Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vtipná reportáž z další demonstrace „Máme toho dost!“ v Ústí nad Labem

Dámy a pánové, nynější ohlédnutí za poslední demonstrací "Máme toho dost!" v Ústí nad Labem pojmu poněkud zábavnou formou a odlehčím to (byť upozorňuji předem, že píši pouze o tom, co se odehrálo a myslím to zcela vážně).

No, ať se taky trošku v těchto krásných letních dnech pobavíme! Tuto reportáž píši až teď, dva dny poté, tedy s malým zpožděním. Vysvětlení? Jsem taky jenom člověk a prostě nestíhám...

TAKŽE O CO VLASTNĚ ŠLO?

Poslední demonstrace s již tradičním názvem „Máme toho dost!“ se konala v Ústí nad Labem v úterý 11. června 2019 od 18.30 hodin na Mírovém náměstí.

Ani tentokrát jsme v tom nebyli, my, demonstranti, nespokojení se současnou tristní situací v naší zemi, sami. Připojilo se k nám celkem 313 měst a obcí po celé České republice.

Poznámka: Počty měst a obcí se každých 14 dnů navyšují! A pak že není třeba brát demonstrace vážně?!

Demonstraci pořádali v Ústí nad Labem nadšenci ze spolku Milion chvilek pro demokracii, z. s. V čele byl úžasný, vždy dobře naladěný a s úsměvem na rtech, Karel Karika, a k tomu mu zdárně asistoval Jakub Žídek. Musím podotknout, že to je opravdu sehraná dvojka a pod jejich vedením se nám, demonstrantům, protestuje skutečně skvěle! Chlapci, díky za to!

KDO HRADÍ DEMONSTRACE ZA DEMISI ANDREJE BABIŠE?

Zde je prostor pro to, abychom si ujasnili, jak je to s těma prachama! Ať si to odbudeme hned z kraje! Takže… Proslýchá se z různých stran, že demonstrace spolku Milion chvilek pro demokracii někdo hradí ze zahraničí. Prý to je americký finančník maďarského původu George Soros, nebo co.

Nicméně podle posledních zpráv, které zazněly dokonce od mikrofonu z úst Karla Kariky, se prý demonstrace hradí podle zaručeně ověřených zpráv hradní mluvčí Jiří Ovčáček! Všem zájemcům o tuto bulvární senzaci (a věřte mi, že vím, co píšu, já jsem v bulváru svého času taky škrabákovala!) doporučuji, aby si zavolali na Hrad a tuto informaci si ověřili!

JAKÝ BYL PROGRAM DEMONSTRACE?

Na začátku nás přivítal Karel Karika s tím, že všem demonstrantům nabízel zdarma v plastových kelímcích, a nyní cituji: „Pitnou vodu, která je zaručeně bez řepkového oleje!“ Že je voda prosta řepkového oleje, nás vskutku potěšilo! Vybízel nás k pitnému režimu v průběhu akce i Jakub Žídek. A skutečně to mnozí uvítali!

Když jsem vycházela z domu, bylo na teploměru mého domu úctyhodných 28° C! Ovšem já sice bydlím v centru města, ale dům je obklopen zelení, která okolí vydatně chladí. Na Náměstí míru v centru města, na dlažbě, kde jsou vysazeny asi celkem čtyři stromy, ale jinak se jedná o skutečně „nádherné“ centrum z betonu a dlažby (jak říkám, beton všude, kam se podíváš!), mohlo být tak 32° C. Ovšem podle toho, jak ze mě stékal pot v čůrkách, bych odhadovala, že na náměstí bylo 40° C.

A právě z tropických letních teplot jsem měla velké obavy! Dorazí někdo? Kolik nás bude? A jak to ustojíme? Nezkolabuje někdo s transparentem v ruce? Neomdlí někdo v boji za demisi premiéra Andreje Babiše?

Mám pro vás dobrou zprávu! Dopadlo to dobře! Vydrželi jsme všichni až do konce, celí a zdraví! A snad i trochu zocelení… Ale přiznám se, že dětem, které se proháněly v proudech vody tryskajících z malých fontánek na náměstí během demonstrace, jsem záviděla!

