Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Recenze knihy „Pět znaků muže“ od Briana Tomea

Jaký je rozdíl mezi skutečným mužem a mužem, který na první pohled je mužem, ale mentalitou zůstává celý život chlapcem? Pět znaků odlišuje muže od chlapců. O tom je kniha Briana Tomea o odvážném mužství.

PROČ JSEM SI VYBRALA TUTO KNIHU?

Kniha amerického autora Briana Tomea „Pět znaků muže“, s podtitulem „Cesta k odvážnému mužství“, mě zaujala na první pohled. Hned, co jsem si přečetla, čemu se kniha věnuje, jsem jí byla tak nadšená, že jsem si ji okamžitě koupila.

Je mi jasné, že tato kniha není pro mě (mně by se spíš hodila kniha „Pět znaků ženy“, ale taková patrně ještě neexistuje…). Zkrátka nejsem muž a kniha není napsána pro mě. Nicméně jsem ji velice uvítala!  Proč vlastně?

Je jen velmi málo mužů, se kterými jsem se v životě setkala, o kterých bych mohla pravdivě prohlásit, že se jednalo o skutečné muže. Nějaké rysy, které by měl pravý muž mít, jsem popsat dokázala (např. že by muž měl rád a usilovně pracovat a ne se práci vyhýbat), ale některé znaky jsem popsat nedokázala. Přesto jsem podvědomě tušila, že u některých mužů není něco v pořádku a co mně jako ženě zásadně vadí.

Tato kniha mi přinesla obrovské poznání, že dnešní současný muž, tak jak nám ho předkládají média, sociální sítě a kultura, není opravdovým mužem. Jak má ale vypadat muž 21. století?

Brian Tome přináší knihu, která muže v každém ohledu povzbudí, potěší a bude motivovat, aby se stali skutečnými muži. Kniha v mužích probudí touhu a vášeň – být jiný, být lepší. Být lepším manželem, otcem a dědečkem. Být lepším přítelem přátelům. Být mužem, na kterého je spolehnutí a na kterého může být společnost právem hrdá. A my, ženy, takové muže chceme! A toužíme po nich!

Jedná se o čerstvou novinku a na český knižní trh ji uvedlo vydavatelství Juda. Kniha spatřila světlo světa v roce 2018 ve Spojených státech pod anglickým názvem „The Five Marks of a Man“.

„Různé průzkumy (a bezpočet zpráv v médiích) stále znovu potvrzují, že nepřítomnost odpovědných, silných mužů je jednou z nejničivějších sil v našem světě. A týká se to všech kontinentů. Zoufale potřebujeme, aby se z našich chlapců stali muži. My, bytosti mužského pohlaví, potřebujeme takový druh mužnosti, který přesahuje morálku. Tato kniha není oslavou tuzemského rumu na straně jedné ani bezchybné docházky na bohoslužby na straně druhé. Kdyby se ve vašem sboru objevil lev pojídající skutečné muže, patrně by zemřel hladem.“

O ČEM JE KNIHA „PĚT ZNAKŮ MUŽE“?

Chlapec se nestane automaticky mužem, když je mu osmnáct.

Muže a chlapce odlišuje způsob jejich života:

Jak žijí chlapci?

  1. žijí ze dne na den
  2. chtějí být nejlepšími hráči
  3. rádi si hrají
  4. touží po přízni davu
  5. jsou dravci

Jak žijí muži?

  1. mají pro svůj život vizi
  2. jsou týmoví hráči
  3. pracují
  4. mají odvahu být v menšině
  5. jsou ochránci

Toto je pět znaků muže. Jde o základní kód, podle kterého se neochvějně řídil každý velikán dějin. Pastor Brian Tome vychází ze svých vlastních zkušeností a z pozorování života druhých lidí. Zve muže, aby se nad sebou zamysleli a aby se vydali směrem k dobrodružství, kterým je rozvinuté mužství, jež ctí Boha, má úctu k ženám, pozdvihuje druhé a záměrně usiluje o vznešené cíle, které přesahují vlastní uspokojení či pohodlí.

