Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JG

Už to vaše "hrš" mluví samo o sobě - normálně - tedy myslím dle pravopisu se iniciály jména píší s velkými písmeny. Je nějaké pravidlo, že by se u nepřechýlených jmen psaly s malými písmeny? Nebo je to jenom totální ignorace veškerých pravidel pravopisu? Pokud to tedy není jenom obyčejná lenost zmáčknout shifta navíc:-)

1 0
možnosti
JP

J28o59s77e74f 49P19o92t83r

5. 9. 2019 21:07

Dovolím si dvě připomínky.

zaprve si myslím, že čeština je pro neznalého neuvěřitelně komplikovaná (skloňování, časování, rody, vidy ....), že malý ústupek ve formě dobrovolného omezení přechylování by byl dobrý počinek.

Dále paní autorka tvrdí, že v maďarštině se nepřechyluje, ale jak mám mlhavé povědomí, maďarská příjmení žen jsou daleko více měněna než pouhé přechylování.

0 0
možnosti
Foto

Pane Hlinko, předně - NIKDO NECHCE NIC RUŠIT... Jde jen o UMOŽNĚNÍ výběru dle vlastní vůle...:-)

1 0
možnosti
EK

Ať si každý zvolí jméno jaké chce, třeba Kocour Mikeš, samozřejmě po zaplacení řádného poplatku. Ale ať si potom nestěžuje. Ze své zkušenosti však soudím, že s lidmi, kteří různě mění své jméno (pokud není obzvlášť nechutné nebo těžko vyslovitelné) nebývá zrovna lehké vyjít. A jako učitelka mám zkušenost, že čím zvláštnější má dítě jméno, tím jsou s ním ve škole problémy (nemluvím o cizincích). Mě osobně to -ová nevadí, představa, že bych měla třeba nepřechýlenou vnučku s našim jménem je docela děsná.;-D

2 0
možnosti
ZH

Každý by měl mít právo mít jméno jaké chce. R^

0 0
možnosti
ZH

Nesouhlasím. Když už měnit, pak by měl mít takové jméno, jaké si zaslouží. V některých kulturách má člověk nejprve dětské jméno, a později dostane takové jméno, které je v souladu s jeho povahou a skutky.

0 0
možnosti
DT

Já myslím, že za touhou nepřechylovat své ženské příjmení je mindrák z vlastní nedůležitosti a touha vypadat "světově". Jako by na tom, co člověk je, co umí a jaký je z něj užitek, něco změnila národnost nebo (domnělá) příslušnost k nějakému státu.

Negativa myslím převažují a ta domnělá pozitiva u majitelek pomužštěných jmen by jistě spravila terapie a psychiatr.

13 0
možnosti
VO

Vy sama ovšem máte příjmení nepřechýlené. :-) Chápu, zřejmě protože žijete v zahraničí, nicméně by mě trochu zajímalo,, jestli jste měla tu možnost si to české "-ová" v zahraničí vydobýt.

0 0
možnosti

Trochu to mi připomíná seriál Přátelé, kdy si Phoebe vybrala také jiné jméno - Princezna (už nevím jak dál), změnu jména/příjmení lze chápat v případech, kdy to původní zavdává k nejrůznějším invektivám (sám jsem si ve škole také "vytrpěl" své, přesto jej stále používám). A s tím přechylováním ženských příjmení - spoustu lidí také "otravuje" psát měkké a tvrdé "i/y" a číst smsky už také často znamená nejen hledat souvislosti, ale v podstatě luštit jednotlivá slova, kde potom v tomto vývoji hledat progres, to opravdu netuším.

0 0
možnosti
AG

Pokud mají mít ženy svobodnou volbu zda přechylovat nebo ne tak by ji potom měli mít i muži. I když mně osobně by se asi nelíbilo jmenovat se Alojz Ganobjáková, tak bych měl mít tu možnost volby stejně tak jak ji chtějí některé ženy.

1 0
možnosti
JP

J56a35n 11P72a16l48l53a53s

4. 9. 2019 23:14

Dobrý večer, pravidla českého pravopisu určuje ÚJČ ČAV, nikoli politici.

A gdyš nás tak omezujou, proč se na ňe nevisrat?

6 0
možnosti
  • Počet článků 622
  • Celková karma 14,51
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->