Nechci „mužoženy“, ale opravdové muže!

25. 02. 2016 19:47:00
Zastáncům moderního genderismu už nejde o rovnost pohlaví. To je málo! Pseudointelektuálové by si přáli shodnost pohlaví. Z mužů by se stali „mužoženy“ a z žen „ženomuži“. Kam se dnešní svět řítí? A je to dobře?

HOLKY, DÍVKY, ŽENY A DÁMY – VŠUDE SAMÉ ŽENY

Mám ráda muže. Vždycky jsem je měla ráda a mít budu. V každém případě jsem dávala mužskému pokolení přednost před ženským.

Snad proto, že jsem během svého života neměla štěstí na inteligentní, vzdělané a vtipné ženy? Nebo mě možná ovlivnilo pětileté studium na rodinné škole, kde jsem trávila každý den zhruba deset hodin v dívčí společnosti? Nebo další dva roky studií, kdy jsem bydlela opět s děvčaty?

Moc se v tomto ohledu nezměnilo, ani když jsem dospěla a poté se zapojila do pracovního procesu. Ženy, se kterými jsem se opět seznamovala, byly typické svými zálibami v nakupování stále nového a in oblečení, trávení času v soláriích, na manikúře či u kadeřníka, případně v kavárně nad kávičkou a dortíkem, kde se probíraly opět ženské záležitosti – kuchařské recepty, inovace či rekonstrukce bytu, jak přimět přítele, aby se už konečně vyjádřil, jak partnera přemluvit pro luxusní dovolenou do zahraničí, v lepším případě, jak pečovat o manžele, starosti o děti...

Každé takové setkání jsem vydržela až do konce, ale nesmírně se mi ulevilo, když jsme se rozloučily a já si oddechla: „Už nikdy více!“ Setkání nebylo špatné, ale pokaždé mi chyběly ty typické mužské prvky – projevy galantnosti, analytický a logický, někdy až příliš racionální přístup k životu a problémům a ten, tak zcela odlišný, ale zároveň jedinečný pohled mužů, který mohou přinést jedině oni. Nikdy ne žena, i kdyby to byla sebevětší mužatka.

Žen, které by pro mě osobně byly vzorem, jsem potkala málo, že bych je mohla spočítat na prstech jedné ruky. Těžko říci, co mě ovlivnilo více.

KAMARÁD METROSEXUÁL

Také jsem ale poznala muže, kteří mě zcela jistě v pečování o sebe sama předstihli. Když jsem s jedním kamarádem šla po dlouhé době na kávu, netrvalo dlouho a řekl: „Udělal jsem si radost a byl jsem u kadeřníka. Všimla sis toho? Mám nový účes a kromě toho jsem si nechal udělat i tyhle zajímavý melíry. Jak se ti to líbí?“

Usmála jsem se a souhlasně pokývala hlavou, jako že to je fajn. Nebyla jsem schopna slova ani žádné další reakce. Úplně mi vyrazil dech! Ani jsem nevěděla, jak na to zareagovat. Časem se kamarád začal zmiňovat o tom, jak našel konečně dobrou manikúru a jaké oblečení je in. Ano, kamarád je metrosexuál. Měla jsem dojem, že každé další setkání se čím dál tím více podobá typickému ženskému setkání a to mě začínalo nudit... A tak jsme se už dlouhý čas neviděli.

MUŽI MAJÍ STÁLE MÉNĚ TESTOSTERONU

Nedávno jsem četla článek od sexuologa Jaroslava Zvěřiny nazvaný: „Muži mají stále méně testosteronu.“ Pokud máte chuť se do něj začíst, najdete jej zde: http://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-sex/388230-sexuolog-jaroslav-zverina-muzi-maji-stale-mene-testosteronu.html

Dlouhodobě zastávám názor, že požadovat rovnoprávnost mužského a ženského pohlaví je nešťastné a je to velký problém. Ovšem dozvědět se, že ještě vyšším stupněm, který se snaží prosadit zastánci moderního genderismu, je shodnost pohlaví.

"MUŽOŽENY" A "ŽENOMUŽI"?

Tito zastánci se snaží relativizovat rozdělení na muže a ženy. Někteří pseudointelektuálové začínají hovořit o „mužoženách“ a „ženomužích“.

Jestliže jsem vždy dávala mužům přednost před ženami, tak jsem si vážila logického úsudku, schopnosti používat mozek, zároveň prožívat a projevovat emoce, což se nevylučuje. Také obdivuji, jak je mnoho mužů zajímavými partnery k diskusi. Oceňuji také muže pro jejich sílu a možná i dominanci, která je dána jejich antropologií.

Tradiční mužské vlastnosti, jakými byla odedávna čestnost, upřímnost, síla a dominance, jsou ve stále nižší společenské oblibě.

Sexuolog Jaroslav Zvěřina

Také jsem se setkala s muži, kteří byli malého vzrůstu. Potkala jsem jen málo mužů, kteří byli menší než já, a netrpěli komplexy méněcennosti. Ty se často snažili zakrýt a kompenzovat různými způsoby. Většinou se jednalo o postavení ve společnosti, které skýtalo moc, obrovské auto či alespoň verbální převaha nad druhými (rozumějte: vyššími) lidmi, čímž dávali najevo, kdo je pánem.

