Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ruku na srdce - kolik z nás četlo někdy Bibli?

Kolik z nás ví, jaký je pravý smysl Velikonoc? Četli jste někdy Bibli? Celou nebo aspoň Nový zákon? Víte, kdo byl Ježíš a kam ho zařadit? Slavíme velikonoční svátky a vlastně nevíme, proč. Je třeba to napravit!

Svátky jako Velikonoce (v mnoha zemích i Letnice) či Vánoce jsou obdobím, kdy bychom se měli zastavit a zamyslet se nad tím, proč tyto svátky existují. Když se rozhlédnu kolem sebe, tak vidím, že sousedé si se svátečními dny, kdy je v kalendáři napsáno Státní svátek, neví rady.

Někteří odjíždějí na zahrádky, aby zasadili květiny a ostříhali stromy, jiní v našem domě využijí volno k přestavění a zútulnění svého bytu… a vrtají! Ach ne! Další si udělají procházku do přírody.

Starší lidé si snad ještě pamatují, že Vánoce slavíme jako připomínku narození B-žího Syny Ježíše v judském Betlémě. Ale ti mladší už netuší. Nakonec to tak nějak za nás vyřeší předvánoční shon a vánoční šílenství kolem úklidu domácnosti, výzdoby, nakupování velkého množství potravin, plánování slavnostních pokrmů, návštěv a shánění dárků pro naše blízké a přátele až do poslední chvíle, když je to možné. Shon, stres a komerce vytlačí všechno ostatní.

VŠECHNO, CO JE DŮLEŽITÉ, VYŽADUJE ČAS

Abychom mohli přemýšlet, potřebujeme si udělat čas. Musí nás to zajímat. Musíme chtít hledat, číst a objevovat. To se nestane jen tak. Ale tak už to chodí. Všechno, co za něco stojí, vyžaduje náš čas. Dostatek času. Je celkem jedno, zda jde o víru či vztahy.

KDYŽ BEZBOŽNÉ TRADICE VYTLAČÍ PŮVODNÍ SVÁTKY

S Velikonocemi je to podobné. V naší zemi panuje už od středověku silná tradice velikonoční pomlázky a koledy. Většina lidí si tedy představí pomlázku, barvená vajíčka, koledu a hodně slavnostního jídla. Možná také hodně čokolády a přemíru alkoholu.  

Ale původním smyslem Velikonoc to nebylo. Když vynechám židovskou tradici, pak jsou Velikonoce vyvrcholením tříleté služby Ježíše v Izraeli. Tři roky Ježíš kázal dobrou zprávu o Božím království, učil své učedníky a uzdravoval zástupy nemocných lidí, vymítal démony a křísil mrtvé. Po třech letech byl zrazen Jidášem, jedním ze svých učedníků, odsouzen k smrti tehdejším římským prefektem Pilátem Pontským a ukřižován na Golgotě. Tím to však neskončilo. Ježíš byl Boží Syn a třetí den po své smrti vstal z mrtvých. Byl vzkříšen a je živý dodnes.

VŠICHNI ZAKLADATELÉ NÁBOŽENSKÝCH HNUTÍ A UČENÍ ZEMŘELI, JEN JEŽÍŠ STÁLE ŽIJE

Buddha zemřel, Konfucius zemřel, zakladatel hinduistického Hnutí Kršna A. C. Bhaktivédánta Svámí Prabhupáda zemřel. Další filosofové, učitelé a hlasatelé nejrůznějších náboženských směrů žili, učili, ale nakonec zemřeli jako ostatní lidé.

Jen jeden učitel překonal svou vlastní smrt a to byl Ježíš. Je živý. A co víc? Protože byl, je a bude Synem Živého Boha, bude žít navěky.

PŘÍKLAD DĚLNÍKA Z ANGLIE

Když jsem studovala teologii na Misijní škole Mikuláše Ludvika von ZinzendorfaLiberci, vyprávěl nám ředitel školy Ing. Jiří Helis příběh, který slyšel během svého studia teologie v Anglii.

Před továrnou stojí křesťané a rozdávají dělníkům, kteří odcházejí domů, křesťanské letáky o Bohu a zvou je na nedělní bohoslužbu. Jeden mladý křesťan zastaví dělníka.

  • „Znáte Ježíše?“ zeptá se ho.
  • „Ne, asi chodí na jiné směny,“ odpoví dělník.

Jakkoliv se příběh může zdát vtipný, nejedná se o vtip. Jde skutečnou událost ze života, která se stala a pěkně ilustruje, jak je možné v naší době nevědět, kdo byl Ježíš a kam ho zařadit.

KOLIK LIDÍ V NAŠEM NÁRODĚ PŘEČETLO NĚKDY BIBLI?

