Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Slova, která ve vztazích nesmí chybět

Ve vztazích slyšíme nejrůznější věty a slova. Na začátku vztahu často příjemná a laskavá, postupem času neutrální a pak možná sklouzneme k tomu, že vyřkneme slova, která bychom raději vzali zpět. Litujeme toho, ale to už není možné. Jsou ale slova, na která bychom ve vztazích neměli zapomínat nikdy. Ať už je budeme říkat potichu svým láskám nebo přátelům, mezi řečí blízkým nebo rodičům, pohladí je po duši. Díky nim se totiž dozví, že nám na nich záleží.

MILUJI TĚ

Tak to jsou dvě slova, která touží slyšet každý z nás… Když jsme zamilovaní, nemůžeme se dočkat, kdy toho druhého znovu uvidíme. Jsme netrpěliví a nedočkaví a očekáváme ten zvláštní čas, kdy uslyšíme ta dvě slova – MILUJI TĚ.

Je to jako zázrak! Prožíváme, že se nám chvěje srdce radostí a štěstím, máme pocit, že nám narostla křídla a my můžeme lítat.

A jak je to s námi? Pokud si někoho vážíme natolik, že ten druhý je pro nás vším, neumíme si představit, že bychom dál žili bez něj, je nám smutno, když s ním nejsme a naopak, jsme šťastní, když jsme spolu, pak to nelze vyjádřit jinak než - MILUJI TĚ. Je to nejvyšší možné vyznání lásky. Jiná slova určitou úroveň vztahu vyjádřit nemohou.

Slova MILUJI TĚ nejen rádi slýcháme, ale také je říkáme pár nejdražším lidem kolem sebe. Jsou to slova, bez kterých se neobejde žádný romantický film, básníci je vkládají do svých básní a spisovatelé do románů, když je políbí múza. Hudební skladatelé se je snaží vtělit do svých skladeb...

Snad každá žena se těší na ten velký okamžik, kdy před ní muž poklekne a požádá ji s prstýnkem v ruce, aby s ním sdílela život a stala se jeho ženou. Bez slov MILUJI TĚ bychom si takový jedinečný okamžik těžko představili.

Slova MILUJI TĚ bychom měli říkat tak často, jak to cítíme. Ať už je říkáme těm, kteří jsou okolo nás každý den, nebo svým blízkým, přátelům, dětem nebo rodičům. Měli bychom je však říkat často, protože nikdy nevíme, kdo nás předběhne, nebo je dokonce vyslovíme naposledy.

POTŘEBUJI TĚ

Je mnoho lidí, které ve svém životě nepotřebujeme, nechceme, nemusíme, nebo se s nimi jen tak v běžném životě míjíme a to nám stačí.

Slova POTŘEBUJI TĚ nám ale řekne člověk, který nás má rád, nebo nás miluje. Takový člověk nám zároveň vyjádří, že jsme pro něj důležití, nepostradatelní, cenní a život si bez něj nedokážeme představit. Kdyby takový člověk nebyl, zlomí nám to srdce, protože jej potřebujeme.

STÝSKÁ SE MI PO TOBĚ

Když vám ten druhý chybí, vy sedíte doma a kladete si stále dokola otázky: „Když už se ozve? Kdy už zavolá nebo mi alespoň pošle SMS?“, pak možná stačí, abyste vzali situaci do svých rukou a ozvali se jako první se slovy STÝSKÁ SE MI PO TOBĚ. Možná budete překvapení, jakou odezvu to vyvolá na druhé straně a jakou radost to učiní vám.

Ať už ta slova vyslovíme my, nebo je uslyšíme od někoho jiného, víme, že ten druhý na nás myslí a je mu po nás smutno.

ODPOUŠTÍM TI

Znáte to přísloví: „Chybovat je lidské a odpouštět je B-žské“? Všichni děláme chyby a v určitém smyslu na ně máme právo. Jsme jenom nedokonalí lidé.

To, co se však musíme učit při putování životem, je odpouštět. Všem, kdo nás zranili, urazili, ztrapnili… Odpustit lidem, kteří nám ublížili, je těžké, ale pokud tak učiníme z celého srdce, pak i osvobozující.

Slova ODPOUŠTÍM TI, která řekneme tomu, kdo nám ublížil, ho potěší. Dáme najevo, že jsme na cestě zpět k obnovení, ke vztahu. Také když nám někdo ODPUSTÍ, víme, že ten druhý chce smazat naši vinu, dát nám odpuštění a začít znovu. Čím častěji budeme lidem ODPOUŠTĚT, vyslovovat ona slova, tím lépe. Vztahům slova ODPOUŠTÍM TI pomohou, uzdraví je. Nikdy neublíží.

