Hana Rebeka Šiander

Připadáte si trapně, když jdete s přítelem a on flirtuje s jinou?

2. 03. 2011 10:01:00
Zažila jsem to několikrát... Začíná to téměř pokaždé stejně. Nejdřív má oči, srdce, dlaně a slova jen pro vás a pak se něco změní. Po pár dnech, někdy týdnech či měsících (jak u koho), to začne. Jdete takhle po ulici a najednou se naproti vám objeví nádherná, vysoká blondýnka či brunetka, která je o poznání krásnější než vy. A váš přítel má oči jen pro ni... Dámy, taky to znáte? A co s tím děláte?

flirt_1.jpg
BLONDÝNKA NEBO BRUNETKA?

Jdete po ulici, živě se bavíte se svým přítelem, se kterým chodíte pár měsíců. Plánujete společně, jak strávíte večer. A najednou je to tady! Proti vám kráčí nádherná dívka.

Má vysokou štíhlou postavu, dokonalé poprsí a pohybuje se ladnou chůzí modelky. Celkem je jedno, jestli je to blondýnka nebo brunetka. Vašeho přítele dostane v každém případě.

Vidíte ji už z dálky a čím víc se přibližuje, tím je scénář vždycky stejný! Vidíte ji (a myslíte si – že jí není hanba!), ona vidí vás (a myslí si – jak je dokonalá a jak vám ukáže, že ho dostane!) a hlavně, on vidí ji (líbí se mu – a ona to ví!)!

Flirt (flirtování) – slovo flirt pochází z anglického to flirt. Původ má ve starofrancouzkém Conter fleurette (výraz pro naše Má mě rád...?), kdy se postupně trhají okvětní lístky. Flirt je nezávazná konverzace nebo vzájemná komunikace s milostným nebo erotickým podtextem. Flirt je způsob, jak vyjádřit vážné věci (jako třeba sexuální touhu) lehkou, humornou a nezávaznou formou. Podle situace to může být forma příjemně zábavná nebo divoce vzrušující. Lidé při flirtování mohou mluvit, nebo jednat způsobem, který vyvolává dojem důvěrnějšího vztahu, nebo delší známosti, než odpovídá skutečnosti. Přitom ale současně neříkají ani nedělají nic, co by v dané situaci bylo nepřístojné nebo nevhodné. Obvykle k tomu používají laškovný žert nebo ironii. Při flirtování se využívají gesta, jazyk, řeč těla, pózy a fyziologické znaky, které obvykle bývají součástí předehry (např. mrkání, rozšíření zorniček, lehké důvěrné dotyky, úsměv, posílání vzkazů, básniček).

Přítel přestane nejdřív sledovat rozhovor, pak oněmí, poté se začne dívat a někdy i otáčet hlavu za sebe. To když ona prošla. Jeho tak zaujala, že se musel otočit, protože se na ni nemohl vynadívat.

On se usmívá na ni, mrká a ona na něj. Vy se cítíte trapně nebo hůř, jako naprostý idiot! A říkáte si: „Mám to zapotřebí?“ Protože flirt je jen začátkem, je mi jasné, že vztah dlouho nevydrží. Ostatně jak by taky mohl, když ho baví flirtovat s jinými?

JAKÝ MÁ PŘÍTEL CHARAKTER?flirt_2.jpg

Nechci dělat ukvapené závěry a tak dávám vztahu čas. Uplyne pár týdnů, někdy měsíců a já poznávám „pravou tvář“ svého přítele. Nezmění se, flirtovat s ostatníma ženama bude dál. Rozcházíme se, když za pár měsíců smutek a bolest v srdci překonám, konstatuji, že je mi lépe bez přítele.

FLIRTOVAT SE DÁ KDEKOLI A KDYKOLIV

Že bych se netrefila? Jinou variantou je placení u pokladny v supermarketu či situace v restauraci. Číšnice nebo pokladní, situace se opakuje. Ono je to vlastně jedno. Hlavní je, aby šlo o opačné pohlaví. Přítel se baví s číšnicí, hází úsměvy nalevo, napravo, žertuje o počasí, o dýžku... a já si říkám, proč? Mám to zapotřebí?

Flirtování – je nejběžnějším způsobem, jak někomu dát najevo, že se nám někdo líbí. Člověk chce někoho poznat a případně s ním navázat bližší vztah. Flirtováním vysíláte jasný signál - líbíš se mi. Mezi nejsilnější zbraně patří upřené pohledy do očí, nenápadné poznámky, jiskřivé rozhovory, dvojsmyslné poznámky, sexy úsměvy a lehké či nenápadné doteky na ruce, záda či ramena.

CÍTÍM SE TRAPNĚ A PONÍŽENÁ

Jak se cítím já? Nejdřív nevím, jak reagovat. Poslouchám, dívám se a nestačím se divit, že mu to není trapné! Cítím se trapně a ponížená, a s odstupem času i hloupá, že takový člověk byl kdy mým přítelem.

TY SEŠ ALE ŽÁRLIVÁ ŽENSKÁ!

Možná vás napadne, jestli jsem s tím něco nezkusila udělat? Ano, zkusila, ale obrátilo se to proti mně. Že prý to není flirtování, jen konverzace. A já žárlivá ženská, která vidí i to, co není.

Uplyne pár let... A já doufám, že dnes už jsem snad moudřejší. S chlapem, který nepokrytě flirtuje s druhýma, bych už dnes nechodila. Mám totiž svoji hrdost.

Zvedání sebevědomí – podle odborníků je to nejspíš druhý nejběžnější důvod. Tito lidé si nejsou příliš jisti sami sebou, nemají nejlepší mínění o své osobě, nepřipadají si atraktivní a flirtováním jednoduše testují, zda jsou jejich pocity mylné nebo pravdivé. Chovají se tak např. lidé, kteří žijí v dlouhodobém vztahu nebo ženatí muži s dětmi. Tím, že si občas takhle zaflirtují, v podstatě jen zjišťují, zda to ještě umí, zda je druhé pohlaví stále registruje a zda jsou ještě schopni „úspěchu“ na poli milostného lovení.

A jak jste na tom vy? Znáte to taky? Flirtujete nebo jste na opačné straně a mlčky to trpíte? Diskutujte, e-mailujte a napište, co si o tom myslíte.

Fotografie a odkazy:flirt_3.jpg

http://www.prozeny.cz/magazin/sex-a-vztahy/laska-a-vztahy/20877-jaky-flirt-takovy-vztah

http://cs.wikipedia.org/wiki/Flirt

www.flikr.com

Autor: Hana Rebeka Šiander | karma: 20.71 | přečteno: 7001 ×
Poslední články autora