Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dohnala k sebevraždě Ivetu Bartošovou bulvární média?

Bulvár... Média mají velikou moc, ale někdy se o tom musíme přesvědčit sami na vlastní kůži. Zpěvačka Iveta Bartošová je po smrti a já si kladu otázky: Bylo to opravdu nutné? Musela zemřít? Nakolik této zpěvačce s mnoha pády a vzestupy v osobním životě i kariéře sekundovala bulvární média? Může za její smrt jenom bulvár nebo máme vinu také my všichni, protože jsme sami udělili bulváru v naší zemi neomezenou moc a on se teď chová jako pes urvaný ze řetězu? Každý den v naší zemi otevře bulvár 1.700.000 lidí aspoň na pět minut. Iveta Bartošová byla první obětí a já doufám, že nebudeme nečinně přihlížet a něco uděláme, aby těch obětí (které jsou dohnány až k smrti) nebylo více.

Den jako každý jiný, přesto v něčem jiný.

Je to pár hodin, co mi volala mamka: „Posloucháš televizi nebo rádio?“

Proč?“ zeptala jsem se nechápavě.

Iveta Bartošová spáchala sebevraždu! Skočila pod vlak! Vysílaj to už všude!“ chrlila ze sebe mamka téměř nadšeně a bulvárně.

Chvíli jsem přemýšlela, co mi to vlastně mamka říká do telefonu. Nějak mi to mozek nebral. Iveta Bartošová? To je jako mrtvá? Nepřežila? Kde se to stalo? Skočila pod vlak? Proč? Proč vlastně?

„DĚLNÍCI BULVÁRU“ - DOKUMENT, KTERÝ BY MĚL VIDĚT KAŽDÝ

V souvislostí se smrtí Ivety Bartošové se mi vybavuje nedávno odvysílaný dokumentární pořad České televize od režiséra Víta Klusáka „Dělníci bulváru“ z roku 2014.

Klusák v necelé hodině perfektně zachytil, jak pracují bulvární média a jak získávají informace. Zachytil lidi, kteří bulvár „vyrábějí“, jak získávají fotografie a rozšiřují své řady o nové dělníky bulváru.

Dalo by se říci, že ústřední postavou dokumentu se stal Pavel Novotný (syn baviče a moderátora Petra Novotného), který šéfuje internetovému bulváru Extra.cz. Nestydí se za to, že dělá bulvár a sám otevřeně přiznal, že je prostě jenom dělníkem bulváru a že to za těch devadesát tisíc korun měsíčně stojí.

Jsme skutečně mocní!“ říká Novotný o své práci a dodává, že bulvár je jednoduchý, snadný a když ho lidé chtějí, tak jim ho dodá.

Iveta Bartošová (8. dubna 1966 – 29. dubna 2014) byla česká zpěvačka, která se v letech 1986, 1990 a 1991 stala Zlatou slavicí. V ročnících 1987 až 1989 a 1999 až 2000 obsadila druhou příčku v kategorii zpěvaček. Několikrát zvítězila také v televizní anketě TýTý. Česká akademie populární hudby ji dvakrát nominovala na Výroční hudební cenu. Patřila mezi představitele tzv. středního proudu. Byla dvakrát vdaná, nejprve s hercem a producentem Jiřím Pomejem (2008), podruhé s Josefem Rychtářem (2013). Spáchala sebevraždu skokem pod vlak.

V dokumentu zachytil Klusák právě Novotného, který čekal na Ivetu Bartošovou před kostelem v Uhřiněvsi, kde vystupovala na vánočním koncertě v roce 2013. Čekal před kostelem v autě s kolegou. Před koncertem, během koncertu i po něm a vyhlížel, zda se nepřihodí něco trapného, nečekaného, směšného, tragického či komického, co by se dalo publikovat.

POSLEDNÍ INTERVIEW IVETY BARTOŠOVÉ

Před osmi dny poskytla Iveta Bartošová (dnes již víme, že poslední) rozhovor televizi Prima, kde otevřeně přiznává, že už téměř nevychází z domu, protože na ni venku všude číhají fotografové a čekají až udělá sebemenší chybičku. Přiznala, že se bojí...

KDO TEDY MŮŽE ZA SMRT ZPĚVAČKY?

