakou tu finanční oběť a trochu kreativity, co by se dalo romantického vymyslet a zrealizovat.

PŘÁTELSTVÍ NEBO NĚCO VÍC?

Asi před třemi roky jsem se odvážila, abych si s někým vyšla. Delší dobu jsme spolu komunikovali na sociální síti, ale vždy to byla témata ryze společenská. Asi po roce mi onen muž napsal, že má dojem, že si docela rozumíme a rád by mě pozval na kávu. Souhlasila jsem.

Když muž přijel, daroval mi jednu růži. Velmi mě to potěšilo! Bylo to milé gesto. Odjeli jsme na nedalekou vyhlídku, kde jsme vyrazili na krátkou procházku do přírody a pak jsme si dali onu slibovanou kávu. Povídali jsme si celou dobu a probrali jsme většinu konverzačních témat, od rodiny počínaje, přes zaměstnání až ke koníčkům.

Po čtyřech hodinách jsme se rozloučili a muž mě zavezl domů. Bylo to příjemné setkání a udělalo mi radost. Ještě tentýž večer jsme si napsali přes sociální síť a vzájemně jsme sdíleli radost z milého setkání. Muž s nadšením konstatoval, že máme tolik věcí, které nás spojují.

Zhruba za týden mě onen muž pozval na procházku a poté na oběd do restaurace. Opět jsme si povídali a rozvíjeli jsme další témata do hloubky. Stále jsme si vykali a všechno se odvíjelo ve vší úctě. Musím přiznat, že to bylo opět příjemné setkání.

Muž mě zavezl domů, a když jsem mu poděkovala za milou společnost, zazněla zvláštní otázka na rozloučenou: „Chci se zeptat narovinu, Rebeko, vidíte to na přátelství nebo něco víc?“

Byla jsem zaskočená! Tohle jsem vážně nečekala. Sice jsme si občas napsali na sociální síť, ale viděli jsme se tváří tvář jenom dvakrát a dohromady pouhých osm hodin. Proč se ode mě očekává, že po osmi hodinách, kdy se sotva známe, budu vědět, jak to bude pokračovat dál?! Zda to bude vážný vztah?!

Vzhledem k tomu, že jsem se ve svém životě v mnoha lidech zmýlila, hodnotím vztahy spíše s odstupem měsíců či let, než s odstupem hodin. Po osmi hodinách nedokáži ani říci, zda bychom mohli být kamarádi, natož přátelé či něco mnohem víc.

Nicméně muž stále čekal na svou odpověď. Tak jsem mu řekla: „Ne, na víc to nevidím.“ A bylo mi celkem jedno, jak si to ten muž přebral. Rozloučili jsme se a on odjel.

Byla jsem zklamaná, ale pochopila jsem, že když někdo nechce ztrácet čas, tak mu nejde o vybudování vztahu, ale míří za jiným cílem. Pro mě jsou však cenné vztahy, které mají svou hloubku, kde byl čas na vybudování vzájemné důvěry.

Jak to nakonec dopadlo? Několik dnů jsme nekomunikovali. Nevěděla jsem, co bych ještě psala, považovala jsem to za uzavřenou záležitost.

Muž se několik dnů poté ozval s omluvou, že vlastně ani neví, co ho to napadlo takhle se mě zeptat?! Odepsala jsem, že se na něj nezlobím a že je lepší v takovém případě upřímnost, protože oba nyní víme, že očekáváme od vztahů něco jiného. Byl to definitivní konec. Nebyla jsem uražená, ješitná či zraněná. Ne, nechtěla jsem to tomu muži "natřít". Prostě jsem si uvědomila rozdílnost cílů a také svoji cenu, kterou on nevnímal.

KVĚTINY, ROMANTICKÉ PROCHÁZKY VE DVOU, ČOKOLÁDOVÉ BONBONIÉRY…

Podobných schůzek jsem zažila mnoho. Pro mě je to už ztráta času. Pokaždé to končívá podobně a já si kladu otázky: To opravdu nestojím za trochu námahy? Kde je nějaké dobývání? Kde jsou pugéty květin, které by mi udělaly radost? Kde jsou romantické procházky ve dvou? Kde je tanec jako vyjádření vzájemné náklonnosti? Kde jsou všechny ty maličkosti, kterými se muž snaží ženu získat a dokázat jí, že mu na ní záleží a že mu ona za ty oběti stojí?

