Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč se dobrovolně vzdávám svého volebního práva?

Včera jsem objevila ve své schránce na dopisy obálku s hlasovacími lístky pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. I když si onu klíčovou otázku – koho mám vlastně volit - kladu asi rok – stále neznám odpověď. Do prvních voleb, v letošním super volebním roce, zbývá už jen 10 dní. A mé rozčarování nad současnou politickou scénou nebo celkovým stavem společnosti mě utvrzuje v tom, že můj hlas nic nezmění. Proto se letos svého volebního práva vzdávám.

JE ROZHODNUTÍ NEJÍT K VOLBÁM ZODPOVĚDNÉ NEBO NEZODPOVĚDNÉ?

Někdo ze čtenářů mého blogu by mě možná mohl nařknout, že jsem zvolila nezodpovědný přístup k dění v České republice. Snad proto, že kdyby se takhle rozhodl každý, neměli bychom ani nově obsazenou sněmovnu, ani vládu, natož premiéra.

Ale zkusme se podívat i na „druhou stranu mince“. Kdyby se lidé, kteří jsou nespokojeni s nynější politikou a jejími představiteli, kteří nás zastupují, rozhodli je kvůli špatně konané práci na protest nevolit – nebyl by to signál k radikálně změně?

Nebyl by to apel na samotné politiky, že je opravdu něco špatně? Ať už s jejich etikou, vazbami na vlivné podnikatele, lobbisty, na propojení se státní správou, mafií…?

KOHO BUDEŠ VOLIT?

Musím přiznat, že jsem se ptala ve svém okolí lidí nejrůznějšího společenského postavení na jejich názor. Zajímaly mě dvě základní otázky: „Půjdeš letos k volbám?“ a „Koho budeš volit?“

Odpovědi lidí, kteří se na politickém dění v naší zemi spolupodílejí a tak říkajíc „vidí pod pokličku“ mě utvrdily v tom, že propojením napříč politickým spektrem jsou finance, zájem na výsledku budoucích vyhlášených tendrů a snaha umístit své blízké do jejich okolí, udržet se v politice co nejdéle za každou cenu a získat pro sebe co nejvíce…

Ptala jsem se podnikatelů, kteří vždy preferovali pravicové strany, a letos se většina vyjádřila v tom smyslu, že při svém podnikání často naráží na korupci ve státní správě a opět na nejrůznější vazby známých i neznámých, podivných i kontroverzních lidí. Výsledkem je, že i podnikatelé jsou rozčarováni a snad ani k volbám nepůjdou.

JSOU NOVÉ STRANY ALTERNATIVOU?

Nové strany by pravda byly alternativou, jak se nás ostatně snaží přesvědčit TOP 09, Věci veřejné a další. Ale to bych nesměla být v minulosti novinářka! Nahlédla jsem totiž do zákulisí několika kauz a iluze jsem ztratila už dříve.

Jsem tedy v situaci, kdy si kladu otázku: „Volit menší nebo větší zlo?“

Musím se přiznat, že pokud by byla možnost dát negativní hlas, a vyjádřit tak svou nespokojenost se současnou politickou situací, pak bych tuto možnost určitě využila. K volbám bych šla a dala hlas hned několikrát. Leč, tato možnost neexistuje.

MOŽNOST VOLIT BYLO PRO MĚ OTÁZKOU CTI, HRDOSTI A PRÁVA

Abyste rozuměli, patřila jsem v posledních 13 letech, kdy chodím k volbám, mezi uvědomělé občany, kteří sami a dobrovolně druhé vybízeli, aby byli zodpovědní a zamířili k volebním urnám.

Domnívala jsem se, že je důležité zodpovědně ovlivnit budoucí směřování naší země a každý hlas je malou částí jakéhosi velkého puzzle - světa, ve kterém žijeme. A hlasováním můžeme současný svět ovlivnit a změnit. Sama jsem zatím byla volit vždy kromě posledních voleb do Evropského parlamentu v roce 2009, kdy jsem byla indisponována.

Včera jsem prostudovala všechny volební lístky se známými i neznámými jmény (možná) budoucích politiků. Prolistovala jsem tu ohromnou záplavu volebních novin a přečetla si, co která současná politická strana a její politici dělají špatně, a co právě ona strana pro mě udělá do budoucna, když jí odevzdám svůj hlas.

Udělala jsem si čas na sledování několika volebních debat vysílaných v televizi. Také jsem shlédla reportáže z volebních mítinků politických stran, kde na sebe útočí snad údajní odpůrci, případně vyslechla urážlivé výroky současných politiků…

Hanlivé „smrště“ pro a proti politikům, pozvání na happeningy nebo na volební mítinky na síti Facebook mě spíš odradily, než motivovaly.

VZDÁVÁM SE SVÉHO VOLEBNÍHO PRÁVA

Musím se přiznat, že mé nadšení, abych něco sama svým hlasem ovlivnila, je pryč. Má mladická naivita zřejmě ustoupila realitě a na svůj hlas nyní nahlížím jako na bezvýznamný. Politické strany se bez něj ve volbách obejdou. Protože jsem současným politickým děním znechucena, vzdávám se svého volebního práva ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.

Pokud má někdo jiný názor, nebo by mi rád sdělil zajímavý důvod, PROČ JÍT K VOLBÁM DO POSLANECKÉ SNĚMOVNY, pak se zapojte do diskuze pod blogem nebo mi napište na e-mail. Ráda si Váš názor přečtu.

Odkazy:

www.flikr.com; http://www.ods.cz/volby2010/; http://www.cssd.cz/

Autor: Hana Rebeka Šiander | úterý 18.5.2010 13:10 | karma článku: 15,11 | přečteno: 1718x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Jak ztratit kamarádku snadno a rychle díky sociálním sítím

Víc jak rok jsem se těšila z krásného přátelství. Pak jsem kamarádce poukázala na chybu v jejím životě, díky které trpěla. Následovalo ukončení vztahu. Jak negativně ovlivňují sociální sítě naše vztahy?

27.4.2024 v 12:06 | Karma: 14,23 | Přečteno: 721x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Proč mě přestalo bavit nakupování oblečení

Ačkoliv se obchodní řetězce dušují, že se zaměřují na ochranu přírody, šetrnost a udržitelnost, nic není vzdálenější realitě. Nekvalitní oblečení stěží přežije dva roky, nemá styl, ale zato je z mizerných materiálů.

25.4.2024 v 21:55 | Karma: 35,36 | Přečteno: 4054x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,52 | Přečteno: 737x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 495x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,47 | Přečteno: 912x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Při požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk, na místo vyrazil i speciál Fénix

28. dubna 2024  9:28

Při ranním požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk. Sedm dalších lidí muselo být evakuováno,...

Irák schválil nový zákon proti homosexualitě, hrozí za ni až 15 let vězení

28. dubna 2024  8:40

Irácký parlament v sobotu schválil nový zákon zaměřený proti vztahům lidí stejného pohlaví. Nově...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 624
  • Celková karma 18,59
  • Průměrná čtenost 3856x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->