- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...a doby, kdy matikarka na takove az jecela, nezapomenu. Nemuzu ji ani vystat a na tridnich srazech ji prehlizim.
Ulevy pro ..ie vseho druhu ve skolach nechapu. Pokud vedle sebe postavim blba s IQ=80 a diskalkulika a oba dosahnout tehoz vysledku, tj. zadneho vysledku, tak to vyjde pro tuto cinnost nastejno. Diskalkulik neni lepsi blba. Max. v tom ,ze blb je ...ik na vsechno. Se svym handycapem se zkratka clovek musi naucit zit, a ne si hledat omluvne obezlicky. V praktickem zivote jsou mu beztak k hovn... Zalezi na vysledku a odvedene praci, ne na tom, co ma napsany za ...ie ve zdravotni karte.
No a v tom se právě mýlíte. Tohle je typický názor zarytého kapitalisty, který vše měří akorát výkonem. Jenže takhle to v normální společnosti nechodí (resp. nemělo by). A navíc, pokud použiji Vaše "blb", pak je to člověk, který není dobrý v žádném oboru (ale může být dobrý a ochotný člověk, což se v mezilidských vztazích počítá), kdežto dys... jen v něčem není dobrý, ale je dobrý či vynikající v něčem jiném, v čem se mnohdy nemůže uplatnit, protože škola bazíruje jen na té jedné vadě. A když mluvíme o životě, pokud bude chtít dys... napsat životopis nebo podat daňové přiznání, požádá kamaráda, protože ví o svém problému. To je normální.
Ano ano. Máme vnuka, černobylské dítě a je naprosto komplexní. V různě rozvinutých stupních má dyslexii, dysgarfii, dysortografii i dyskalkulii. Naštěstí jsme něco tušili a tahle postižení byla včas diagnostikována. Zjistili jsme, že kromě pomoci v učení, je nejdůležitější zvyšování sebevědomí. Takže po trápení v základní škole následoval snadněji, učební obor a pak už samostaně absolvovaná střední škola s maturitou a k našemu překvapení vyšší odborná škola bez jakýchkoliv problémů. Dnes si děláme legraci, že ke svým čtyřem dys-funkcí přidává páté DiS (diplomovaný specialista).
o autorce, když už víme, jaké má IQ, míry, váhu, poruchy a dysfunkce?
Dnes je módou, když někomu něco nejde, hned hledat diagnózu, kterou se netalentovanost vysvětlí. Špatní žáci dnes nejsou. Jsou jen dysgrafici, dyslektici, dyskalkulici apod. Dokonce nejsou ani zlobiví žáci. Grázl dnes není grázlem, ale hyperaktivním dítětem. Zatímco grázl za svoje chování odpovídá, hyperaktivec je nevinný. On je jen postižený. V tom je ta podstata. Já jsem například od malička méně nadaný na různé ruční práce. Nejsem schopen se také naučit hrát slušně na kytaru. Jakou mám diagnózu? Nebo jsem jen netalentovaný?
Je dobře, že se hledá u dítěte důvod jeho nedostatků - často se dá díky dobré diagnóze stav dítěte zlepšit (přinejmenším jeho psychická integrita). Co se týče hyperaktivity, tou je "postiženo" určitě víc, než 50% dětí a tam bych snad i souhlasil, že jde o nevhodné omlouvání zlobení až grázlovství.
Jinak jsem ale zažil učitele, který na rodičovské schůzce řval na rodiče dysortografika, že si toho debila mají dát do zvláštní školy - přestože nezvládal výhradně gramatiku, ve všech ostatních předmětech byl dobrý až nadprůměrný.
On spatny pravopis kvuli LDM je neco jineho nez spatny pravopis kvuli lennosti se naucit ten spravny.
Přesně chápu ty pocity. Ale já to mám obráceně. Dislexie, potvrzeno oficielně, IQ 146 taktéž měření u psychologa. Ale přiznám se neumím česky. Ročník 74 takže mím rodičům psycholožka řekla ať to škole raději neříkají, bylo by to ještě horší. Diktáty skoro bez výjimky za 5. Kdo nezažil nepochopí, jakou práci mě dalo udělat maturitu z češtiny kdy jsem ve slohové práci musel zkontrolovat a podle mechanických pouček zdůvodnit doslova každé písmenko.
Proč to píšu? Protože pokud má někdo pocit, že je úplně blbej protože má LDM tak neházejte flintu do žita. Dá se s tím žít a dokonce dokončit vysokou školu. Umím totiž jiné věci.
PS: jen mě dojímají ubožáci kteří na internetových diskusích neřeší obsah, ale jen to že je špatně pravopis.
Je rozdil v tom, jestli nekdo pravopis ignoruje z hlouposti, nebo proto, ze proste ty chyby nevidi.
určitě se LDM mezi dětmi vyskytuje, ale diagnóza by se měla nechat na odbornících. Místo toho aby se na LDM automaticky sváděly neúspěchy ve škole. Mnohdy je to prostě lenost myslet a to, že na ten dotyčný předmět předem rezignují.
máte taky problémy s logikou?
Myslím tím řešení úloh typu: Otec čte detektivky a romány, matka čte romány, naučnou literaturu, sestra čte filosofická díla a romány, jaký druh knihy byste jim koupila, aby si početli všichni?
díky za odpověď
mam dysmytinadobi a dysvynasenikose. Proste to nedelam, neumim a kdyz me o to nekdo pozada, okamzite to zapominam.