Sešlo se nás, podle spočítaných tváří na závěrečné fotografii (jakési „rodinné foto“) celkem 250 lidí! Jakub Žídek, který je přítomen na každé ústecké demonstraci se však vyjádřil: „Relativně dost nových tváří. Odhaduji tak polovina lidí.“

Opět ale hovoříme o lidech, kteří vydrželi až do konce. Já jsem viděla několik lidí odcházet, ale i přicházet v průběhu akce. Nicméně na to strašné vedro to byla úžasná účast! Takže díky, naši milionoví přátelé!

Na začátku jsme si vyslechli pár slov od Karla Kariky, proč jsme se sešli.

Požadavky jsou již 7 týdnů, kdy demonstrujeme stále stejné:

  • Demise Marie Benešové.
  • Vláda se zaručí, že neodvolá Nejvyššího státního zástupce.
  • Zaručí se tím, že přijme a naplní SEDM POJISTEK pro nezávislost justice.

Pak vystoupil místostarosta Mgr. Jiří Čapek, povoláním hasič, který hovořil jménem ústeckého spolku SPOLEČNĚ, z. s. a vyjádřil nespokojenost se současnou politickou situací a že stále požadujeme demisi premiéra Babiše.

V tropickém večeru jsme se zmohli na dva, ale za to úderné pokřiky:

  • DEMISI!
  • MÁME TOHO DOST!

Karel Karika odcitoval úryvek z Charty 77, která trefně vystihuje současnou situaci v České republice. Poté jsme si společně zazpívali píseň Marty Kubišové „Modlitba pro Martu“.

Velmi jedinečnou kulturní vložkou na demonstraci byla dadaistická báseň od samotného premiéra Andreje Babiše. Skutečně, to nikdo z nás nečekal! Vypadá to, že se v Andrejovi ukrývá „básnické střevo“! Ach, jak jsme jej podcenili! Báseň se jmenovala: „Chceme znovu motýle!“ Na náměstí ji velmi  procítěně odrecitoval Karel Karika.

Kdo by náhodou ještě netušil, o čem je řeč, pojďme si tuto krásnou báseň pustit:

Téma Babišových „Motýle“ se objevila také na transparentech Ústečáků! Ach, jak je krásně vidět, že jsme nejen národem Masarykovým, ale také Cimrmanovým!

Tradičně jsme si společně zapěli píseň „Jednou budem dál“. Tentokrát nás zpěvem a hrou na kytaru provedli Markéta a Janek Chladovi. Zde je na místě zmínit, že Chladovi zpívali bez nároku na honorář a zdarma aparaturu zapůjčil Adam Holas.

Tentokrát trvala demonstrace jen hodinu. A všichni jsme za to byli v tom vedru organizátorům nesmírně vděčni! Na závěr jsme se rozloučili nejen společným fotem (o kterém jsem se zmínila už na začátku), ale i státní hymnou.

Na této demonstraci jsme summa summarum zpívali třikrát. Skoro se zdá, že demonstranti musí umět nejen držet transparent, skandovat, ale i "naladit notu"... Ale nebojte se, ono se to v tom tří set členném davu ztratí!

Ovšem taky jsem v davu zaslechla od jednoho nejmenovaného demonstranta Babišovu hlášku z minulého týdne: "Je pěkný večer a tak přišli na koncert!" 

Já jsem statečně celou dobu mávala českou vlajkou. A byla jsem jediná, jak jsem zjistila! Po skončení akce jsem odhodila všechna pravidla společenské etikety „na beton“ ústeckého náměstí a vrhla jsem se k nejbližší fontánce a ochladila jsem své horké tělo studenou vodou. Jako ti malí caparti…

Krásné letní dny a hlavně demisi premiéra Andreje Babiše vám (vlastně nám všem, už z toho vedra taky blbnu…) přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie:

Fotografie byly pořízeny Jakubem Žídkem a mám souhlas s jejich publikováním.

Další informace jsou dostupné na webu Milion chvilek pro demokracii zde: https://www.milionchvilek.cz/

Autor: Hana Rebeka Šiander | čtvrtek 13.6.2019 20:26 | karma článku: 31,45 | přečteno: 4624x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 701x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 467x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,23 | Přečteno: 864x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 535x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma: 10,13 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 622
  • Celková karma 15,61
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->