Hana Rebeka Šiander

Slavíte svátek sv. Valentýna nebo ho jako komerci ignorujete?

13. 02. 2013 9:16:02
Také k nám dorazil svátek sv. Valentýna... Mnozí říkají, že jde čistě jenom o komerci a svátek ignorují. Další ho zase vnímají jako příležitost, jak dát najevo milovaným bytostem, že je milují. Já osobně jsem velké oslavy v tento den nikdy nezažila, protože bývalí partneři svátek neslavili. A jak jste na tom vy? Budete slavit, kupovat květiny a organizovat slavnostní večeře?

heart.jpg
Prožila jsem ve svém životě několik vztahů a ačkoliv se to zdá neuvěřitelné, svátek sv. Valentýna jsem slavila jenom párkrát a to jenom s jedním přítelem. Dávali jsme si vzájemně přáníčka, já jsem dostávala květiny a ten večer jsme si vyhradili jenom pro sebe, kdy jsem obvykle uvařila slavnostní večeři. Byl to večer, který patřil jenom nám dvěma.

Svátek svatého Valentýna (zkr. Valentýn) se slaví v anglosaských zemích každoročně 14. února jako svátek lásky a náklonnosti mezi intimními partnery. Je to den, kdy se tradičně posílají dárky, květiny, cukrovinky a pohlednice s tematikou stylizovaného srdce jako symbolu lásky.

cakes.jpg
Od té doby jsem to štěstí neměla. Na svátek sv. Valentýna jsem se vždy těšila a také jsem připravovala pro svého milovaného partnera nejrůznější překvapení. Nicméně v onen den jsem se s omluvou dozvěděla, že můj milovaný svátek neuznává a tudíž ani neslaví. A tak zůstalo jen u mých dárků.

Jeden svátek jsem strávila dokonce tak, že můj partner s lítostí plakal, že měl pro mě velké překvapení, které ale nezrealizoval.

Mé dárky mu přinesly velkou radost. I když jsem pak v další dny poté doufala, že si svátek vynahradíme, jak ostatně říkal, nedočkala jsem se. Patrně zapomněl (anebo čekal na další příležitost na přesrok?).

Jestli jste romantické duše jako já, tak máte z nejrůznějších romantických filmů dostatečnou inspiraci – přáníčka – tzv. „valentýnky“, květiny, čokoládové sladkosti ve tvaru srdce, večeře v restauraci nebo malý dárek, který vám připomene tento svátek i v dalších dnech.

Přesto se nevzdávám a s nadějí tento svátek vítám! Líbí se mi totiž dered_rose.jpg
n, který je speciálně určen k tomu, abyste tomu, koho milujete, projevili svou náklonnost. Tím však nepopírám to, že když někoho milujeme, prokazujeme mu lásku každý den.

Věřím tedy, že jednoho dne bude v mém životě ten správný muž, pro kterého bude důležitý i svátek sv. Valentýna.

A jak jste na tom vy? Vnímáte svátek sv. Valentýna jako trapný kýč a komerci, kterým opovrhujete a odmítáte ho slavit? Nebo je tento svátek pro vás dnem, kdy někomu uděláte radost a řeknete mu, že ho milujete? A jestliže slavíte svátek, jaké dárky dáváte nejraději?

Přeji vám všechno dobré a ke svátku sv. Valentýna mnoho lásky... Vaše Hana Rebeka Šiander

Fotografie a linky:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Den_svat%C3%A9ho_Valent%C3%BDna

www.flikr.com

Autor: Hana Rebeka Šiander | karma: 11.70 | přečteno: 931 ×
Poslední články autora