Hana Rebeka Šiander

Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->

Hana Rebeka Šiander

Tak v Ústí nad Labem se už promořuje!

Ústečáci vzali pravidla během pandemie do svých rukou. Roušky nenosí buď vůbec, nebo jen na oko, sociální rozestupy zrušili a ruce si dezinfikuje málokdo. Jak zjišťuji, tak porušování vládních pravidel nikomu nevadí.

18.12.2020 v 20:31 | Karma: 31,54 | Přečteno: 1487x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Toho, kdo si umí ruce umýt, člověk aby pohledal!

Jak si správně umýt ruce jsem se naučila v raném dětství od své matky, zdravotní sestry. Jak jsem ale pochopila, většina lidí, zvláště muži, si ruce nemyjí vůbec, naoko, nebo částečně. Až 95% Čechů si ruce myje špatně. Proč?

6.10.2020 v 22:17 | Karma: 20,07 | Přečteno: 1459x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Proč jako zákazník bojkotuju marketingové triky?

Marketingové triky v obchodech nás mají přimět k nakupování věcí, které nechceme. Mě takové triky zaručeně otráví a vezmou chuť nakupovat. Naštve mě to. Často to zabalím a odejdu. Jo, to už musí být, abych si zboží koupila.

20.9.2020 v 22:06 | Karma: 27,69 | Přečteno: 1282x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Většina Čechů pravidlo 3R dobrovolně dodržovat nebude, chce to rozkaz shora

Pravidlo 3R – ruce, roušky a rozestupy – známe už od jara. Ale kdo z nás pravidlo 3R dodržuje? Rostoucí čísla nakažených jsou alarmující, když se ale podívám kolem, nikoho to nevzrušuje. Proč neděláme dobrovolně to, co je dobré?

18.9.2020 v 20:14 | Karma: 44,34 | Přečteno: 15187x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Není houba jako houba

Už léta sbírám houby před domem v centru Ústí nad Labem, kde bydlím. Letos mi za domem vyrostla novinka – hřib. A ne jeden. Hodně. Měla jsem velkou radost, ale mátl mě růžový odstín na klobouku. Sousedka tvrdila, že to nevadí...

13.9.2020 v 22:59 | Karma: 21,62 | Přečteno: 1068x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak se lidé chovají v Ústí nad Labem k životnímu prostředí?

Život v Ústí nad Labem se mi nelíbí z mnoha důvodů. Jedním z hlavních je přístup k životnímu prostředí. Když někdo nepotřebuje po práci asfalt či beton, tak ho s klidným srdcem vylije na trávník či na zahrádku. No problem.

11.8.2020 v 20:27 | Karma: 20,35 | Přečteno: 741x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak špatně pochopil supermarket Billa bezpečnostní opatření proti koronaviru

Roušky, dezinfekční gely, plastové rukavice, rozestupy a bezkontaktní placení. To všechno je během nakupování v pandemii potřebné a fajn. Problém je, když v prodejně stojí před kasami čtyřicet lidí a půl hodiny čekají na placení.

30.4.2020 v 17:53 | Karma: 25,90 | Přečteno: 1607x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jaké obchody porazila pandemie koronaviru v Ústí nad Labem?

Náš stát se pomalu vrací k normálu. Postupně se otevírají obchody, které byly uzavřeny. Do některých obchodů se už ale nepodíváme. Nezvládly uzavření v nouzovém stavu a majitelé museli prodejny zavřít. Které to jsou?

26.4.2020 v 22:42 | Karma: 18,57 | Přečteno: 1170x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Připravila slova o ustupující pandemii koronaviru lidi o rozum?

Během nákupu a cesty domů jsem potkala v centru Ústí nad Labem asi sedmdesát lidí. Správně nasazenou roušku mělo asi dvacet. Ostatní ji neměli vůbec, nebo jenom na ústech, další spuštěnou na krku. Zešíleli Ústečáci z karantény?

9.4.2020 v 23:44 | Karma: 30,46 | Přečteno: 1520x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Karanténa, omezení, roušky a touha po normálním životě

Karanténa během pandemie koronaviru zásadně změnila naše životy. Můj dnešní článek je o tom, co dělám v karanténě, čím jsem se zabavila a jak mám problém disciplinovaně nosit roušky.

5.4.2020 v 23:37 | Karma: 17,48 | Přečteno: 727x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Noste roušky, zachráníte druhým život. Anebo svůj vlastní?

Politici apelují na nošení roušek. Co když se ztrapníme? Vždyť roušku nikdo v našem okolí nenosí... V roce 2006 jsem vážně onemocněla, moje imunita byla dost špatná. Stačilo jediné zakašlání člověka a pro mě to mělo vážné následky.

16.3.2020 v 22:38 | Karma: 21,25 | Přečteno: 716x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

O „Ježíškova vnoučata“ je už postaráno. Co takhle nový projekt – „Ježíškovi sirotci“?

Už třetím rokem se zapojujeme do projektu ČRo „Ježíškova vnoučata“. Plníme sny seniorům. Ale zapomněli jsme na 24.000 bezdomovců v naší zemi. To jsou sirotci. Není čas na nový projekt? Pomoci těm, kteří to potřebují nejvíc?

2.12.2019 v 19:49 | Karma: 18,88 | Přečteno: 890x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak město sází v naší ulici stromy a sousedi je ničí

Město Ústí nad Labem vykácelo v naší ulici pět nemocných vzrostlých smrků. Místo toho vysadili čtyři nové stromky. Vydržely tři roky, pak je někdo z mých sousedů poškodil. Kdo? A proč to udělal? Komu se stromky nehodily?

