Jak jsem objevila internetové rádio

30. 01. 2017 15:52:00
Já, ženská, která nejsem ani trochu technicky založená, jsem si oblíbila internetové rádio! I mně se to zdálo nemožné. Nejdřív jsem vyhodila televizi a zprovoznila staré elektronkové rádio, abych objevila internetové rádio...

Že opravdu nejsem technický typ, tak o tom jsem podrobně psala ve svém minulém blogu, který se jmenuje „Já vážně nejsem technickej typ!“ a můžete si jej přečíst zde: http://siander.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=581498

PROČ MÍT DOMA VĚCI, KTERÉ NEMÁM RÁDA?

Dnes bych chtěla na minulý blog volně navázat... V posledních letech, kdy jsem nabývala čím dál většího dojmu, že mě technika začíná ovládat a vítězí nade mnou, jsem se nad sebou vážně zamyslela a položila jsem si následující otázku: „Opravdu musím mít doma tolik technických vymožeností, když je nemám ráda?“

První věc, kterou jsem znovu přehodnotila, byla právě televize. Ta, ze které jsem se před deseti lety, tolik radovala. Chytala jsem třicet televizních stanic a zhruba deset rádií, přesto se mi zdálo, že mi už televize nepřináší takový požitek, jaký bych si přála.

PROČ JSEM SE PO DESETI LETECH ROZLOUČILA S TELEVIZÍ?

Zpravodajství, které pro mě bylo důležité a jež jsem tak ráda na ČT24 sledovala, začalo být v poslední době značně negativní. Převažovaly zprávy o tíživé situaci migrantů v celé Evropě, ale také zprávy o nejrůznějších teroristických útocích v evropských zemích. K tomu stačilo přidat několik reportáží o špatném stavu zdravotnictví, nejrůznějších druzích rakoviny, před kterými je nutné se mít na pozoru, a neklidné politické situaci v naší zemi. To opravdu nebylo zpravodajství, které bych ráda sledovala.

Dál jsem sledovala ráda dokumenty, především historické, z období II. světové války a občas jsem s chutí shlédla dobrý film. Ale kvalitních filmů v televizích, které jsem chytala, značně ubylo.

Takže jsem udělala radikální rozhodnutí a televizi jsem přes inzerát prodala. Televize byla během týdne pryč a já jsem zrušila platby televizního poplatku.

Musím přiznat, že televize mi dělala společnost celých deset let a já jsem si na ni celkem dost zvykla. Když je člověk sám, tak je nepřítomnost tohoto jednoduchého média, patrná zvláště během dlouhých večerů.

První dny bez televize byly opravdu těžké. Těžší, než jsem si myslela! Dokonce jsem pociťovala jakýsi absťák, kdy mě poněkud svrběly ruce, když jsem mnohokrát zatoužila uchopit do ruky dálkové ovládání a pouhým jedním tlačítkem si obstarat levnou a nekomplikovanou zábavu na večer. Naštěstí nebylo k dispozici!

Po pár dnech jsem si říkala: „Neudělala jsem blbost, když jsem prodala televizi?“ Zatím se to tak jevilo! Ale chtělo to jenom pár týdnů vydržet... Po měsíci jsem totiž zjistila, že večerní úzkosti, které mě dlouho trápily, zcela zmizely. To mě velmi mile překvapilo! Připsala bych to zpětně každodennímu sledování večerních hrůz televizního zpravodajství. Po měsíci jsem zjistila, že mi televize absolutně nechybí. Dokonce její absenci vnímám pro svůj život jako velký přínos.

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ NAHRADILO RÁDIOVÉ VYSÍLÁNÍ

Ovšem vyvstala otázka, jak naložit s časem, který se mi vytvořil? Co s volným časem po večerech? Jak se zabavit? Co dělat, když je už večer a člověk je mírně znaven, ale na uložení do hajan je ještě brzy? A tak jsem se pustila s velkou chutí do čtení. Ačkoliv přečtu zhruba padesát knih ročně, stále mám dojem, že to nestačí a existuje spousta věcí, které bych se chtěla dozvědět a také se naučit. Mám rovněž více času na promýšlení a psaní svých vlastních knih.