Uvědomuji si, že žijeme v rychlé postmoderní době, ale copak se musíme nechat připravit o to nejkrásnější a nejromantičtější? Tedy o dvoření se dámám? Kde je ono chlapské dobývání, kdy to muž tak snadno nevzdá?

ŽENY SI PŘEJÍ, ABY SE JIM MUŽI DVOŘILI…

Jsem v kontaktu s několika ženami různého věku, od dvacítek až po šedesátnice. Při našich rozhovorech si všechny ženy smutně posteskly, že dvoření ze vztahů vymizelo a snad jenom pár mužů jsou výjimkou z pravidla.

Dospívám k soukromému závěru, že se my, ženy, dáváme bez boje. Neznáme svoji cenu a jsme ochotné vzít jakýkoliv vztah s mužem, abychom hlavně nezůstaly samy. Jsme ochotné dělat ústupky i tam, kde bychom je dělat neměly. Kompromisy, které jsou na úkor naší důstojnosti a ženské cti. Zdá se, že jsme vinny my, ženy. A je to škoda! Je to špatně. Odnaučily jsme muže, aby se nám dvořili a také něco obětovali.

Krásné zimní dny vám přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander  

Fotografie a odkazy:

Článek Dany Braunové „Václav Neužil: To, jak se chováte k druhým, se vám vrátí“ je dostupný na serveru Novinky.cz zde: https://www.novinky.cz/zena/styl/426762-vaclav-neuzil-to-jak-se-chovate-k-druhym-se-vam-vrati.html

Fotografie Václava Neužila na Wikipedia.cz je dostupná zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_Neu%C5%BEil

Fotografie jsou dostupné na Flickr.com zde: https://www.flickr.com/

Autor: Hana Rebeka Šiander | úterý 7.2.2017 16:51 | karma článku: 25,69 | přečteno: 4076x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 696x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,97 | Přečteno: 461x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,23 | Přečteno: 860x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 533x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma: 10,12 | Přečteno: 360x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tak se nám tu rozmohl takový nešvar: Dloubání prstem v nose!

Poslední roky jsem narazila na příšerný jev – dloubání prstem v nose. Prostředí, ve kterém se mu daří, je pražské metro, tramvaje a autobusy. Kdo jsou hříšníci? Mladí chlapci od 14 do 20 let. Nesmiřujme se s tím a bojujme!

18.1.2024 v 20:02 | Karma: 15,80 | Přečteno: 704x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Moje zkušenost s cestováním po Praze s Uberem

Cestování se společností Uber je pro mnoho lidí dostupné a příjemné. Když jsem potřebovala dopravit sebe a stolek z jedné části Prahy do druhé, zkusila jsem Uber. Hněv, zaryté mlčení, naštvanost a já na obtíž. To byla teda jízda!

17.1.2024 v 20:31 | Karma: 32,63 | Přečteno: 3766x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Hrubost, arogance, povýšenost a pýcha mladých lidí bije do očí!

Co jsme dříve označovali za jeden ze základních hříchů – pýchu – je dnes vydáváno za zdravé sebevědomí. A mladí lidé jím přímo srší! Pojďte si přečíst, jak arogantně a pyšně se dokáží současní mladí lidé chovat k slabým lidem.

12.1.2024 v 19:48 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2087x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Ohledně vánočního večírku neselhal jen Jurečka, ale i zaměstnanci, kteří se bavili

Vánoční party na ministerstvu práce a sociálních věcí zvedla mnohé ze židlí. Jeho šéf Marian Jurečka se za vše omluvil a KDU-ČSL ho ponechala ve všech funkcích. Neporušil sice zákon, ale morálně selhal. On i jeho zaměstnanci.

10.1.2024 v 21:02 | Karma: 37,92 | Přečteno: 4393x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Mé dítě má autismus“ od Raelene Dundon

Kniha od australské psycholožky Raelene Dundon, která se specializuje na dětský autismus, přináší základní fakta a informace o poruchách autistického spektra. Autorka má dvě děti s autismem a přináší příklady ze života.

