Recenze bestselleru „Koruna“ od Kiery Cassové

26. 07. 2017 18:05:07
Princezna Eadlyn Schreavová z Ilei stojí před těžkým rozhodnutím, aby upevnila královský trůn, musí si v zoufale krátké době najít manžela. Dá se to stihnout za dva měsíce? To nám prozradí román „Koruna“ od Kiery Cassové.

PROČ PRÁVĚ TATO KNIHA?

Poslední roky jsou oblíbeným tématem romantické romány zasazené do královského prostředí. Královský palác, nádherné zahrady, luxusní komnaty, skrytá tajemství členů rodiny s dlouhými rodokmeny, odpůrci královské rodiny plní zášti a intrik, půvabné šaty, lesk korun a vybrané chování podle společenské etikety. Ale hlavně láska, která se často neptá, zda zamilovaní pochází z vybrané královské společnosti.

Nebudu zapírat, že i já jsem okouzlena takovým prostředím. Pro nás, obyčejné smrtelníky, je to nedostižný svět, do kterého se většina z nás nikdy nepodívá. Nic ale nebrání tomu, abychom se do tohoto světa vydali prostřednictvím knih a zasnili se.

Současný romantický román „Koruna“ od americké spisovatelky Kiery Cassové je knihou, která nás tímto prostředím provede.

„Měla jsem moc, ale neuměla jsem ji použít. Byla jsem panovnice, která neví, jak vládnout. Byla jsem dvojče, jež zůstalo samo. Dcera, které se ztratili rodiče. Ucházelo se o mě půl tuctu ctitelů a já přitom neměla ponětí, jak se zamilovat.“

Kiera Cass, „Koruna“

O ČEM JE KNIHA „KORUNA“?

Když byla Eadlyn Schreavová, princezna Illei, přinucena zúčastnit se soutěže o budoucího prince království tzv. „Selekce“, netušila, že by se mohla zamilovat do jednoho z pětatřiceti nápadníků. Počítala dny, až bude moct poslat všechny nápadníky domů. Všechno se ale změní po nečekaných událostech. Milovaný bratr, princ Ahren prchne ze dne na den z královského paláce za svou láskou do Francie, královna matka America dostane infarkt a odpůrci království tajně pracují na svržení krále Maxona. Princezna Eadlyn si uvědomuje, že je třeba převzít zodpovědnost a královské povinnosti, ale to nezvládne sama. Potřebuje po svém boku muže, který bude nejen jednou v budoucnosti dobrým králem, ale také především manželem. Ale pravidla soutěže „Selekce“ jsou jasně daná už po několik generací. Soutěž musí Eadlyn dokončit a vybrat si manžela. Zamiluje se princezna Eadlyn nebo to bude povinný manželský svazek bez lásky? Jak to dopadne v království?

KONEC DOBRÝ, VŠECHNO DOBRÉ?

Mám ráda happy endy a v této romantické knize je více než očekáván. Já sama jsem měla od začátku knihy dva favority pro roli manžela princezny Eadlyn, ale mýlila jsem se. Takže jak kniha dopadne, nehodlám prozradit. Nudit se však nebudete!

„Láska. Měla jsem za to, že je to něco, co na žádné dva lidi nepasuje úplně stejně, podobně jako oblečení. Ještě pořád jsem si nebyla jistá, co přesně to znamená pro mě, ale tušila jsem, že spíš dříve nežli později na její definici přijdu. Zbývalo jen odhalit, jestli s ní budu dostatečně spokojená.“

Kiera Cass, „Koruna“

Kiera Cass (* 19. 5. 1981, Jižní Karolína) je americká spisovatelka romantických příběhů. Vystudovala Univerzitu v Radfordu, obor historie. Její vášní je divadlo. Velkou slabostí jsou sladké dortů. Proslavila se trilogií romantickým románem „Selekce“ – jehož díly jsou – „Selekce“, „Elita“ a „První“. V roce 2015 rozšířila sérii o další díl „The Heir“. Její trilogie se stala bestsellerem a je překládána do několika jazyků. Napsala několik novel. Žije v Christiansburgu s manželem, synem a dcerou.

AUTORŮV STYL, JAZYK, GRAMATIKA, KOREKTURY...

  • Styl spisovatelky Kiery Cassové je poutavý, čtivý a svěží.
  • Velmi mě překvapily dějové zápletky. Jsou tam, kde byste je vážně nečekaly, jsou překvapující, zpestřují děj a na dalších stránkách dochází k jejich rozuzlení.
  • Kniha je napsána spisovným, místy hovorovým jazykem. Je napsána v ich-formě.
  • Korektury knihy poněkud pokulhávají, pár písmenek či slov chybí úplně.

SILNÉ STRÁNKY KNIHY

Po dlouhé době jsem si s chutí přečetla román, který je nejen zasazen do přitažlivého prostředí královského paláce a jeho smetánky, ale je opravdu romantický. Je nádherné sledovat hlavní hrdinku princeznu Eadlyn, jak hledá životního partnera a nachází ho. Je krásné číst, jak se mezi nimi vytváří nejdříve přátelské a následně i láskyplné pouto.