I NĚKTERÉ TV STANICE VYSÍLAJÍ PŘES INTERNET

Také jsem objevila, že například TV PRIMA se dá bez problémů naladit přes internet. Nejen jedna stanice, ale všech pět, tedy Prima, Max, Cool, Zoom a Love. Rovněž jsem objevila, že i veřejnoprávní Česká televize umožňuje naladit ČT 1, ČT 2, ČT 24, ČT Sport a ČT Art. Samozřejmě, že obě televizní společnosti neumožňují přenos všech pořadů, ale zpravodajství, některé dobré filmy a mnoho dokumentů ano. Jestliže tedy opravdu mám dojem, že jsem „televizně“ vyprahlá a strádám, naladím si televizi takto.

Dnes s odstupem času vidím, že to bohatě stačí. Ani se nedívám na všechno, ale velmi pečlivě si vybírám. I když mám k dispozici více času, o to cennější hodnota to pro mě je.

A CO STARÉ DOBRÉ RÁDIO?

Nebudu však zapírat, že to, co mi opravdu chybělo, bylo rádiové vysílání, které jsem chytala přes televizi. A tak jsem oprášila staré rádio Tosca od československého národního podniku Tesla (rok výroby asi 1967 nebo 1968) a pokusila jsem se ho zprovoznit. Objevila jsem starou a velice jednoduchou anténu, kterou jsem připevnila na palmu a začala jsem ladit.

Dobrý přítel se mě snažil odradit a tvrdil, že nic nechytnu. Sám to zkoušel a štěstí opravdu neměl. Já jsem si však po jeho odchodu s rádiem pohrála a naladila jsem ČRo Dvojku, Rádio Blaník, Rádio Fajn, ale i maďarské, ruské, italské a španělské vysílání. Staré rádio, které se při zmáčknutí knoflíku chvíli zahřívá, někdy až nostalgicky při vysílání šumí, mě vrátilo zpět do raného dětství, kdy jsme ho poslouchávali s tátou v osmdesátých letech XX. století.

Ale uvědomovala jsem si, že se jedná o řešení provizorní, protože když pršelo a přidaly se bouřky, případně jsem telefonovala či posílala SMS zprávy, tak byl rádiový signál narušován.

Po poradě s přítelem, jak bych mohla vylepšit kvalitu přijímaného radiového signálu, mi položil otázku: „A proč si nepořídíš internetové rádio?“

Co?“ nechápala jsem. „Co to je?“

„Internetové rádio, které chytneš přes internet. A můžeš na něm naladit jakoukoliv stanici po celém světě!“

„To už něco takového existuje?“ zeptala jsem se šokovaně.

JAK JSEM DOSTALA INTERNETOVÉ RÁDIO...

Přítel se dobře bavil mou technickou neznalostí a já jsem měla zase o čem přemýšlet. A pak to přišlo! K vánocům jsem dostala internetové rádio značky Tchibo. Zatímco jsem se překvapeně dívala na malou skříňku černé barvy v náručí, a pochybovala jsem, že bych pomocí tohoto přístroje mohla chytit jakékoliv rádio na světě, přítel se chopil obsáhlého návodu a s opravdovým nadšením probádat nepoznané se pustil do čtení.

Jestliže jsem to nenapsala již dříve ve svém blogu, pak je na to prostor teď. Čtení jakéhokoliv návodu k jakékoliv technické vymoženosti, je pro mě opravdové mučení. Připomíná mi to napínání na středověký skřipec. Ne, že bych to znala reálně, ale tak nějak si to představuji! Takové utrpení pro mě představují návody. Přemlouvat se k tomu musím celé týdny! Jestliže se toho tedy někdo dobrovolně ujme za mě, je to pro mě neocenitelná pomoc!

Asi po hodině čtení návodu mě přítel zavolal a řekl: „Myslím, že už přišel tvůj čas.“ Tak toho jsem se vážně obávala a snažila jsem se tomu vyhnout. I když jsem si opravdu chtěla naladit svoje nové rádio, měla jsem z toho zároveň strach. Však mám také mnoho špatných zkušeností s technikou, která nikdy nepostupuje podle návodu! Vždycky se objeví něco, s čím si nevím rady a co zaručeně v návodu chybí.

Přítel sám nastavil základní údaje a hesla, nastavil čas a plně zprovoznil internetové rádio, které chytám přes wi-fi síť. Pak mi ukázal, že jediné, co potřebuji svým způsobem pochopit, je ovládání samotné. A to je opravdu velice snadné! Když to říkám já, můžete mi to vážně věřit!