20.6.2023 v 21:50 | Karma: 9,33 | Přečteno: 487x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak mě zase rozhodil posun času

Dvakrát ročně nastává střídání letního a zimního času. Pokaždé mě to z normálního života vykolejí na týden až měsíc. Únava, poruchy spánku, nesoustředěnost, roztěkanost... zkrátka nefunguji. Naděje na zrušení zákona je v nedohlednu.

31.3.2023 v 14:26 | Karma: 19,87 | Přečteno: 854x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Slib pod jmelím“ od Joanny Johnsonové

Britská spisovatelka Joanna Johnsonová ve svém historickém romantickém románu přináší ukázku levicového liberalismu. Přepisuje dějiny a etiketu, z ženy tmavé pleti „vyrábí“ dámu, přimíchává do románu zvyky z 21. století.

15.2.2023 v 21:56 | Karma: 8,39 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Agresor Babiš křičí, nebuďte agresivní!

Na české politické scéně není v současné době nikdo, kdo by někomu agresivně vyhrožoval či někoho děsil, kromě jediného muže – Andreje Babiše. Týdny rozpoutává zlo a teď se diví, že mu lidé vyhrožují zlem – smrtí.

24.1.2023 v 17:00 | Karma: 26,12 | Přečteno: 781x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Dějiny moderního Izraele“ od Marka Čejky

„Dějiny moderního Izraele“ od politologa a právníka Marka Čejky přináší chronologicky sestavené dějiny od roku 1949 do roku 2010. Stručné, jasné, srozumitelné a hlavně – v dnešní uspěchané době - čtenářsky příjemné!

23.1.2023 v 21:16 | Karma: 8,87 | Přečteno: 324x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Chceme za presidenta Babiše, který se v případě války vykašle na okolní státy?

Presidentský duel v ČT rozehrál Andrej Babiš agresivním a lživým stylem. Celou dobu útočil na generála Petra Pavla. Vrcholem debaty byl Babišův výrok, že kdyby čtyři státy EU napadl agresor, nechal by je bez pomoci.

23.1.2023 v 17:54 | Karma: 23,04 | Přečteno: 596x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Lživé kampaně presidentských kandidátů, které však fungují

Presidentské kampaně, ve kterých se používají lži (módní slovo je nepravdy) jsou důležitým bodem. Děje se to nyní - ze strany Andreje Babiše. Ale dělo se to i ze strany presidenta Miloše Zemana jak v roce 2018, tak v roce 2013.

18.1.2023 v 21:24 | Karma: 22,81 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Módní peklo v ulicích – krátké kalhoty, odhalené kotníky a tenisky

To, co je letní záležitostí, se začalo nosit v zimě a mrazu. Ano, mám na mysli krátké kalhoty končící nad kotníky, nízké letní ponožky a k tomu tenisky. A jak zahnat zimu, když nám mrznou nohy? Péřovou bundou a beranicí!

8.1.2023 v 21:43 | Karma: 19,58 | Přečteno: 1094x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak mě mladá sousedka týrá svými kočkami

V mém bytě to strašně smrdí kočičí močí, výkaly a silně znečištěnou podestýlkou dvou koček. Vtip je v tom, že já žádné kočky nemám. Má je však mladá sousedka naproti mému bytu. Trpím dnem i nocí smradem, protože se o ně nestará.

29.12.2022 v 23:10 | Karma: 28,09 | Přečteno: 1713x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Kam až jsou schopni lidé z Generace Z zajít?

Dvě hodiny u nás na patře nešla elektřina. Zasáhlo to šest bytů, trpělo tím sedm lidí. Moji sousedé v pronajatých bytech jsou dvacátníci, tedy Generace Z. Všichni odmítli výpadek proudu řešit. Čekali na mě, až to vyřeším.

29.12.2022 v 0:22 | Karma: 43,37 | Přečteno: 4758x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze norské pohádky „Tři přání pro Popelku“

Nová, moderní a velkolepá norská pohádka „Tři přání pro Popelku“ z roku 2021 je jako nepovedený koktejl. Moderní slova jako stylista a migréna, LGBT+ komunita, Popelka jako Wonder Woman a líbačka dvou gayů v dobové pohádce.

27.12.2022 v 19:37 | Karma: 33,97 | Přečteno: 1415x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 622
  • Celková karma 15,61
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->