Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Recenze knihy „Můj život po životě“ od M. Viewegha

Kniha Michala Viewegha „Můj život po životě“ je autobiografií, ve které spisovatel deníkovou formou zachytil události, které se v jeho životě odehrály od osmého prosince roku 2012, kdy mu praskla aorta. Kniha zaznamenává radikální změnu života, na kterou se nemohl nijak připravit, protože ho zastihla ze dne na den. Jeho život, tak jak jej znal a jak jej miloval, je pryč. Pomalu zlepšující se dlouhodobá paměť, velmi špatná krátkodobá, úzkosti, deprese, stálá beznaděj… Viewegh mohl knihu napsat díky svým poznámkám před úrazem a postupně se zlepšujícímu celkovému stavu.

Ve svých jednapadesáti letech stojí Michal Viewegh tváří tvář dalším rokům, které ho čekají a není si jist, zda přinesou něco dobrého. Zvažuje, zda by řešením nebyla sebevražda.

Rekapituluje svůj dosavadní život, jak jen to jeho vzpomínky, zápisky, poznámky z cest a pomaličku se vracející paměť umožňují.

Vzpomíná na obyčejné věci, které obvykle, my zdraví, už ani nevnímáme – jako například chutné kvalitní víno, procházka s rodinou, posezení v kavárně s přáteli, radost z nakupování či vzpomínání nad fotografiemi z dovolené. Nahlédneme do života známého spisovatele tak blízko, jak je to jenom možné, sexuální stránku nevyjímaje.

Stránku za stránkou se dočítáme o úzkostech, depresích, beznaději a strachu, který Viewegha pronásledují – strach, že už nebude moci nic napsat (jako dřív); obavy, že ho opustí manželka; že se nemůže věnovat dětem jak byl zvyklý; strach z osamělosti; úzkosti z běžných činností, míst…

Na mnoha místech prokládá Viewegh své zápisky z života také básněmi od českých či zahraničních básníků, které právě vystihují jeho duševní rozpoložení. Rovněž dopisy čtenářů, známých osobností či poradců, kteří mu radí, co by mu pomohlo zlepšit jeho zdravotní i duševní stav, Viewegh zařadil do své nejnovější knihy. Tak je rovněž možné, že narazíte na svůj vlastní...

To, co prožil Viewegh a co popisuje ve své poslední, šestadvacáté knize, můžeme nahlédnout dvěma pohledy:

Prvním – kdy si řekneme, že takhle bychom skončit nechtěli a to, co Viewegh napsal je v porovnání s tím, co jsme již četli, chabé.

Nebo druhým pohledem – kdy si uvědomíme, že čteme knihu od muže, který přežil svou smrt a snaží se s námi podělit o to, co prožíval a jak se mu žije.

PRO JAKÉHO ČTENÁŘE JE KNIHA "MŮJ ŽIVOT PO ŽIVOTĚ"?

Jestliže si chcete přečíst oddechovou literaturu, zapomenout na každodenní starosti života a zasmát se, pak bych Vám ji doporučit nemohla. Pakliže se nebojíte číst o starostech a utrpení zoufalého muže, který jako jeden z deseti případů po prasknutí aorty přežil, pak je to kniha pro Vás.

Domnívám se, že abychom mohli knihu správně ocenit, je třeba si uvědomit jedno – nejde už o Michala Viewegha, kterého jsme znali. Je tu nový „Viewegh“, a jako takového je třeba ho brát.

Knihu „Můj život po životě“ vydalo nakladatelství Druhé město – Martin Reiner, vydání první, 2013, Brno, ISBN 978-80-7227-340-9. Lze ji zakoupit jako e-knihu na portálu knihy idnes.cz - http://knihy.idnes.cz/muj-zivot-po-zivote-1.html

Fotografie a linky:

http://knihy.idnes.cz/muj-zivot-po-zivote-1.html

http://knihy.idnes.cz/

fotografie M. Viewegha z google.cz

Autor: Hana Rebeka Šiander | pondělí 6.1.2014 21:15 | karma článku: 26,28 | přečteno: 13824x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Proč mě přestalo bavit nakupování oblečení

Ačkoliv se obchodní řetězce dušují, že se zaměřují na ochranu přírody, šetrnost a udržitelnost, nic není vzdáleno realitě. Nekvalitní oblečení stěží přežije dva roky, nemá styl, ale zato je z mizerných materiálů.

25.4.2024 v 21:55 | Karma: 16,72 | Přečteno: 643x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 707x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 471x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,24 | Přečteno: 871x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 535x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Nejvyšší soud odmítl dovolání střelce z úřadu práce. Potvrdil mu doživotí

26. dubna 2024  10:15

Nejvyšší soud potvrdil Jiřímu Dvořákovi doživotní trest vězení za násilné útoky na několik žen v...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

  • Počet článků 623
  • Celková karma 15,71
  • Průměrná čtenost 3862x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->