Hana Rebeka Šiander

Zákazník není náš pán, ale bezmocná oběť! – II. díl

19. 07. 2016 18:47:00
Reklamační řízení ohledně tenisek značky Converse jsem vyhrála! Vady bot byly kvalitářkou nakonec uznány a peníze jsem dostala zpět. Proč je důležité znát svá práva? Proč se nenechat odbýt? Je skvělé cítit se jako vítěz!

Ve svém dřívějším blogu napsaném 23. června 2016 jsem se zmiňovala, s jakými nešvary jsem se potýkala v reklamačním řízení ohledně zakoupených tenisek značky Converse v obchodě Humanic v Ústí nad Labem.

Jestliže jste můj blog nečetli, pak stojí za to si jej přečíst! Jmenuje se „Zákazník není náš pán, ale bezmocná oběť!“ a najdete ho zde:

http://siander.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=531146

JAK DOPADLO DRUHÉ KOLO REKLAMAČNÍHO ŘÍZENÍ?

Dobrou zprávou je, že mi byly vráceny peníze za tenisky, téměř dva tisíce korun. Což nepovažuji za malé peníze. Zatímco mě vedoucí prodejny Humanic Ústí nad Labem ujišťovala, že není vůbec jisté, kdy dorazí kvalitářka na danou prodejnu, protože jezdí nepravidelně a neví se, kdy a jak budou moje tenisky posouzeny, kvalitářka se objevila během několika dnů.

Posoudila v rámci reklamačního řízení tenisky značky Converse a vyhodnotila boty, které mi během nošení obarvily všechno, s čím přišly do styku, jako nenositelné. Rozhodla v můj prospěch a nařídila, aby mi byly vráceny peníze za boty. Ty jsem také obdržela, když jsem se dostavila na prodejnu.

JAK DOPADLA STÍŽNOST NA VEDENÍ REKLAMAČNÍHO ŘÍZENÍ?

Dne 19. června 2016 jsem odeslala na vedení společnosti Humanic CZ spol. s. r. o. svoji stížnost, kde jsem popisovala způsob reklamačního řízení. To totiž neprobíhalo podle Občanského zákoníku. Ani s přístupem tří pracovnic obchodu Humanic v Ústí nad Labem, se kterými jsem jednala ohledně reklamace bot, jsem nebyla spokojená.

Žádná z nich včetně vedoucí prodejny mě nebyly schopné řádně vyslechnout a adekvátně popsat hlavní vady tenisek, ačkoliv jsem je opakovala stále dokola. Prodavačky včetně toho, kdo posuzoval moje boty v prvním kole reklamačního řízení, neznali zákonné lhůty a důvody pro reklamaci vyplývající z Občanského zákoníku.

Ačkoliv jsem dostala odpověď ze sekretariátu manažera od jisté paní M. Salátové, že se budou mojí stížností zabývat a výsledek mi dají vědět, ani po měsíci jsem nedostala žádnou odpověď. Dosud nevím, jak se vlastně jmenuje příslušný office manager.

CO NAPSAT ZÁVĚREM?

Nenechte se odradit tím, když vás někdo přesvědčuje, stejně jako mně, že v reklamaci bot neuspějete! Na reklamaci máte právo dle Občanského zákoníku. Prodavačky to říkají patrně proto, aby si ulehčily práci, nemusely sepisovat reklamační protokoly a nemusely se vaším případem vůbec zabývat. Tak je to špatně!

Dobrý obchod poznáte podle toho, že vám nejen rádi prodají zboží, ale také, že budou stát na vaší straně, jestliže se vyskytnou problémy u zakoupeného zboží. Poradí vám a také vás tímto řízením provedou. Opět platí přísloví: „Když se chce, tak to jde.“

Jestliže neuspějete v prvním kole reklamace, neklesejte na mysli! Tím to nekončí, i když se to tak může jevit. Odmítněte podle Občanského zákoníku převzít zboží zpět s tím, že nesouhlasíte se závěrem reklamačního řízení. Požadujte sepsání dalšího reklamačního protokolu a stůjte si na svém. Zboží bude posouzeno u vyšší instance nezávisle na prvním výsledku, která posoudí oprávněnost vaší stížnosti znovu.

Jak v prvním kole reklamačního řízení, tak ve druhém, stanoví Občanský zákoník lhůtu 30 dnů na posouzení stavu zboží.

Jestliže prodavačky, které nám ochotně a rádi zboží nabídnou a následně prodají, neznají Občanský zákoník, je to problém. Na to se však nesmíme spoléhat a nechat se tím ukolébat! Musíme znát svá práva a nenechat se odbýt. Naštěstí žijeme v době, kdy je možné si informace zjistit poměrně snadno a argumentovat s odkazem na práva vyplývající ze zákonů. Proč to všechno? Jednoduše řečeno, opět jsem se cítila jako vítěz, když jsem prosadila spravedlnost a měla jsem z toho opravdovou radost. A to za to stojí!

Hodně štěstí v reklamačních soubojích a krásné letní dny vám přeje Vaše bloggerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie a odkazy:

Fotografie z Flikr.com dostupné zde: https://www.flickr.com/

Autor: Hana Rebeka Šiander | karma: 22.68 | přečteno: 1237 ×
Poslední články autora