HRDINOVÉHO FILMOVÉHO PLÁTNA

Mám ráda staré české filmy pro pamětníky ze 30. a 40. let XX. století. Právě v těchto filmech je často zobrazen muž jako kladný hrdina - zodpovědný, seriózní, čestný a galantní gentleman. Smysl pro humor by neměl postrádat. Jako příklad bych uvedla herce Hugo Haase, Jana Pivce, Otomara Korbeláře, Antonína Novotného či Gustava Nezvala.

Takoví muži mě pokaždé dokáží okouzlit a zaujmout. U těchto herců si člověk mohl být jistý, že jde o muže. Pokud byl takový filmový herec snímán kamerou z jakéhokoliv úhlu, nemohli jste si nikdy položit otázku: Není to žena?

UNISEX MÓDA

Současná doba opravdu stírá rozdíly mezi muži a ženami. Zvláště bych to vyzdvihla u mladých lidí do dvaceti let, kdy u mnoha mladých nemůžete jednoznačně na první, druhý, ale i další pohled říci, zda jde o mladého muže či dívku.

Stejné úzké džíny nejrůznějších barev, unisex trička a mikiny, tenisky a účesy, které nosí obě pohlaví. Zatím jsem nenašla rozlišující znaky. Snad jen, když se pozorně zadíváte do tváře (ale i tam to často není jasné, když chlapcům chybí testosteron), nebo zaslechnete hlas.

Opravdu si však přejeme, aby muž vypadal jako žena, mluvil jako žena, chodil jako žena, oblékal se jako žena, věnoval svému účesu tolik času jako žena (ne-li déle), nosil účes jako žena, někdy se také líčil jako žena (v případě metrosexuálů) a komunikoval jako žena?

Muži dnes mají jen velmi omezené možnosti, jak prokázat svou odvahu, stálost, spolehlivost a ochotu bránit své blízké. Souvisí s tím také výrazně se snižující popularita vojenské služby a úcty k válečným veteránům. Což je nepochybně jedním z důvodů, proč dnes mladí muži hledají stále častěji uspokojení ve fiktivním světě počítačových her a erotiky.“

Sexuolog Jaroslav Zvěřina

Na tomto fenoménu mi přijde šílené, že se jedná o změnu, o kterou usilují sami muži. Dříve jsem se domnívala, že jde o jisté požadavky ze strany žen, jak změnit muže k obrazu svému. Ovšem čím více se člověk o toto téma zajímá a pozoruje muže kolem sebe, tím více zjišťuje, že muži tímto směrem, zbavit se typicky mužských prvků a vypadat zženštile, jdou dobrovolně sami. V mnoha případech jsou na to hrdí, protože to je v této době in.

Pro mě bude zajímavým partnerem jedině muž v pravém slova smyslu. Opravdu si neumím představit mít partnerský vztah s mužem, který je sice mužem, ale ve všech základních oblastech se chová stejně jako já. Kladla bych si otázku: K čemu je takový muž, který vlastně už není mužem (zbavil se mužských atributů) dobrý?

Ne každá změna je k dobrému a v případě prosazování shodnosti pohlaví bych si přála, aby se jednalo spíše o nejapný žert, než vážně míněný nápad.

S přáním opravdových mužů i žen v našem světě, Vaše bloggerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie, odkazy:

Novinky.cz, Jaroslav Zvěřina. Muži mají stále méně testosteronu. [cit. 2015-12-12]. Dostupné z: http://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-sex/388230-sexuolog-jaroslav-zverina-muzi-maji-stale-mene-testosteronu.html

Foto Gustava Nezvala dostupné na Wikipedii.cz zde:https://cs.wikipedia.org/wiki/Gustav_Nezval

Foto Hugo Hasse dostupné na Lidovkách zde: http://www.lidovky.cz/foto.aspx?r=lide&foto1=MEV3c7714_haas_43802_kirke_35x46cm.jpg

Foto Jana Pivce dostupné na Novinkách zde:

http://www.novinky.cz/vase-zpravy/praha/3440-31018-zivotni-roli-herce-jana-pivce-byl-jeho-sarmantni-milovnik-v-komedii-muzi-nestarnou-.html

Autor: Hana Rebeka Šiander | čtvrtek 25.2.2016 19:47 | karma článku: 40.74 | přečteno: 6795x

Další články blogera

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma článku: 17.50 | Přečteno: 756 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma článku: 18.70 | Přečteno: 456 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma článku: 9.63 | Přečteno: 303 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Tak se nám tu rozmohl takový nešvar: Dloubání prstem v nose!

Poslední roky jsem narazila na příšerný jev – dloubání prstem v nose. Prostředí, ve kterém se mu daří, je pražské metro, tramvaje a autobusy. Kdo jsou hříšníci? Mladí chlapci od 14 do 20 let. Nesmiřujme se s tím a bojujme!

18.1.2024 v 20:02 | Karma článku: 15.21 | Přečteno: 616 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 16.46 | Přečteno: 217 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 11.27 | Přečteno: 141 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 19.50 | Přečteno: 254 | Diskuse
Počet článků 620 Celková karma 15.28 Průměrná čtenost 3816

Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

TOPlist

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...