„Chlapci žijí jen pro dnešní den. Čekají na nějaký nápad, nebo na to, že jim někdo nabídne něco velkého, nebo že za nimi jednoho dne přijde dokonalá žena. Muži sní o něčem podstatnějším, stanoví si, čeho chtějí dosáhnout, a pak na tom pracují. Postupně jsem začal chápat, že vize má moc. Tehdy jsem se začal stávat mužem. Rozhodl jsem se, že začnu pracovat na něčem co má význam – na něčem větším, než, co jsem do té doby zakoušel; na něčem větším, než jsem já.“

POZITIVNÍ A NEGATIVNÍ STRÁNKY KNIHY

Kniha je napsána pro muže a tomu odpovídá i slovník slov. Proto je napsána s nadhledem, zábavnou formou a s humorem (např. když autor líčí, jak je pohodlné žít jako muž sám a drbat se kdekoliv chcete). Na to bych tedy chtěla upozornit předem, zvláště ženy. Útlocit je třeba odhodit!

Musím zmínit, že Briane Tome je od svých 15 let, kdy odevzdal svůj život Ježíši, praktikujícím křesťanem a nestydí se za to. Kniha je tedy napsána z pohledu muže, křesťana a pastora, ale zároveň úspěšného lídra, který pracuje víc jak dvacet let s nevěřícími lidmi a přivádí je k Ježíši.

Nejde o žádnou tragickou, světobolnou a směšnou postavičku v taláru (kněží mi na tomto místě prominou, nic proti talárům), ale o upřímného, úspěšného, věřícího muže, který si nebere servítky a nebojí se nazvat věci pravými jmény.

Kniha je určena pro věřící muže, ale osloví i muže, kteří nevěří v Boha. V knize nám totiž autor předkládá ověřené principy, které z chlapců udělají muže. Odvěké principy mužství, které Briane Tome nacházel při studia Bible u významných biblických postav (např. u krále Davida, proroka Eliáše, Ježíše, apoštola Petra a Pavla…), u všech úspěšných přátel, kteří ho obklopovali v průběhu jeho života, ale také u skvělých mužů historie (premiéra Anglie Winstona Churchilla, bývalého člena Parlamentu Spojeného království Williama Wilberforce, zakladatele piva Guinnese Arthura Guinnesse či kazatele Martina Luthera Kinga ml.) i mužů současnosti (např. u zakladatele Apple Steva Jobse, basketbalisty Michaela Jordana nebo zakladatele firmy Amazonu Jeffa Bezose).

Dílo „Pět znaků muže“ bylo pro mě osobně balzámem pro duši. Opakovaně jsem si říkala, v duchu, v mysli i nahlas: „Přesně takového muže bych si přála!“ Spolu s autorem souhlasím, že opravdové muže (a ne muže, kteří jsou ve své mentalitě chlapci a také jako chlapci žijí, jednají a pracují) naše generace naléhavě potřebuje! Zoufale se nám jich nedostává! Pokud se každé druhé manželství v naší zemi (ale i v jiných zemích na světě) rozvádí, pak je to důkazem toho, že nám opravdu chybí opravdoví muži, kteří se s problémy poperou, vezmou je jako výzvu a poradí si s nimi.

I když nejsem muž, z knihy jsem si vzala mnohé. Zejména se mi líbilo, jak objevit vizi (proč vlastně žijeme? a co máme dělat? co nám v životě jde? v čem jsme dobří? k čemu jsme byli stvoření?), jak se nenechat odradit bezstarostným životem, kdy se raději soustředíme na bezprostřední naplňování svých potřeb a tužeb, ale místo toho zatnout zuby a dlouhodobě strategicky plánovat, směřovat přes překážky a tvrdě pracovat, abychom naplnili svou vizi. Naplnění naší celoživotní vize je úkolem jak mužů, tak žen.

Součástí toho vše je, jak si poradit s časem, jak se naučit finanční zodpovědnosti a nezadlužovat se, jak si najít koníčka, který nás bude rozvíjet a přinášet nám potěšení a radost do života (a proč je to velice důležité), jak si vybudovat pevná přátelství lidí, kteří s námi budou stát v těžkých krizích (a podrží nás), ale i během radostných okamžiků našeho života.

