Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

marka40

13. 10. 2011 7:26
Jen malá poznámka

k první větě: Vánoce budou za dva měsíce a deset dní, ne jak píšete- za necelé dva měsíce.

K otázkám na konci:

Vánoce jsem vždycky milovala. To ale byla úplně jiná atmosféra, protože začínaly až na Štědrý den - to jsme se šli se sourozenci poprvné navečer podívat na rozsvícený stromeček ke kostelu. Pak rodinné štědrovečerní tradice doma, stromeček, dárky, půlnoční.

To, co dnes udělala komerce z Vánoc - svátky konzumu a přejídání, koledy v supermarketech už od října - z toho je mi fakt nanic, a to mi vadí.  Mnoho lidí ani netuší, proč ty Vánoce vlastně jsou, jsou přesvědčení, že právě kvůli těm dárkům a dekoracím.  Takže tu komerci bych fakt vyškrtla, aby se Vánoce zase staly tím, čím bývaly, oslavou narození Dítěte, a s tím spojené rodinné pospolitosti, víry, naděje a lásky. Nerušila bych Vánoce, ale ten komerční nechutný humbuk kolem nich. A pak bych také doporučila všem, kterým  ta prvotní duchovní podstata Vánoc nic neříká a nemají je rádi, aby je prostě neslavili.

0 0
možnosti

Rudolfína

12. 10. 2011 19:53
u nás už koledy zní

minulý týden dostaly moje děti v ZUŠce první noty s koledama, aby měli čas se je pořádně naučit na tradiční vánoční koncert :-)

A já se na zimu i na Vánoce těším. Těším se na noci, kdy se manžel vrací z práce, venku mrzne a on voní mrazem a kouřem z komínů, má studený nos a rampouchy na vousech. Na rána, kdy mě budí všššš všššš všššš, někdo uklízí sníh. Těším se na to, jak bude sníh křupat pod nohama, až budeme shánět větvičky na věnec. I na to, že si jako tradičně spálím prsty při jeho výrobě. Těším se na to, jak bude zase manžel vrčet, že ho nebaví péct cukroví (a stejně ho s námi peče i zdobí). Těším se na ledové květy na oknech, (letos zřejmě naposledy, na jaře dostaneme plastová okna), na vůni cukroví a jehličí a smaženého kapra. Na společnou modlitbu u štědrovečerního stolu. Těším se na radost dětí z dárků. Na "boj" pod stromečkem, kterou knížku si kdo přečte jako první.

0 0
možnosti

Beky

12. 10. 2011 21:35
Re: u nás už koledy zní

Pěkný večer, Rudolfíno,

děkuji za nádherný příspěvek plný vánoční nálady. Naprosto si umím představit, o čem píšete. Máme to hodně podobné. Líbí se mi, jak vnímáte Vánoce a jak si nenecháte nikým a ničím zkazit vánoční svátky.

Přeji krásný podzimní večer a jsem v dokonalé úctě, H. R. Šiander

0 0
možnosti

roman36c

12. 10. 2011 16:15
Já se divím.

Proč váš bratr nesnáší Vánoce? 8-o

0 0
možnosti

angi5

12. 10. 2011 16:11
vánoce

mám moc ráda,od dětství pro mě mají své kouzlo a nehodlám si jej nechat vzít vším tím co se bohužel děje kolem.Je mi ukradené že sousedi mají od listopadu na balkoně pověšeného santu až do jara-já ač ateista-vyznávám vánoce tradiční,právě pro to kouzlo.rodině pak nekazím svým ateismem atmosféru a pouštím i ty koledy.Jen se trochu obávám,že obchody nám v tom jednoho dne udělají tak trochu zmatek-mám pocit že jednoho dne se v regálech sejde čokoládový Mikuláš s Velikonočním zajíčkem.:-P:-/

0 0
možnosti

captain cook

12. 10. 2011 16:22
Re: vánoce

v Australii se uz o to pokouseji! Letos nekdy v prvni puli ledna a tedy behem tradicnich povanocnich vyprodeju, kdy se ruzne vanocni ozdoby a sarapaticky jeste porad povaluji po regalech, zacal jeden retezec samoobsluh prodavat tradicni velikonocni pecivo (krizove buchty) a cokoladova velikonocni vajicka!

0 0
možnosti

Vrah

12. 10. 2011 15:41
K tématu Čapkův fejeton „Trochu předčasně“

http://www.lidovky.cz/karel-capek-trochu-predcasne-dg6-/ln_nazory.asp?c=A101015_120622_ln_nazory_glu

  

Ještě nedozněla sezóna husí a švestek, a už je v krámech a na trzích v plném proudu sezóna dušičková: samé chryzantémy, věnečky imortelek, svíčky a olej a ostatní rekvizity k uctívání svatých Dušiček. Obchod si vždycky pořádně pospíší, aby přišel o něco dřív než to pravé datum; a o něco dřív, než si na to vzpomene konkurent.

Tak teď už krámy začaly se sezónou dušičkovou; na Vše svaté začne mikulášský trh a s ním už sezóna vánoční; dvacátého pátého prosince už se v krámech začne se sezónou bálovou, a tak někdy po Novém roce uvidíme první pruty velkonočních kočiček nebo aspoň jarních mimóz. Obchod se musí ohánět; nežije s dobou, ale předbíhá ji čím dál tím spěšněji; jednou se snad dožijeme toho, že nám v říjnu budou prodávat věnce už pro Dušičky na příští rok.

Lidové noviny 15. 10. 1936

1 0
možnosti

marka40

13. 10. 2011 7:45
Re: K tématu Čapkův fejeton „Trochu předčasně“

Tak my už jsme se toho dočkali. Dušičkové věnce v říjnu už jsou dávno běžná věc, ale je i běžná věc vánoční výzdoba i nabídka. To by se Karel Čapek asi podivil.

0 0
možnosti
  • Počet článků 622
  • Celková karma 14,45
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->