Přitom je zajímavé, že v knize je zmíněno jen pár polibků a objetí. Sex, který najdete v knihách stejného žánru podrobně rozepsán na mnoha stránkách (jako kdybychom nevěděli, oč se jedná!), zde chybí úplně. Sex však v této knize nechybí, naopak! Jeho absence je osvěžující. Autorka se mu možná vyhnula proto, že jde o knihu pro mladistvé. Anebo kvůli vynechání sexu je kniha doporučována i dospívajícím? Kdoví. Ať tak, či onak, zaručuji, že dospělé čtenářky nebudou zklamané.

SLABÉ STRÁNKY KNIHY

Prostředí královského paláce, rodiny, styl oblečení či image hlavních hrdinů objevujících se v knize, to všechno jsou příležitosti pro spisovatelku, aby je popsala a vyhrála si s nimi. To jsem v knize postrádala. Jestliže se zamyslím nad hlavní hrdinkou princeznou Eadlyn, nemohu po pečlivém přečtení knihy sdělit, kolik je jí let, jaké má oči, jak je vysoká, jakou má postavu a jak celkově vypadá. Rovněž to nemohu říci o jejím vyvoleném i rodině. Tyto informace, které jsou pro mě zásadní, v knize naprosto chybí.

Na několika místech jsou útržkovité informace z minulosti královské rodiny či princezny Eadlyn, které ale čtenáři, který nečetl předchozí díly, nedávají příliš smysl. Jsou matoucí. Jako čtenářka jsem očekávala, že se na dalších stránkách knihy dozvím další informací či alespoň vysvětlení, ale nedočkala jsem se. Musela jsem se podívat na internet a zpětně si dohledat informace z předchozích dílů trilogie.

Některá místa v knize se mi zdála „přitažená za vlasy“. Například situace, kdy se princezna a následnice trůnu líbí téměř s každým z deseti uchazečů ze soutěže, navíc za účasti tisku.

Rovněž se mi nelíbilo, jakkoliv se jedná o postmoderní snahu (a možná i nový hit v románech?) zasadit vztah dvou gayů do romantického příběhu. Nehledě na to, že ti dva gayové jsou uchazeči o ruku princezny a chtějí se s ní oženit. Vzápětí zjišťují, že je ženy nepřitahují. Copak to jako dospělí muži mezi dvacítkou a třicítkou nevěděli dřív?!

„Být zamilovaná byl tak nádherný pocit. V životě jsem poznala spoustu požitků a měla jsem za to, že tenhle jsem už objevila. Pochopila jsem však, že to byla jen pouhá laciná napodobenina něčeho, co se asi napodobovat nemá.“

Kiera Cass, „Koruna“

KOMU BYCH ROMÁN DOPORUČILA?

Kniha osloví především čtenářky romantické literatury. Příběh zasazený do královského prostředí je velmi působivý a jsem si jistá, že vás chytne za srdce a donutí se zasnít. Ačkoliv má své nedostatky, jeho hodnotu to nesnižuje. Mně osobně se román líbil a mám chuť se o královské rodině Schreavů z Illejského království dozvědět více.

Knihu "Koruna" od Kiery Cassové mi k recenzi laskavě poskytly Palmknihy.cz.

Přeji příjemné dny a letní lásky, Vaše bloggerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie, linky a citace:

Životopis a fotografii Kiery Cassové najdete na Wikipedia.org zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kiera_Cassov%C3%A1

Fotografie knihy „Koruna“ najdete na webu Palmknihy.cz.

CASSOVÁ, Kiera, Koruna, 1. vydání, Praha: Nakladatelství CooBoo.cz ve spolupráci s Albatros Media a. s., 2017, 272 stran. ISBN 978-80-7544-359-9 (formát mobi)

Autor: Hana Rebeka Šiander | středa 26.7.2017 18:05 | karma článku: 10.49 | přečteno: 593x

Další články blogera

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma článku: 17.50 | Přečteno: 755 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma článku: 18.70 | Přečteno: 456 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma článku: 9.63 | Přečteno: 303 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Tak se nám tu rozmohl takový nešvar: Dloubání prstem v nose!

Poslední roky jsem narazila na příšerný jev – dloubání prstem v nose. Prostředí, ve kterém se mu daří, je pražské metro, tramvaje a autobusy. Kdo jsou hříšníci? Mladí chlapci od 14 do 20 let. Nesmiřujme se s tím a bojujme!

18.1.2024 v 20:02 | Karma článku: 15.21 | Přečteno: 616 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 67 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 8.44 | Přečteno: 198 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 8.97 | Přečteno: 131 | Diskuse

Václav Kunft

Krásná česká královna Viola Těšínská.

O Viole Těšínské je zoufale málo písemných zmínek. Není divu, nebyla příliš významná a manželkou panovníka byla pouze rok. O to víc může pracovat fantazie.

27.3.2024 v 15:05 | Karma článku: 14.75 | Přečteno: 343 | Diskuse
Počet článků 620 Celková karma 15.26 Průměrná čtenost 3816

Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

TOPlist

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...