Hana Rebeka Šiander

Ztracené peníze ve Fio bance nalezeny!

18. 02. 2016 12:40:00
Pravdivý příběh paní Novákové, které se z jejího účtu ve Fio Bance ztratilo 28.000 Kč, má dobrý konec! Po deseti týdnech mlčení Fio banka zareagovala, omluvila se za účetní chybu a peníze paní Novákové vrátila.

PŘÍPAD DŮCHODKYNĚ A JEJÍCH ÚSPOR

Paní Nováková využívala služeb Fio banky na pobočce Budějovické na Praze 4. Pravidelně každý měsíc jí přicházel do banky důchod a ona si na pobočce vybírala určitou částku v hotovosti.

Totéž udělala i v květnu 2015, kdy si vybrala z účtu v hotovosti 5700 Kč na pobočce Budějovická. Po šesti měsících při kontrole internetového bankovního výpisu z účtu zjistila, že ve stejný den byl z jejího účtu proveden další výběr v hotovosti, ale tentokrát to bylo mnohem více, 28.000 Kč.

Tento výběr byl učiněn čtyři minuty po prvním výběru, ovšem neprovedla jej paní Nováková ani její syn, který má k jejímu účtu oprávnění.

Zajímají vás podrobnosti celého příběhu paní Novákové? Blog se jmenuje „Mohou se vám ztratit peníze v bance? Ve Fio bance ano“ a můžete si jej přečíst zde:

http://siander.blog.idnes.cz/c/493263/mohou-se-vam-ztratit-penize-v-bance-ve-fio-bance-ano.html

OBDOBÍ REKLAMACÍ, PROSEB A ŽÁDOSTÍ O JEDNÁNÍ S FIO BANKOU

Paní Nováková podala ve věci ztráty peněz v listopadu 2015 prostřednictvím internetbankingu reklamaci, která však nebyla ani konce ledna 2016 vyřízena. Jedinou reakcí ze strany Fio banky byla výzva doručená paní Novákové 30 dní po podání reklamace (tedy poslední den pro vyřízení reklamace podle reklamačního řádu banky) k doplnění informací o výběru.

Banka se zajímala, zda to opravdu nebyla sama paní Nováková, nebo její syn, kteří tuto částku vybrali. Paní Nováková odpověděla Fio bance negativně a od té doby ji už nikdo nekontaktoval.

V lednu 2016 žádala paní Nováková o podání informace o průběhu vyřizování reklamace, poté kontaktoval banku syn paní Novákové s žádostí o schůzku, ale všechno bezvýsledně.

Paní Nováková se i se synem vydali osobně na pobočku a jednali s ředitelem pobočky Fio banky Budějovická, panem Michalem Burešem. Ten se s případem seznámil a řekl, že kamerový záznam, který zachytil klíčový den v květnu 2015 k dispozici již není. Zároveň však řekl, že v archívu Fio banky dohledají papírový příkaz k výběhu hotovosti z účtu a dají vědět paní Novákové i jejímu synovi výsledky interního šetření.

„Zákon bance ukládá povinnost uchovávat tyto doklady po dobu 5 let.“

Zdeněk Kovář, tiskové oddělení Fio banky

OMLUVA A VRÁCENÍ PENĚZ

Po uplynutí dvou týdnů paní Novákové zavolal člověk z Fio banky a omluvil se za ztrátu peněz, která vznikla v důsledku chybného zaúčtování částky 28.000 Kč. Ztracené peníze byly paní Novákové vráceny na účet do druhého dne.

SELHÁNÍ JEDNOTLIVCE, NEBO CELÉ BANKY?

Ačkoliv celá kauza paní Novákové skončila po dvanácti týdnech omluvou a vrácením peněz, což je potěšující výsledek, zůstává mnoho neobjasněno. V jakém smyslu se mohlo jednat o chybné zaúčtování? Jak se může stát, že banka účtuje transakci, ačkoliv k ní klient nedal pokyn? Šlo o chybu v systému? Anebo to byl něčí úmysl? Byl dohledán papírový příkaz k výběru hotovosti? Jestliže ano, jaká částka tam byla uvedena? Bylo více takových příkazů? Ponese za to někdo zodpovědnost? A co kdyby na to klient při kontrole výpisu z účtu nepřišel? A kde skončily ty peníze? Někdo si je fyzicky odnes? Nebo šlo jenom o administrativní přesuny částek? Odpovědí se patrně nedočkáme...

Krásné dny a úspory v bezpečí u dobré banky vám přeje Vaše bloggerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie a odkazy:

Logo Fio banky dostupné na www.google.cz

http://siander.blog.idnes.cz/c/493263/mohou-se-vam-ztratit-penize-v-bance-ve-fio-bance-ano.html

Autor: Hana Rebeka Šiander | karma: 24.60 | přečteno: 1159 ×
Poslední články autora