Dílo Briana Tomea mi připomnělo vynikající knihu světově známého evangelisty a kazatele Daniela Kolendy "Žij dřív, než zemřeš" a také knihu "12 pravidel pro život" od kanadského filosofa a klinického psychologa Jordana Petersona. Všechny tři knihy mají jedno společné - vyburcovat muže z letargie, aby naplnili své poslání a stali se skutečnými muži, kteří mají vizi pro svůj život, rádi pracují a starají se o své blízké, budují chlapská přátelství, ochraňují svoji manželku a děti a také milují svého Boha.

V závěru knihy jsou poznámky, které odkazují na zmiňovaného zdroje, knihy, citáty, ale i statistiky renomovaných úřadů.

Na konci několika kapitol jsou úkoly pro muže – přečíst si konkrétní úsek z Bible a také několik otázek, které mají mužům prakticky pomoci, aby se zamysleli nad svými životy a co je třeba změnit.

Kniha je jedním slovem perfektní po všech stránkách. 209 stran je ideální, aby se čtenář nezačal nudit.

„Heslo „Žijete jen jednou“ pro chlapce znamená dělat to, co je zrovna dneska baví. Pak se vydají cestou nejmenšího odporu a snaží se prožít co nejvíce příjemných věcí v dané chvíli. To je něco jiného, než „uchopit dnešek“ pro nějakou trvalejší vizi pro budoucnost. Naopak muži „uchopí dnešek“, aby pracovali na uskutečnění své vize. Vědí, že práce může být těžká, ale vědí i to, že chtějí-li dosáhnout odměny, musí se zříci bezprostřední slasti.“

AUTORŮV STYL, JAZYK A GRAMATIKA

  • Kniha je napsána hovorovým jazykem, s humorem.
  • Je napsána mužem, pro muže a také formou, která se mužům bude líbit a zaujme je.
  • Kniha je velmi zajímavá, podnětná a inspirativní.
  • Autor ji napsal v ich-formě.
  • Korektury byly odvedeny profesionálně.
„Chlapci hledají cestu nejmenšího odporu. Hledají otevřené dveře a okamžité uspokojení, které čeká hned za nimi. Dělají to všichni. Pro ne já? Najdu si nějaké nenáročné zaměstnání. Aspoň budu mít dost času na své přátele. No, neřekla ne, když jsem chtěl sex – dveře jsou tedy otevřené! Tak jim rovnou projdu!“

Brian Tome (*1. 10. 1965) je zakladatel a hlavní pastor sboru Crossroads ve městě Cincinnati ve státě Ohio. Církev byla založena v roce 1995 a na jeho začátku stálo jedenáct členů. Nyní mají 30.000 členů, kteří se scházejí na dvanácti různých místech USA. Podle Outreach Magazine z roku 2017 se jedná o nejrychleji rostoucí sbor v Americe. Aktivně bojují s chudobou, staví domy pro dívky vysvobozené ze sexuálního otroctví (v Indii) a propojuje mladé podnikatele, kteří založili svůj první „podnikatelský akcelerátor“ založený na víře. Napsal čtyři knihy. Brian Tome je vášnivý motorkář, který každý rok ujede tisíce kilometrů a stráví třicet nocí v roce v různých kempech. Žije se svou manželkou Libby a třemi dospělými dětmi v Cincinnati.

„Jak byste zareagovali, kdyby vám na dveře zaklepal neznámý mladík a chtěl si vypůjčit vaše golfové hole? Nebo vaše auto? Určitě byste mu nic nepůjčili, dokud by vám nevysvětlil, oč jde a jaké má záměry. Nicméně když takový hoch u vás zazvoní, protože má první rande s vaší dcerou, klidně mu vyhovíte. Je to šílené. S mými dcerami to bylo jinak. Když jsem ještě nebyl dostatečně sociálně vyspělý, položil jsem v kuchyni na linku svou pušku. Chtěl jsem, aby si jí všiml hoch, který přišel pro naši nejstarší. Vyslal jsem určité poselství, to však nebylo dostatečné.“

KOMU BYCH KNIHU DOPORUČILA?

