Proč se Lobkovicové dosud nepřihlásili o svůj majetek?

Někdo nemá celý život nic, někdo vlastní hrad. Jako třeba rodina Lobkowiczů, které patří hrad Střekov. Zjistila jsem, že jim patří i dalších sedm nemovitostí na Střekově, o kterých zřejmě nevědí. Dosud se o ně totiž nepřihlásili.

Od dětství jsem snila o tom, že najdu poklad. Třeba ukrytý někde pod uvolněným starým trámem na staré zatuchlé půdě, nebo při rytí půdy na zahrádce… Dosud se tak nestalo. Jako věčný snílek a optimista si stále říká, že co není, neznamená, že se to nemůže stát v budoucnosti.

SEZNAMY NEMOVITOSTÍ ÚZSVM

Nedávno jsem narazila na seznam nemovitostí Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM). Vyhledala jsem si Ústecký kraj, kde žila jedna část mé rodiny, a stáhla jsem si tabulku v souboru excelu.

V tomto seznamu jsem hledala, zda náhodou neobjevím nemovitost – pozemky, zahrady či polnosti, které by patřily v minulosti mé rodině, ale nějakým nedopatřením o ně přišla. Byly nám navráceny na základě vlastnického práva, ale dosud jsme se o ně jako vlastníci nepřihlásili. Štěstí jsem neměla, nic jsem nenašla.

NEMOVITOSTI PATŘÍCÍM LOBKOVICŮM

Objevila jsem však něco jiného. Zjistila jsem, že na seznamu nemovitostí ÚZSVM pro Ústí nad Labem je uveden čtyřikrát jako oprávněná fyzická osoba Lobkovic von Fürst Ferdinand Zdenko, který má vlastnické právo k „zahradě“ a dalším třem nemovitostem majetkům (které jsou definovány jako dvě „jiné plochy“ a „ostatní komunikace“).

Jedná se o čtyři majetky, které jsou v katastrálním území Ústí nad Labem - Střekov, kde stojí mimo jiné hrad Střekov. Ten patří již od roku 1563 právě Lobkowiczům. Po roce 1989 restituoval hrad William Lobkowicz, nyní je soukromým majetkem Martina Lobwkovicze. O hrad Střekov se stará L. E. Holdings s. r. o..

Dále jsem našla, že v již v zmíněném seznamu ÚZSVM je třikrát uvedena jako oprávněná právnická osoba Správa hradu Střekov Ústí nad Labem, které patří další tři majetky (dva jsou definovány jako „trvalé travní porosty“ a „zahrada“). Rovněž se jedná o pozemky v katastrálním území Ústí nad Labem - Střekov.

Je možné, že současný hradní pán hradu Střekov Martin Lobkowicz neví o tom, že mu náleží ještě sedm nemovitostí? Anebo se pletu - a není Lobkovic jako Lobkowicz?

Ovšem Lobkovicové nejsou jediní, kteří se nepřihlásili o své nemovitosti. Seznamy ÚZSVM, ke kterému se dosud vlastníci nepřihlásili, obsahoval zhruba před rokem stotisíc nemovitostí bez vlastníků.

PODÍVEJTE SE NA SEZNAMY ÚZSVM, ZDA I VY NEVLASTNÍTE NEMOVITOSTI

Možná si také vy vzpomínáte, že vaše rodina před lety vlastnila nějaké pozemky. Pak se podívejte na stránky ÚZSVM, kde najdete důležité informace o nemovitostech a jak je získat zpět: http://www.uzsvm.cz/nedostatecne-urcite-identifikovani-vlastnici-2140-0-85/

Seznamy nemovitostí z celé České republiky najdete ve formátu excel zde: http://www.uzsvm.cz/nedostatecne-urcite-identifikovani-vlastnici-2138-0-85/

CO SE STANE, KDYŽ SE VLASTNÍK O SVÉ NEMOVITOSTI NEPŘIHLÁSÍ?

Pokud se nepřihlásí vlastník nemovitosti nejpozději do 31. 12. 2023, uběhne lhůta daná zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a tento majetek přejde na stát. Po tomto datu by případný vlastnický nárok na nemovitost musel být prokázán pouze pravomocným rozhodnutím soudu.

Krásné podzimní dny a mnoho nemovitostí vám přeje Vaše bloggerka Hana Rebeka Šiander

Fotografie a linky:

Hrad Střekov - http://www.hrad-strekov.cz/

Fotografie dostupné z: www.google.cz

Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových je dostupný na:

http://www.uzsvm.cz/nedostatecne-urcite-identifikovani-vlastnici-2140-0-85/

Autor: Hana Rebeka Šiander | pátek 16.10.2015 22:07 | karma článku: 17,07 | přečteno: 1551x
  • Další články autora
  • Počet článků 622
  • Celková karma 15,61
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->