A kdo jsou vlastně ti křesťané?

Jak poznáme křesťany v tomto světě? Liší se oblečením, jídlem a stylem bydlením?Jsou to ti, kteří se křesťany nazývají? Nebo jsou křesťané ti, kteří znají Bibli, řídí se jejím učením a svými životy se odlišují od ostatních? 

Je tomu pár týdnů, co se mě kamarád zeptal, kdo jsou to křesťané. Byl to nevěřící člověk. Ale ne, to vlastně není pravda. On věřil tomu, co se mu z jeho pohledu zdálo být dobré. Věřil, že existuje něco, co řídí všechno. Takového člověka nazývá teolog Tomáš Halík jako „něčistu“. Kamarád to neměl zcela ujasněné, protože „to“ někdy nazýval Osudem a jindy Vesmírem. Říkal, že věří tomu, že není správné dělat druhým zlé věci, protože se mu to pak vrátí. To poslední mi bylo sympatické.

Když jsem tohoto muže po několika týdnech poznala víc a on mě, ptal se mě, kdo je Bůh, čemu věřím, kdo je Ježíš Kristus a co je vlastně víra.

  • „S člověkem, který bere křesťanskou víru tak vážně jako ty, jsem se ještě nesetkal!“ řekl a tím mě překvapil i šokoval zároveň.
  • „Copak ty neznáš žádné křesťany?“ zeptala jsem se a byla jsem zvědavá, co se dozvím.
  • „Ale ano, znám lidi, kteří jsou křesťany, ale nehrotí to tak jako ty,“ řekl kamarád.
  • „Co tím myslíš?“ zeptala jsem se. „Co to znamená, že já to hrotím? A oni ne?“
  • „Tak jsou to fajn lidi, ale mají problémy jako my všichni ostatní, řeší stejné problémy jako všichni, jsou nemocní jako všichni, když s někým chodí, tak s ním taky normálně spí a nepotřebujou se před tím oženit nebo vdát, jak o tom mluvíš ty,“ řekl kamarád.

Byla jsem v šoku! Ne, z toho, co kamarád řekl, to byla pravda. Ale šokoval mě svým popisem „křesťanů“. Jestliže se křesťan v ničem neliší od člověka nevěřícího, je to vůbec křesťan? Silně o tom pochybuji. Sám Ježíš, Pán, Spasitel a učitel křesťanské víry, o tom často hovořil. Je to zapsáno v Novém zákoně.

„Zachováte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako já zachovávám přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce.“Janovo evangelium 15,10 (Eku)

Ježíš během tříleté služby učil, že jestliže zachováváme jeho přikázání, prokazujeme tím, že mu důvěřujeme. Žijeme to, co On sám označil za dobré. Nerozhodujeme si to sami, nevybíráme si z jeho učení, co se nám hodí do „krámu“ a co se nám líbí.

  • „A to platí včetně dodržování Desatera přikázání,“ řekla jsem.
  • „Ale já znám křesťana, který je svobodný a s holkama spí,“ řekl kamarád.
  • „To není možné!“ bránila jsem se. „Ptal ses ho, proč nedodržuje hlavní přikázání křesťanské víry, Desatero?“
  • „Jo, ptal. Řekl mi, že to bere hodně svobodně a tohle zrovna nedodržuje,“ řekl kamarád.

Tím se mi to ujasnilo. Téměř kdykoliv a kdekoliv řeknu v naší zemi, že jsem věřící člověk, pro lidi kolem to neznamená nic. Výjimkou je církevní prostředí. Setkávám se s tím, že BÝT KŘESŤANEM v očích tohoto světa znamená, že to sice mnozí lidé - křesťané říkají, ale nedodržují, co by dodržovat měli, protože tomu sami nevěří. Nerozumí tomu, proč je to pro ně dobré. Nechápou vyšší úmysly, které s námi Bůh má. Sami si rozhodují, jak budou žít. To, co se jim hodí, dodržují a to, co se jim nelíbí, nedodržují. Je tohle křesťanská víra? V žádném případě.

„Kdo říká, že v něm zůstává (v učení Ježíše Krista), musí žít tak, jak žil on.“I. list Janův 2,6

Jak by lidé kolem nás jinak poznali, že jsme jiní? Jestliže něčemu věřím, pak se podle toho řídím a také to dodržuji. Je to na mém životě vidět a můj život se musí odlišovat od druhých lidí. Navíc křesťanská víra v Ježíše Krista nabízí naději nejen věčný život po smrti, ale nabízí odpuštění hříchů, uzdravení vztahů, uzdravení našeho těla z nemocí, požehnání finanční i majetkové a další řešení problémů, které nás běžně trápí.

To, že věřím ve Všemohoucího Boha, který je schopen vyřešit to, co mě trápí a zasáhnout, když řešení lidsky není možné, mě jako křesťana musí odlišovat od těch, kteří v Boha nevěří a nemají žádnou naději.

Jsem Bohu vděčná, že mě slyší, kdykoliv se k Němu modlím a vyslýchá mé modlitby. Některé okamžitě, jiné po delší době, když věřím. Jestliže se dlouho nic neděje, není problém na Boží straně (vždyť On je dokonalý Bůh!), ale na mé straně. A na mně také je, abych zjistila, kde Bohu bráním, aby mohl mé modlitby vyslyšet a požehnal mi.

PŘEČTĚTE SI SVĚDECTVÍ LIDÍ, KTERÝM JEŽÍŠ ZMĚNIL ŽIVOT:

Dobrou zprávou je, že sám Ježíš je ta Cesta, Pravda i Život a zaslibuje, že KAŽDÝ, kdokoliv by Ho hledal, tak Ho najde a On se mu dá poznat. Není nikdo, koho by Bůh odmítal či mu nedokázal pomoci. Bůh touží se dát poznat každému z nás, je jenom otázkou, zda o to stojíme my.

Přeji krásné letní dny a buďte dobré mysli! Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie a odkazy: www.flikr.com

Autor: Hana Rebeka Šiander | čtvrtek 27.7.2017 16:36 | karma článku: 22,17 | přečteno: 802x