Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Píšu knihu a plním si tak svůj dávný sen

Co vlastně dělám? Někteří z vás se mě ptají, čím se živím, anebo kdy si zase něco pěkného ode mě přečtou. Vzhledem k tomu, že odpovídám na tuto otázku docela často, rozhodla jsem se jí věnovat tento blog.

 Není pravda, že bych v poslední době neměla dost témat na nové blogy. Naopak! Život je tak zajímavý!

Ale blog je pro mě chvilkovou otázkou, kdežto já bych chtěla napsat něco delšího. Mnoho myšlenek, popsání emocí, nebo vztahů se do krátkého blogu nevejde.

MŮJ PRVNÍ POKUS O NAPSÁNÍ ROMÁNU

Od svých dvanácti let jsem si přála napsat román. Začala jsem jeden nebo dva psát, ale pokaždé mi to přišlo takové dětské a trochu naivní, že jsem nakonec texty počmárala a roztrhala. Zaměřila jsem se na slohové práce ve škole. Nejraději jsem měla úvahy, kde byl prostor vyjádřit svůj názor.

I když jsem ve svém životě dělala cokoliv, nejvíce mě bavila práce s textem. Nejprve jsem se věnovala sestavování zpráv v královéhradeckém Rádiu O.K., o několik let později jsem se pracovala pro soukromou tiskovou agenturu Korzo.cz, kde jsem psala o celebritách. Poté do novin, kde bylo práce s textem už mnohem více.

BLOGY, BLOGY, BLOGY…

Baví mě psát blogy na různá témata. Často se mě čtenáři ptají: Co píši raději? A proč píši o tak rozdílných tématech? Nejraději píši o vztazích. Přitahují mě a fascinují. Jsou překvapující, šokující, zábavné, krásné, někdy smutné a bolavé. Jako lidé samotní.

Píši o politice, protože jsem ji sledovala jako redaktorka, když jsem psala pro Euro Online. Politika mě vždycky zajímala a když je člověk zvyklý ji sledovat, je snadné „číst“ podtext politických vyjádření.

Co na veřejnosti má být řečeno pro čtenáře či diváky a co se ve skutečnosti událo, ale říci se to nesmí. Ať už proto, že by se řekla pravda, nebo poodkryly „politické karty“, což se nehodí.

Proto mají některé mé blogy spíš zpravodajský styl. Někdy vystavím blog tak, abych předložila čtenářům fakta a nechám na čtenářích, aby si utvořili názor sami. Někdy jde tedy spíš o žurnalistiku. Jindy vyjádřím svůj názor, jevy a události v politice hodnotím tak, jak je sama vidím. Někdy upozorňuji na kauzy, které by neměly být zapomenuty.

JSEM VDĚČNÁ ZA SVÉ ČTENÁŘE

Musím přiznat, že mám svůj okruh čtenářů, kteří sledují všechno, cokoliv napíši. Pak mezi mé čtenáře patří ti, kteří se zaměřují na blogy o vztazích. A jiní zase sledují politická témata. A pak vítám nové čtenáře a čtenářky, které na mě narazí zcela náhodou (nebo jsem jim doporučena) a posílají mi své názory.

DĚKUJI ZA VAŠE NÁZORY, E-MAILY A DISKUSNÍ PŘÍSPĚVKY

Na všechny e-maily, které mi dorazily do mé e-mailové schránky na seznamu.cz, jsem snad odpověděla. S některými z vás si vyměňuji e-maily dodnes a stali se z nás přátelé. Některé diskusní příspěvky pod blogem jsou pro mě inspirativní a velmi zajímavé.

PRO NĚKTERÉ JE ŠPATNĚ VŠECHNO, COKOLIV NAPÍŠI

Mezi věrné čtenáře patří také někteří, kteří mě vždycky zkritizují! Už jsem si na to zvykla. Ať totiž napíši cokoliv, vyjádřím jakýkoliv názor – tak je to špatně. Téměř všichni se skrývají pod nic neříkajícím nickem a snědli všechnu moudrost světa.

Díky nim jsem se dozvěděla, že jsem od levičáka, odéesáka, propagandisty 50. let minulého století, pionýrky, přes svazačku, komunistu až k hloupé, naivní husičce, která je zhrzená životem, láskou a neví, co chce.

Někteří mi podsouvají, že jsem Němka, Slovenka, Češka či Židovka… Jiní mi vnucují, že se neumím podepsat, protože sami nejlépe vědí, jak by se mělo skloňovat mé příjmení a rozhodně, že bych měla přechylovat (ale o tom blog až v budoucnu).

No, uznejte sami, to přeci ani není možné, aby jeden člověk za 30 let svého života tohle všechno stihl a ještě ani nevěděl, jak se jmenuje!

A CO DĚLÁM PRÁVĚ TEĎ?

Přestěhovala jsem se na krátký čas z Prahy do Ústí nad Labem. Jsem v novém městě, nemám tu ještě mnoho známých a hledám si zaměstnání. Volný čas, který mám, využívám k tomu, abych si splnila svůj dávný sen.

KAŽDÝ DEN USEDÁM K NOTEBOOKU A PÍŠI ROMÁN

Od dětství jsem si přála napsat román a myslím, že je v mém životě čas, abych jej napsala. Začala jsem psát asi před rokem. Psala jsem dost nepravidelně, ale poslední měsíc se snažím se psát každý den několik hodin.

Stanovila jsem si, že knihu dokončím během září a poté oslovím několik nakladatelství, zda by můj román nevydali. A o čem bude má první kniha? Jedná se o román o vztazích a je umístěn do současné doby. Snad bych ještě mohla prozradit, že v mém románu bude láska, nevěra, smrt, tragédie, ale také dobrý konec, který pohladí na duši a dá nám naději.

MOJE VELKÉ PŘÁNÍ

Napsat román byl jedním z mých velkých snů a já si ho nyní plním. Přála bych si, aby se mi podařilo najít nakladatele, který moji první knihu vydá a aby našla své čtenáře, kterým se bude líbit.

S přáním krásného letního dne, Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie:

http://www.flickr.com/

Fotoalbum H. R. Šiander

Autor: Hana Rebeka Šiander | středa 25.8.2010 9:13 | karma článku: 15,07 | přečteno: 1488x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Proč mě přestalo bavit nakupování oblečení

Ačkoliv se obchodní řetězce dušují, že se zaměřují na ochranu přírody, šetrnost a udržitelnost, nic není vzdálenější realitě. Nekvalitní oblečení stěží přežije dva roky, nemá styl, ale zato je z mizerných materiálů.

25.4.2024 v 21:55 | Karma: 22,86 | Přečteno: 1301x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 714x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 477x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 17,80 | Přečteno: 880x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 536x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 623
  • Celková karma 16,73
  • Průměrná čtenost 3862x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->