Jestliže jste muž (a je jedno, zda jste křesťan či ne) a není vám lhostejné, jak prožijete svůj život, pak je to kniha pro vás. Pokud jste chlapec a dospíváte a chcete se stát mužem (a ne zůstat chlapcem po celý život), pak je to návod pro vás. Jste-li žena a máte doma muže, který je spíš karikaturou muže a zoufáte si nad ním, je to kniha pro něj (nelitujte peněz a kupte mu ji co nejdřív). Jste-li žena a ráda byste prožila svůj život s opravdovým mužem, jen netušíte, jak by měl vypadat, pak je tato inspirativní kniha pro vás. Kniha je vynikající! Měla by být v každé domácnosti, v každé knihovně církve a veřejné knihovně.

Příjemné prázdniny a opravdové muže vám přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie a zdroje:

Anotace knihy a životopis autora Briana Tomea je obsažen v knize a také na webu vydavatelství Juda.

Fotografie obálky knihy je dostupná na webu vydavatelství Juda.

TOME, Brian. Pět znaků muže, cesta k odvážnému mužství. Vydavatelství Juda. 2021. Mělník. 209 stran. ISBN 978-80-87239-53-7

Autor: Hana Rebeka Šiander | pátek 27.8.2021 20:25 | karma článku: 9,71 | přečteno: 524x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 697x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,97 | Přečteno: 462x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,23 | Přečteno: 862x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 533x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma: 10,12 | Přečteno: 360x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tak se nám tu rozmohl takový nešvar: Dloubání prstem v nose!

Poslední roky jsem narazila na příšerný jev – dloubání prstem v nose. Prostředí, ve kterém se mu daří, je pražské metro, tramvaje a autobusy. Kdo jsou hříšníci? Mladí chlapci od 14 do 20 let. Nesmiřujme se s tím a bojujme!

18.1.2024 v 20:02 | Karma: 15,80 | Přečteno: 704x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Moje zkušenost s cestováním po Praze s Uberem

Cestování se společností Uber je pro mnoho lidí dostupné a příjemné. Když jsem potřebovala dopravit sebe a stolek z jedné části Prahy do druhé, zkusila jsem Uber. Hněv, zaryté mlčení, naštvanost a já na obtíž. To byla teda jízda!

17.1.2024 v 20:31 | Karma: 32,63 | Přečteno: 3768x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Hrubost, arogance, povýšenost a pýcha mladých lidí bije do očí!

Co jsme dříve označovali za jeden ze základních hříchů – pýchu – je dnes vydáváno za zdravé sebevědomí. A mladí lidé jím přímo srší! Pojďte si přečíst, jak arogantně a pyšně se dokáží současní mladí lidé chovat k slabým lidem.

12.1.2024 v 19:48 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2088x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Ohledně vánočního večírku neselhal jen Jurečka, ale i zaměstnanci, kteří se bavili

Vánoční party na ministerstvu práce a sociálních věcí zvedla mnohé ze židlí. Jeho šéf Marian Jurečka se za vše omluvil a KDU-ČSL ho ponechala ve všech funkcích. Neporušil sice zákon, ale morálně selhal. On i jeho zaměstnanci.

10.1.2024 v 21:02 | Karma: 37,92 | Přečteno: 4394x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Mé dítě má autismus“ od Raelene Dundon

Kniha od australské psycholožky Raelene Dundon, která se specializuje na dětský autismus, přináší základní fakta a informace o poruchách autistického spektra. Autorka má dvě děti s autismem a přináší příklady ze života.

20.6.2023 v 21:50 | Karma: 9,33 | Přečteno: 487x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak mě zase rozhodil posun času

Dvakrát ročně nastává střídání letního a zimního času. Pokaždé mě to z normálního života vykolejí na týden až měsíc. Únava, poruchy spánku, nesoustředěnost, roztěkanost... zkrátka nefunguji. Naděje na zrušení zákona je v nedohlednu.

