Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Výsledek IQ testu od Mensy mě překvapil

Zdálo se to jako dobrý nápad. Maminka měla narozeniny a tak jsem ji chtěl dát něco netradičního. IQ test od Mensy! Maminka i já jsme se nechaly otestovat společně a báječně jsme se bavily. Překvapená jsem byla ale já! Můj výsledek testu z Mensy byl totiž o 24 IQ nižší než IQ test od renomovaného psychologa.

Moje maminka má ve svých letech téměř vše. Oblečení, boty, elektrospotřebiče, kosmetické zboží, parfémy, byt plný květin a kaktusů, lahůdky v ledničce i ve spižírně… Je proto velmi těžké vymyslet zajímavý dárek k narozeninám. Kritéria, která by měl dar splňovat jsou jasná – něco nového, zajímavého, netradičního, legračního a něco neočekávaného, co by překvapilo.

Maminka má kromě svých zájmů i letitou zálibu v luštění nejrůznějších rébusů, křížovek a v poslední době ji zcela pohltilo sudoku. Začala nejlehčími a zdárně se propracovala až k těm nejobtížnějším. A najednou jsem měla dárek! Jako dobrý nápad se mi zdál darovat mamince IQ test. Rozhodně splňoval kritéria, která jsem od dárku očekávala.

Obrátila jsem se na Mensu (mezinárodní společenská organizace, která sdružuje nadprůměrně inteligentních lidí bez rozdílu rasy a vyznání), která je podle mého zárukou pravosti testů. Protože je moje maminka introvertní člověk, dohodla jsem test i pro sebe. Když jsem mamince oznámila, že mám pro ni IQ test, brala to s humorem a velmi ji to pobavilo. Byla zvědavá, jak bude test vypadat a zda ho zvládne. Povzbuzovala jsem ji, ať to bere jako zábavu, že o nic nejde.

Maminku jsem pozvala do Prahy na pětidenní dovolenou. Prohlédly jsme si některé z pražských památek, vydaly jsme se na nákupy, obědvaly jsme v restauracích (maminka tak nemusela vařit), shlédly jsme několik filmů na DVD, vychutnala si masáž a přečetla novou knihu. Posledním dárkem byl IQ test.

Test jsme dělaly v základní škole, kde právě probíhal zábavný program Mensy pro děti. Muž z Mensy nám dal test o 60 otázkách a měly jsme na něj čas 60 minut. První příklad jsme vypracovali společně, aby se ověřilo, zda jsme porozuměly zadání. Zarazilo mě délka testu. Muž z Mensy řekl, že jde o dětský test IQ, ale že to nevadí.

Maminka i já jsme absolvovaly test, uvedly jsme své adresy a bylo nám oznámeno, že do jednoho měsíce přijdou výsledky poštou. Ani po měsíci jsme ale nic neobdržely. Volala jsem do Mensy a muž, který nás testoval mě odkázal na asistentku. Výsledky přišly za 1,5 měsíce a já i maminka jsme nedočkavě otevíraly obálky.

Maminka dosáhla asi 98 IQ, já jsem měla 102 IQ. Z dopisu jsme se dále dočetly, že já i maminka patříme mezi 50 % populace, která má střední IQ. To je v rozmezí od 90 do 109 IQ. Maminku to pobavilo a já měla radost, že můj dárek splnil svůj účel.

Upřímně ale musím přiznat, že můj výsledek mě zarazil. I po několika měsících jsem o testování stále přemýšlela. Rozhodla jsem se, že se s výsledkem svěřím psychologovi s letitou praxí. Nabídl mi, že není nic snazšího, než mě otestovat znovu. Dělala jsem celkem dva druhy testů, které trvaly 2,5 hodiny.

Výsledek jsem věděla hned a byl pro mě velkým překvapením. Dosáhla jsem 126 IQ! Ale co teď? Kde se stala chyba? Kdo má pravdu? I psycholog připustil, že ne všechny testy vyjdou stejně, ale jedná se rozdíl v několik bodech. Rozdíl byl ale 24 bodů.

Od té doby, co jsem absolvovala poslední test se IQ testům, ať jsou kdekoliv na internetu, v časopisech nebo u psychologů, jen usmívám…

Autor: Hana Rebeka Šiander | úterý 15.7.2008 16:25 | karma článku: 29,13 | přečteno: 14519x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 701x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 467x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,23 | Přečteno: 864x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 535x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma: 10,12 | Přečteno: 361x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 622
  • Celková karma 15,61
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->