21.11.2019 v 22:58 | Karma: 21,95 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak chutná chudoba?

Chudoba má mnoho podob. Nikdy jsem se nesetkala s chudobou tak často, jako právě v Ústí nad Labem. Tentokrát měla tvář malého šedesátiletého muže, který si v second handu ostýchavě kupoval trenky za 20 korun.

18.10.2019 v 21:56 | Karma: 34,97 | Přečteno: 2057x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Proč jsou lidé v Ústí nad Labem líní třídit odpad?

Poslední roky se v rámci klimatické krize hovoří o třídění odpadu. A tak třídím všechno, co lze. Řekla bych, že se ze mě stal celkem velký "separatista". Sousedé kolem ale netřídí vůbec, nebo málo. Proč? A dá se s tím něco dělat?

8.10.2019 v 21:47 | Karma: 24,26 | Přečteno: 735x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Proč v Ústí nad Labem zavírá jeden obchod za druhým?

Bydlím v Ústí nad Labem devět let. Za tu dobu uzavřel obchod Coton Club, Kenvelo, Reno, Camaieu, Pimkie, Baťa a nově taky Marks & Spencer. Proč mizí obchody jako houby po dešti? A kdo zavře jako další?

1.10.2019 v 16:41 | Karma: 44,03 | Přečteno: 25091x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Co dělat, když se vám prohánějí divocí prasáci pod okny?

V posledních letech se v naší zemi přemnožila divoká prasata. Myslela jsem si, že se mě tohle téma nebude týkat. Když jsem ale v noci uslyšela pod okny funění a chrochtání, zhruba tři metry od postele, pochopila jsem svůj omyl!

22.9.2019 v 19:03 | Karma: 25,30 | Přečteno: 1258x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Měly by ženy mít svobodnou volbu, zda chtějí v příjmení –ová?

Ač vláda odmítla novelu zákona o matrikách, která by ženám umožnila svobodně zvolit, zda budou svá příjmení přechylovat či ne, já to dělám už od roku 2005. Je na to česká společnost připravená? Přečtěte si, s čím 14 let bojuji!

4.9.2019 v 17:25 | Karma: 19,09 | Přečteno: 944x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak jsem si nahmátla v prsu bulku

Jeden večer jsem si náhodou nahmátla v prsu bulku. Nebudu lhát, vyděsilo mě to na nejvyšší míru! Mám rakovinu? Nebo je to jen neškodná bulka? Co mám dělat? Kam jít a kdo mě vyšetří? Co jsem prožívala? Přečtěte si můj nový blog!

9.8.2019 v 9:24 | Karma: 21,94 | Přečteno: 1002x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak dlouho trvá umístit psí zásobníky v Ústí nad Labem?

Obrátila jsem na místní úřad v Ústí nad Labem s prosbou o psí zásobníky s papírovými sáčky. Cílem bylo pomoci pejskařům s uklízením exkrementů po miláčcích. Po 7 měsících jsem dosáhla umístění 2 zásobníků. Mělo to vůbec smysl?

12.7.2019 v 23:20 | Karma: 18,30 | Přečteno: 360x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak jsem poskytovala první pomoc při autonehodě

Stala jsem se svědkem dopravní nehody, ani jsem nevěděla jak. Rozbitý kabriolet, vysypané sklo, rozrušený mladý řidič a na zemi ležící sražená dívka v bezvědomí. Jak poskytnout první pomoc nikdo nevěděl, tak jsem to „vzala“.

21.6.2019 v 20:40 | Karma: 37,97 | Přečteno: 5362x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

A zase ti psi…

Psi jsou krásná a ušlechtilá zvířata, která si zaslouží obdiv a respekt. Se psy ale souvisí druhá, mnohem nepříjemnější stránka – péče o ně a jejich potřeby včetně jejich exkrementů. Přečtěte si, jak to chodí v Ústí nad Labem.

3.5.2019 v 14:02 | Karma: 40,08 | Přečteno: 3540x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Úklidová firma s postiženými občany – utrpení nebo radost?

Náš dům najal na úklid v domě firmu, která zaměstnává postižené občany. Od začátku jsme se potýkali se zajímavými problémy, které bychom nevymysleli. Bez osobního dohledu to jde těžko. Je to tedy radost nebo utrpení?

11.1.2019 v 15:39 | Karma: 26,61 | Přečteno: 1529x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak to děláš, že seš pořád tak štíhlá?

Posledních 20 let mám stejnou váhu. Čím jsem starší, tím víc lidí se mě ptá, jak to dělám, že jsem štíhlá. Většina lidí si myslí, že to mám zdarma. Tomu se jenom směju! Kdyby to tak bylo, tak by 52 % Čechů v ČR nebylo obézních.

12.11.2018 v 10:10 | Karma: 24,28 | Přečteno: 1579x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Reportáž z tréninku amerického fotbalu klubu Blades

Někdy se nám v životě stane, že se přichomýtneme k něčemu novému. V mém případě to byl americký fotbal. Začala jsem hledat informace, vzala foťák a vydala se na trénink A-Týmu ústeckého klubu Blades. O tom je moje reportáž.

19.4.2018 v 16:08 | Karma: 19,71 | Přečteno: 692x | Diskuse| Společnost