31.3.2023 v 14:26 | Karma: 19,87 | Přečteno: 854x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Slib pod jmelím“ od Joanny Johnsonové

Britská spisovatelka Joanna Johnsonová ve svém historickém romantickém románu přináší ukázku levicového liberalismu. Přepisuje dějiny a etiketu, z ženy tmavé pleti „vyrábí“ dámu, přimíchává do románu zvyky z 21. století.

15.2.2023 v 21:56 | Karma: 8,39 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Agresor Babiš křičí, nebuďte agresivní!

Na české politické scéně není v současné době nikdo, kdo by někomu agresivně vyhrožoval či někoho děsil, kromě jediného muže – Andreje Babiše. Týdny rozpoutává zlo a teď se diví, že mu lidé vyhrožují zlem – smrtí.

24.1.2023 v 17:00 | Karma: 26,12 | Přečteno: 781x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Dějiny moderního Izraele“ od Marka Čejky

„Dějiny moderního Izraele“ od politologa a právníka Marka Čejky přináší chronologicky sestavené dějiny od roku 1949 do roku 2010. Stručné, jasné, srozumitelné a hlavně – v dnešní uspěchané době - čtenářsky příjemné!

23.1.2023 v 21:16 | Karma: 8,87 | Přečteno: 324x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Chceme za presidenta Babiše, který se v případě války vykašle na okolní státy?

Presidentský duel v ČT rozehrál Andrej Babiš agresivním a lživým stylem. Celou dobu útočil na generála Petra Pavla. Vrcholem debaty byl Babišův výrok, že kdyby čtyři státy EU napadl agresor, nechal by je bez pomoci.

23.1.2023 v 17:54 | Karma: 23,04 | Přečteno: 596x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Lživé kampaně presidentských kandidátů, které však fungují

Presidentské kampaně, ve kterých se používají lži (módní slovo je nepravdy) jsou důležitým bodem. Děje se to nyní - ze strany Andreje Babiše. Ale dělo se to i ze strany presidenta Miloše Zemana jak v roce 2018, tak v roce 2013.

18.1.2023 v 21:24 | Karma: 22,81 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Módní peklo v ulicích – krátké kalhoty, odhalené kotníky a tenisky

To, co je letní záležitostí, se začalo nosit v zimě a mrazu. Ano, mám na mysli krátké kalhoty končící nad kotníky, nízké letní ponožky a k tomu tenisky. A jak zahnat zimu, když nám mrznou nohy? Péřovou bundou a beranicí!

8.1.2023 v 21:43 | Karma: 19,58 | Přečteno: 1094x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak mě mladá sousedka týrá svými kočkami

V mém bytě to strašně smrdí kočičí močí, výkaly a silně znečištěnou podestýlkou dvou koček. Vtip je v tom, že já žádné kočky nemám. Má je však mladá sousedka naproti mému bytu. Trpím dnem i nocí smradem, protože se o ně nestará.

29.12.2022 v 23:10 | Karma: 28,09 | Přečteno: 1713x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Kam až jsou schopni lidé z Generace Z zajít?

Dvě hodiny u nás na patře nešla elektřina. Zasáhlo to šest bytů, trpělo tím sedm lidí. Moji sousedé v pronajatých bytech jsou dvacátníci, tedy Generace Z. Všichni odmítli výpadek proudu řešit. Čekali na mě, až to vyřeším.

29.12.2022 v 0:22 | Karma: 43,37 | Přečteno: 4758x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze norské pohádky „Tři přání pro Popelku“

Nová, moderní a velkolepá norská pohádka „Tři přání pro Popelku“ z roku 2021 je jako nepovedený koktejl. Moderní slova jako stylista a migréna, LGBT+ komunita, Popelka jako Wonder Woman a líbačka dvou gayů v dobové pohádce.

27.12.2022 v 19:37 | Karma: 33,97 | Přečteno: 1415x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 622
  • Celková karma 15,61
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->