JSEM NA TEBE TAK HRDÁ

Často nás při neúspěších napadne první negativní věta, co nám přijde na mysl. Ale zkusme se nedívat tolik na nezdary, ale v tom druhém najít něco, kvůli čemu můžeme být na své protějšky hrdé!

Každý z nás je v něčem jedinečný. Pokud občas řekneme doma svému muži JSEM NA TEBE TAK HRDÁ, povyroste nejen ve svých vlastních očích, ale i v našich.

JSEM TADY STÁLE PRO TEBE

Ptám se často sama sebe - kolik mám okolo sebe lidí, na které se mohu kdykoliv obrátit? Před pár lety jsem měla nejlepší přítelkyni, která se jmenovala Viktoria O.. Několik let jsme spolu bydlely, sdílely jsme spolu jako přítelkyně dobré i těžké chvíle. Ona byla člověkem, který mi byl kdykoliv na blízku a když jsme nebyly spolu, měly jsme pravidlo – že si můžeme kdykoliv (v jakoukoliv denní či noční dobu, v jakýkoliv den v roce) zavolat.

Viktoria mi často říkala – JSEM TADY PRO TEBE. I když jsem možnost obrátit se na ní např. ve 2 hodiny ráno nikdy nevyužila, byl pro mě důležitý pocit, že mám tu možnost. A co Vy? Máte někoho, KDO JE TADY STÁLE PRO VÁS?

MLUV SE MNOU

Ve vztazích, když si neporozumíme, když se pohádáme, nebo když uraženě mlčíme, bychom nikdy neměli zapomenout na větu – MLUV SE MNOU. Ať už to budeme my, kdo sebereme všechnu svoji odvahu a dokážeme ta slova vyslovit, nebo to bude druhá strana, je to znamením, že nám na vztahu záleží.

Často nechceme druhým naslouchat z mnoha důvodů. Častější potřebu být poslouchány mají ženy než muži. A právě muži možná často slýchají od svých žen - MLUV SE MNOU. Nepodceňujme tato slova, můžeme se dozvědět mnoho zajímavého a znovu k sobě najít cestu!

JSEM TI TAK VDĚČNÁ

Rodiče, přátelé, přítel nebo přítelkyně, manžel či manželka… Mnoho lidí pro nás dělá každý den spoustu věcí, někdy jsou to maličkosti.

Ať už jde o opravený kapající kohoutek v koupelně, vyměněné prasklé prkénko na toaletě, utřený prach v bytě, nebo nákup, přesto můžeme vyslovit ona kouzelná slova - JSEM TI TAK VDĚČNÁ. Potěší toho, kdo nám pomohl, protože ho svými slovy oceníme a že si ho vážíme.

Pokud v našich vztazích chybí taková slova, měli bychom si položit otázku, zda je všechno v pořádku. Někteří razí teorii, že slova v poslední době pozbyla významu a že když má někoho někdo rád, raději to projeví prakticky, např. pomocí, radou, financema...

Myslím, že mít někoho rád nebo milovat, je nutné nejen projevovat, ale také říkat. Slova i činy musí jít ruku v ruce. Pak lidé okolo nás budou vědět, že je milujeme, záleží nám na nich a jsou pro nás důležití. V časech štěstí, ale i v časech zlých.

A právě tato významná slova nám pomohou vyjádřit svoji lásku lidem, na kterých nám záleží.

Fotografie:

www.flikr.com

Autor: Hana Rebeka Šiander | čtvrtek 12.8.2010 9:02 | karma článku: 20,84 | přečteno: 4307x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 14,22 | Přečteno: 701x | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Přetížení“ od Arthura Haileyho

Napínavý román „Přetížení“ z pera Arthura Haileyho dává nahlédnout do zákulisí plynárenských a elektrárenských společností. Řeší otázku globálního oteplování, nedostatku vody, letních veder, čím dál větší spotřeby plynu a energie.

9.4.2024 v 19:06 | Karma: 10,98 | Přečteno: 467x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Dvanáctero pro lepší život Pražanů

Po dvou letech v Praze jsem v šoku, jak moc se Pražené změnili. Z milých, ohleduplných a vstřícných lidí se stali hrubí a arogantní lidé. Největší změny vidím u dvacátníků a třicátníků. Copak jim nikdo neřekl o etiketě?

8.3.2024 v 1:04 | Karma: 18,23 | Přečteno: 864x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma: 19,01 | Přečteno: 535x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma: 10,12 | Přečteno: 362x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 622
  • Celková karma 15,61
  • Průměrná čtenost 3868x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->