Zkušenost z obchodu Rossmann: Jedenáctiletá dívka pro nás není potenciální zákaznicí!

Muž z ochranky v obchodě Rossmann řekl matce jedenáctileté dívky, že její dcera není pro obchod potenciální zákaznicí. To není žert, to je realita v Ústí nad Labem. Nenechme si to líbit! Nakupujme tam, kde si nás budou vážit.

Někdy si říkám, že jsem již ve svém životě slyšela tolik, že už mě nemůže nic překvapit. Ale ne! Pak to přijde jako blesk z čistého nebe! Kdybych se nekontrolovala, tak bych stála na místě s otevřenou pusou a jenom zírala. Jsou situace, které si nevymyslíte, ale které vám prostě přihraje život.

ROSSMANN – OBCHOD S DROGÉRIÍ A PARFÉMY

Co to bylo tentokrát?  Jak to začalo? Zavítala jsem do obchodu s drogérií a parfémy Rossmann na Mírovém náměstí v Ústí nad Labem (ale i dekorativní kosmetikou, šperky a různými doplňky, které se hodí nejen do koupelny, ale i do kuchyně), kde jsem se chtěla podívat na jeden prstýnek, který se mi tam před pár týdny líbil.

Stála jsem u stojanů se šperky a otáčela je dokola, abych našla prstýnek. Nakonec jsem zjistila, že opět platí známé české přísloví: „Kdo zaváhá, nebere.“ Prstýnek tam nebyl, byl prodán.

Netrvalo dlouho a za zády se mi objevil muž z ochranky obchodu. Mohlo mu být asi kolem pětapadesáti let. Měl světle modré bavlněné tričko a modré džíny, lehce prošedivělé vlasy a na tváři strniště. Sledoval mě, zda nekradu. Protože jsem nikdy v obchodech za celý svůj život nic neukradla, tiše jsem se pro sebe pousmála. Snažila jsem se pochopit, že bydlím v Ústí nad Labem, kde je vyšší kriminalita, kde zákazníci kradou v obchodech všechno možné a že je to prostě jeho zaměstnání.

Zůstala jsem ještě v obchodě a chtěla jsem se podívat na sprchové gely. Nebo i něco dalšího? Když už jsem tam byla…

JEDENÁCTILETÁ ZÁKAZNICE S MATKOU

Vedle mě stála asi jedenáctiletá dívka se svou matkou a zcela viditelně se nemohla rozhodnout, jaký sprchový gel si koupí. Dcera s matkou otevíraly víčka tub se sprchovými gely, čichaly k nim a vesele spolu diskutovaly, která vůně je nejlepší. Tímto způsobem otestovaly asi sedm gelů. Pokaždé je dívka i matka zavřely a vrátily je na místo do regálu.

Pak jsem se přesunula k jinému zboží. Shodou okolností matka s dcerou se objevily opět vedle mě, protože tam byly další sprchové gely. Dívka si dřepla a znovu otevřela několik gelů. Matku to očividně už přestávalo bavit, proto dceru pobízela, aby si jeden vybrala a mohly zamířit k pokladně. Dívka zkoušela uprosit matku, jestli by si nemohla vybrat rovnou dva, protože všechny tak nádherně voní a ona se nemůže rozhodnout.

Pak se u matky a dcery objevil muž z místní ochranky (stejný, který sledoval před tím mě) a začal se ostře bavit s matkou.

„Budu vás muset požádat, abyste to urychlily!“ řekl rozzlobeně muž z ochranky.

„No, dovolte?“ zeptala se matka. „Copak nevidíte, že si moje dcera vybírá sprchový gel?“

„Ona jenom otevírá všechny gely a osahává je a ještě se opírá lokty o regály!“ řekl muž.

„To nemyslíte vážně?!“ bránila se matka. „Vždyť si vybírá, aby si mohla něco koupit!“

„Ona není pro nás potenciální zákaznice!“ řekl narovinu muž z ochranky.

„Cože?!“ zeptala se matka. „Pojď, půjdeme jinam!“ řekla ještě dceři a obě se vyřítily z obchodu jako střely.