Stačí si totiž vybrat, z jakého kontinentu či místa – Afrika, Asie, Evropa, Jižní Amerika, Severní Amerika, Oceánie/Tichomoří či Střední východ, budu poslouchat rádio. Nebo si mohu vybrat podle místních stanic, co mi internetové rádio nabídne samo, případně z žánrů (45 žánrů), ale jsou tu i další možnosti.

POSLOUCHÁM BBC Z VELKÉ BRITÁNIE, KOLREGA 96 Z IZRAELE A SOUNDTRACKY Z USA

Stanice, které máte opravdu rádi, si můžete uložit do skupiny „Oblíbené“. Zatím jsem si po měsíci poslouchání rádia uložila 18 oblíbených stanic. A tak si s chutí mohu naladit české zpravodajství na ČRo Plus, ale také poslouchám zpravodajství na BBC z Velké Británie. Z West Yorkshire ladím Branch FM - Christian Radio Station. Tady poslouchám svědectví, různá kázání pastorů, ale i křesťanskou hudbu. Další křesťanské rádio, je Fresh Radio, pouze hudba, žádné mluvené slovo, a to chytám z Austrálie.

Když mám chuť se zaposlouchat do ivritu (hebrejštiny), tak ladím Radio KolRega 96 z Izraele. Milého společníka mi však celé hodiny dělá Soundtrack Radiostation ze Spojených států. Filmovou hudbu miluju! A tak poslouchám soundtracky z Gladiatora, Šindlerova seznamu, Hvězdných válek, ale zazněly i hlavní motivy z filmů jako jsou Pýcha a předsudek, Pianista, Dítě Bridget Jonesové, Čelisti...

Moje internetové rádio má displej, na kterém vidím nejen, jakou stanici právě poslouchám, ale také se zobrazuje logo stanice a v posledních dnech dokonce i fotografie hudebních CD. Tyto možnosti ale nemají všechna internetová rádia.

Občas si taky s přítelem zavoláme a sdělujeme si vzájemně rádiové stanice, které jsme právě nově objevili... V příštích dnech mám chuť prozkoumat rádia z Tichomoří, ale také rádia, která jsou nejblíže Severnímu pólu.

Internetové rádio mě naprosto uchvátilo! Zdá se, že u mě probíhá jakýsi návrat k nostalgickému, a přitom nadšenému poslouchání rádia, od kterého jsem se díky jiným technickým vymoženostem odvrátila.

Co napsat na závěr? Přítel, který si v mém případě zahrál na „Ježíška“, byl internetovým rádiem uchvácen natolik, že si třetí den po Štědrém dnu zakoupil své vlastní! Když jsem se ptala v obchodě elektro, zda jdou internetová rádia na odbyt, dozvěděla jsem se: „V zahraničí je to velký hit! Doslova boom. Ale Češi internetová rádia ještě neobjevili!“ A myslím, že to je velká škoda.

Krásný zimní den a znovuobjevení kouzelného času u rádií Vám přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Autor: Hana Rebeka Šiander | pondělí 30.1.2017 15:52 | karma článku: 22.41 | přečteno: 1012x

Další články blogera

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma článku: 17.50 | Přečteno: 756 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma článku: 18.70 | Přečteno: 456 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma článku: 9.63 | Přečteno: 303 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Tak se nám tu rozmohl takový nešvar: Dloubání prstem v nose!

Poslední roky jsem narazila na příšerný jev – dloubání prstem v nose. Prostředí, ve kterém se mu daří, je pražské metro, tramvaje a autobusy. Kdo jsou hříšníci? Mladí chlapci od 14 do 20 let. Nesmiřujme se s tím a bojujme!

18.1.2024 v 20:02 | Karma článku: 15.21 | Přečteno: 616 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 14.63 | Přečteno: 146 | Diskuse

Filip Vracovský

Česko jako země plná ateistů a agnostiků přesto žije z křestanských tradic a k Rusku

nebo Ukrajině má poměrně blízko. Těžko však může chápat Blízký východ . Než se v další sérii blogů vrátím do kuchyně dovolte ještě jednu úvahu laika....

29.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 6.39 | Přečteno: 123 |

Ladislav Pokorný

Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp

Pan premiér se v médiích opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost by však bylo vhodné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou.

28.3.2024 v 16:51 | Karma článku: 38.27 | Přečteno: 934 | Diskuse
Počet článků 620 Celková karma 15.28 Průměrná čtenost 3816

Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

TOPlist

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...