Samozřejmě, že mnohé celebrity se obracejí na média a bulvár dobrovolně a osobně, bez vyzvání. Nebuďme naivní, že to tak není! Pokud se o hercích, zpěvácích, modelkách a moderátorech či přítelkyních VIP osobností psát nebude, ať už dobře či špatně (to je jedno!), tak to znamená jejich „smrt“, konec kariéry a mnohdy i konec přísunu vysokých příjmů ze showbyznysu.

Vím, o čem zde píši. Sama jsem pracovala v bulváru Aha! Netajím se tím, že jsem vyráběla bulvár, ale také musím přiznat, že jsem byla celou dobu terčem posměšků svých kolegů, že nejsem dostatečně bulvární a že - cituji svého tehdejšího šéfa politického oddělení Karla Kopečka v Aha!: „...píšu jako četkař!“ (rozumějte: konzervativně – jako novinář ČTK).

Na vysvětlenou bych ještě ráda objasnila, že pracovní poměr v bulváru mi byl ukončen ze strany zaměstnavatele ještě ve zkušební době s tím, že nejsem dostatečně bulvární.

BULVÁR BEZ HRANIC JE JAKO URVANÝ PES Z ŘETĚZU

Ovšem i bulvár má své hranice. Musí mít! Bulvár, který v naší zemi každý den zaplňuje novinové stánky a okupuje internetový prostor, je účelově zneužíván bulvárními novináři k tomu, aby přispíval k čím dál většímu poklesu již tak pokleslé morálky v naší zemi.

A pokud se soustředí na zpěváčku před padesátkou, která již dlouho zažívá krizi osobnosti a bojuje různými prostředky s problémy, jako právě Iveta Bartošová, pak se nedivím, že ji bulvár dožene až ke skoku pod vlak.

Pravdou je, že v naší malé zemi žije asi 10.000.000 lidí a každý den otevře nějaký typ bulvárního média aspoň na pět minut 1.700.000 lidí.

Možná je právě teď čas, abychom se všichni zamysleli nad tím, jaká média v naší zemi opravdu chceme. Chceme opravdu platit za bulvár, který dožene člověka svým tlakem až k smrti? Chceme si dál libovat v tom, která modelka má hezčí zadek? Nová a větší silikonová prsa? Jaké herečce byly při vystupování z auta vidět pod sukní krajkové kalhotky?

Přeji příjemné dny a už žádné další oběti bulváru... Vaše Hana Rebeka Šiander

Fotografie a linky:

Iveta Bartošová - http://cs.wikipedia.org/wiki/Iveta_Barto%C5%A1ov%C3%A1

Dokument České televize „Dělníci bulváru“ -

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10408111009-cesky-zurnal/213562262600002-delnici-bulvaru

Informace o dokumentu: http://www.csfd.cz/film/368717-delnici-bulvaru/

Bulvár Pavla Novotného - http://www.extra.cz/

Fotografie - http://revue.idnes.cz/foto.aspx?c=A140429_130444_lidicky_nh

Autor: Hana Rebeka Šiander | úterý 29.4.2014 23:35 | karma článku: 21,36 | přečteno: 3143x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Jak ztratit kamarádku snadno a rychle díky sociálním sítím

Víc jak rok jsem se těšila z krásného přátelství. Pak jsem kamarádce poukázala na chybu v jejím životě, díky které trpěla. Následovalo ukončení vztahu. Jak negativně ovlivňují sociální sítě naše vztahy?

27.4.2024 v 12:06 | Karma: 25,68 | Přečteno: 3779x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Proč mě přestalo bavit nakupování oblečení

Ačkoliv se obchodní řetězce dušují, že se zaměřují na ochranu přírody, šetrnost a udržitelnost, nic není vzdálenější realitě. Nekvalitní oblečení stěží přežije dva roky, nemá styl, ale zato je z mizerných materiálů.

25.4.2024 v 21:55 | Karma: 38,13 | Přečteno: 5482x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 15,08 | Přečteno: 775x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 11,37 | Přečteno: 511x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 19,12 | Přečteno: 956x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  20:58

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

  • Počet článků 624
  • Celková karma 21,87
  • Průměrná čtenost 3856x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->