Ačkoliv se Bible zapsala do dějin literatury jako jedna z nejpřekládanějších a nejčtenějších knih historie, málokdo ji zná. Málokdo ji četl. Kdysi jsem si myslela, že Bible je povinnou četbou na střední škole, ale byl to omyl. Není. Možná je literaturou doporučovanou.

Velikonoce máme téměř za sebou, ale myslím, že nikdy není pozdě doplnit si vzdělání a zjednat nápravu. Zvláště, když se jedná o život.

Možná mnoho lidí vyděsí, jak je Bible tlustá. Ano, musím přiznat, že to je pravda. V této jedné knize se totiž ukrývá 39 knih Starého zákona (před příchodem Ježíše) a 27 knih Nového zákona (knihy napsané o Ježíši, jeho životě, smrti a vzkříšení a také o prvních církvích I. století).

Když se mě někdo jako teologa zeptá, jakou knihou Bible by měl začít číst jako první, odpovídám, že Janovým evangeliem. Je velice osobní, srozumitelné a poznáte Ježíše jako laskavého a milujícího člověka, učitele, na svoji dobu revolučního židovského myslitele, Božího Syna a Zachránce. Dozvíte se, proč a jak byl odsouzen, jak trpěl na kříži, ale také, jak se stalo, že byl vzkříšen (což ostatně předvídal dopředu během své služby).

Objevila jsem na YouTube vynikající video. Je to Janovo evangelium, které se odehrává včetně slov vypravěče doslova tak, jak je zapsané v samotné Bibli. Jestliže nemáte chuť a čas číst Janovo evangelium, ale jste spíše milovníci filmu, pak se na něj určitě podívejte!

FILM "ŽIVOT JEŽÍŠE" (JANOVO EVANGELIUM) V ČESKÉM JAZYCE

Pokud máte raději angličtinu a dáváte přednost originálu, tak doporučuji toto video.

PODÍVEJTE SE NA FILM "THE GOSPEL OF JOHN" V ANGLIČTINĚ

Já sama jsem se dívala na anglický originál. Zde jsou navíc vyznačené jednotlivé kapitoly, tak jsem si k tomu ještě příslušná místa četla po kapitolách v Bibli. Byl to vynikající zážitek. Vřele to každému doporučuji. Budete tak z filmu propojené s četbou mnohem větší užitek.

Dozvíte se jednou provždy, proč slavíme každý rok Velikonoce a Vánoce. A pokud se vás někdo na ulici zeptá, jestli znáte Ježíše, budete vědět, že to rozhodně není dělník, který pracuje na jiné směně než vy.

Ježíš změnil můj život. Ježíš je živý. Ježíš vstoupil do mého života a radikálně jej změnil. Uzdravil mě z nemocí, na které dosud neexistují léky. Odpustil mi mé hříchy a viny a napravuje, co se dá. Dal mi naději tam, kde žádná nebyla. Ježíš je živý a miluje mě takovou, jaká jsem, mluví se mnou, vede mě v životě a radí mi. Vím, že až jednou zemřu, půjdu do nebe a budu s Ním. A totéž chce udělat i ve vašich životech.  

Krásné velikonoční svátky Vám přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Autor: Hana Rebeka Šiander | pondělí 5.4.2021 22:34 | karma článku: 19,74 | přečteno: 669x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 701x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 466x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,23 | Přečteno: 864x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 535x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma: 10,12 | Přečteno: 361x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tak se nám tu rozmohl takový nešvar: Dloubání prstem v nose!

Poslední roky jsem narazila na příšerný jev – dloubání prstem v nose. Prostředí, ve kterém se mu daří, je pražské metro, tramvaje a autobusy. Kdo jsou hříšníci? Mladí chlapci od 14 do 20 let. Nesmiřujme se s tím a bojujme!

18.1.2024 v 20:02 | Karma: 15,80 | Přečteno: 708x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Moje zkušenost s cestováním po Praze s Uberem

Cestování se společností Uber je pro mnoho lidí dostupné a příjemné. Když jsem potřebovala dopravit sebe a stolek z jedné části Prahy do druhé, zkusila jsem Uber. Hněv, zaryté mlčení, naštvanost a já na obtíž. To byla teda jízda!

17.1.2024 v 20:31 | Karma: 32,63 | Přečteno: 3770x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Hrubost, arogance, povýšenost a pýcha mladých lidí bije do očí!

Co jsme dříve označovali za jeden ze základních hříchů – pýchu – je dnes vydáváno za zdravé sebevědomí. A mladí lidé jím přímo srší! Pojďte si přečíst, jak arogantně a pyšně se dokáží současní mladí lidé chovat k slabým lidem.

12.1.2024 v 19:48 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2090x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Ohledně vánočního večírku neselhal jen Jurečka, ale i zaměstnanci, kteří se bavili

Vánoční party na ministerstvu práce a sociálních věcí zvedla mnohé ze židlí. Jeho šéf Marian Jurečka se za vše omluvil a KDU-ČSL ho ponechala ve všech funkcích. Neporušil sice zákon, ale morálně selhal. On i jeho zaměstnanci.