KDO JE POTENCIÁLNÍM ZÁKAZNÍKEM?

Nevyznávám „kult dítěte“, to je dle mého špatně. Domnívám se však, že zákazníkem je každý, kdo si přijde do obchodu něco vybrat se záměrem, že něco koupí. Jestliže si to člověk nekoupí dnes, může to zakoupit zítra.

Zákazník je jak malý capart, který přijde s dvacetikorunou v kapse, aby si koupil láhev pití, když má v letním parném dnu žízeň, tak dospělý člověk, který si může dovolit díky pravidelným příjmům větší útraty. Zákazník, ať už je tedy malý (dítě) či velký (dospělý), si zasluhuje v každém případě úctu. Nikdy nevíte, čím vás překvapí a pro co si jednoho dne přijde.

Ať se snažím sebevíc porozumět muži z ochranky obchodu (těžký den, blbá nálada, letní vedro, možná osobní problémy, špatně placené zaměstnání…), patrně nepochopím, jak mohl vůbec něco takového vyslovit!

KRÁTKODOBÝ A DLOUHODOBÝ POHLED NA JEDENÁCTILETOU DÍVKU - ZÁKAZNICI

Jedenáctiletá dívka opravdu dnes přišla se svou matkou jenom pro sprchový gel v hodnotě do sta korun. Ale tento pohled je krátkozraký.

Já se na jedenáctiletou dívku dívám z dlouhodobé perspektivy. Proč? Dívka měla dlouhé vlasy do půl pasu. Takže matka již nyní kupuje nejen šampóny, ale také kondicionéry na vlasy, jinak by její dcera neměla vlasy šanci rozčesat. Dlouhé vlasy vyžadují nejeden hřeben, kartáč, o různých sponkách, gumičkách a čelenkách do vlasů ani nemluvě. Již teď dívka používá deodoranty a různé spreje proti pocení. Minimálně jeden krém na obličej, balzám na rty, přípravek proti slunci a tělové mléko. Nesmíme zapomenout, že při sprchování si udělá radost voňavým sprchovým gelem.

Z dívky se za rok či dva stane žena. Minimálně dalších třicet let bude potřebovat hygienické vložky a tampóny. V tu dobu se začne líčit a přivítá s radostí celý svět dekorativní kosmetiky, včetně péče o nehty. Vzhledem k tomu, s jakou zálibou očichávala gely, má patrně slabost pro nejrůznější vůně. Řekněme, že tak za pět bude matku prosit, aby jí koupila hned několik toaletních vod a nějaký ten parfém. Jako dospělá žena bude mít velmi pravděpodobně také děti. Matka a muž z ochranky už tu možná nebudou, ale tato žena a její potomci ano. Zapomněla jsem na něco? Opravdu není jedenáctiletá dívka potenciální zákaznicí obchodu Rossmann?

Já sama jsem po tomto incidentu už neměla chuť cokoliv kupovat a odešla jsem taky.

Možná jsem staromódní, když se domnívám, že by stále mělo platit heslo „Náš zákazník, náš pán“, anebo „Spokojený zákazník se rád vrací do stejného obchodu“. Jak ale utrácet peníze někde, kde posuzují zákazníky podle věku? Jak nakupovat s radostí někde, kde pro ně nejsou všichni nakupující důležití? Co když jednou nebudeme důležití ani my? Co když i další děti budou někým vyhodnoceny, že nejsou potenciálními zákazníky?

Pojďme ovlivnit, co ovlivnit můžeme! Nebojme se sdělit či napsat svůj názor, když něco není v pořádku. Zastaňme se těch, kteří na to nemají žaludek. Udělejme svět lepším, když přinutíme personál obchodů, aby nás, zákazníky, malé i velké, brali vážně a vážili si nás.

S přáním krásného letního dne a příjemných nákupů se s vámi loučí Vaše bloggerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie:

Fotografie obchodu Rossmann dostupné na www.google.cz, sekce obrázky. 

Autor: Hana Rebeka Šiander | středa 13.7.2016 18:34 | karma článku: 34,08 | přečteno: 3682x
  • Další články autora
  • Počet článků 622
  • Celková karma 14,45
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->