10.1.2024 v 21:02 | Karma: 37,92 | Přečteno: 4395x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Mé dítě má autismus“ od Raelene Dundon

Kniha od australské psycholožky Raelene Dundon, která se specializuje na dětský autismus, přináší základní fakta a informace o poruchách autistického spektra. Autorka má dvě děti s autismem a přináší příklady ze života.

20.6.2023 v 21:50 | Karma: 9,33 | Přečteno: 488x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak mě zase rozhodil posun času

Dvakrát ročně nastává střídání letního a zimního času. Pokaždé mě to z normálního života vykolejí na týden až měsíc. Únava, poruchy spánku, nesoustředěnost, roztěkanost... zkrátka nefunguji. Naděje na zrušení zákona je v nedohlednu.

31.3.2023 v 14:26 | Karma: 19,87 | Přečteno: 854x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Slib pod jmelím“ od Joanny Johnsonové

Britská spisovatelka Joanna Johnsonová ve svém historickém romantickém románu přináší ukázku levicového liberalismu. Přepisuje dějiny a etiketu, z ženy tmavé pleti „vyrábí“ dámu, přimíchává do románu zvyky z 21. století.

15.2.2023 v 21:56 | Karma: 8,39 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Agresor Babiš křičí, nebuďte agresivní!

Na české politické scéně není v současné době nikdo, kdo by někomu agresivně vyhrožoval či někoho děsil, kromě jediného muže – Andreje Babiše. Týdny rozpoutává zlo a teď se diví, že mu lidé vyhrožují zlem – smrtí.

24.1.2023 v 17:00 | Karma: 26,12 | Přečteno: 781x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Dějiny moderního Izraele“ od Marka Čejky

„Dějiny moderního Izraele“ od politologa a právníka Marka Čejky přináší chronologicky sestavené dějiny od roku 1949 do roku 2010. Stručné, jasné, srozumitelné a hlavně – v dnešní uspěchané době - čtenářsky příjemné!

23.1.2023 v 21:16 | Karma: 8,87 | Přečteno: 324x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Chceme za presidenta Babiše, který se v případě války vykašle na okolní státy?

Presidentský duel v ČT rozehrál Andrej Babiš agresivním a lživým stylem. Celou dobu útočil na generála Petra Pavla. Vrcholem debaty byl Babišův výrok, že kdyby čtyři státy EU napadl agresor, nechal by je bez pomoci.

23.1.2023 v 17:54 | Karma: 23,04 | Přečteno: 596x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Lživé kampaně presidentských kandidátů, které však fungují

Presidentské kampaně, ve kterých se používají lži (módní slovo je nepravdy) jsou důležitým bodem. Děje se to nyní - ze strany Andreje Babiše. Ale dělo se to i ze strany presidenta Miloše Zemana jak v roce 2018, tak v roce 2013.

18.1.2023 v 21:24 | Karma: 22,81 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Módní peklo v ulicích – krátké kalhoty, odhalené kotníky a tenisky

To, co je letní záležitostí, se začalo nosit v zimě a mrazu. Ano, mám na mysli krátké kalhoty končící nad kotníky, nízké letní ponožky a k tomu tenisky. A jak zahnat zimu, když nám mrznou nohy? Péřovou bundou a beranicí!

8.1.2023 v 21:43 | Karma: 19,58 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak mě mladá sousedka týrá svými kočkami

V mém bytě to strašně smrdí kočičí močí, výkaly a silně znečištěnou podestýlkou dvou koček. Vtip je v tom, že já žádné kočky nemám. Má je však mladá sousedka naproti mému bytu. Trpím dnem i nocí smradem, protože se o ně nestará.

29.12.2022 v 23:10 | Karma: 28,09 | Přečteno: 1713x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Kam až jsou schopni lidé z Generace Z zajít?

Dvě hodiny u nás na patře nešla elektřina. Zasáhlo to šest bytů, trpělo tím sedm lidí. Moji sousedé v pronajatých bytech jsou dvacátníci, tedy Generace Z. Všichni odmítli výpadek proudu řešit. Čekali na mě, až to vyřeším.

29.12.2022 v 0:22 | Karma: 43,37 | Přečteno: 4758x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze norské pohádky „Tři přání pro Popelku“

Nová, moderní a velkolepá norská pohádka „Tři přání pro Popelku“ z roku 2021 je jako nepovedený koktejl. Moderní slova jako stylista a migréna, LGBT+ komunita, Popelka jako Wonder Woman a líbačka dvou gayů v dobové pohádce.

27.12.2022 v 19:37 | Karma: 33,97 | Přečteno: 1415x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 622
  • Celková karma 15,61
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->