Kultura

Hana Rebeka Šiander

79. výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz - Birkenau

Každý rok bysme si měli připomínat výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi, ke kterému došlo 27. ledna roku 1945. Také letos se přímo v koncentračním táboře konal slavnostní večer za účasti přeživších a politiků.

27.1.2024 v 20:32 | Karma článku: 18.69 | Přečteno: 455 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Zítra přijde Olah“ od Martina Sichingera

Kniha spisovatele Martina Sichingera „Zítra přijde Olah“ je dokonalou, trefnou, vtipnou a jasnou sondou do života 80. let XX. století ve Vimperku na Šumavě. Ne však pohledem dospělých, ale očima žáka 7. C Michala Zídka.

20.1.2024 v 19:16 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 299 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Mé dítě má autismus“ od Raelene Dundon

Kniha od australské psycholožky Raelene Dundon, která se specializuje na dětský autismus, přináší základní fakta a informace o poruchách autistického spektra. Autorka má dvě děti s autismem a přináší příklady ze života.

20.6.2023 v 21:50 | Karma článku: 8.75 | Přečteno: 391 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Slib pod jmelím“ od Joanny Johnsonové

Britská spisovatelka Joanna Johnsonová ve svém historickém romantickém románu přináší ukázku levicového liberalismu. Přepisuje dějiny a etiketu, z ženy tmavé pleti „vyrábí“ dámu, přimíchává do románu zvyky z 21. století.

15.2.2023 v 21:56 | Karma článku: 8.39 | Přečteno: 204 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Dějiny moderního Izraele“ od Marka Čejky

„Dějiny moderního Izraele“ od politologa a právníka Marka Čejky přináší chronologicky sestavené dějiny od roku 1949 do roku 2010. Stručné, jasné, srozumitelné a hlavně – v dnešní uspěchané době - čtenářsky příjemné!

23.1.2023 v 21:16 | Karma článku: 8.87 | Přečteno: 233 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze norské pohádky „Tři přání pro Popelku“

Nová, moderní a velkolepá norská pohádka „Tři přání pro Popelku“ z roku 2021 je jako nepovedený koktejl. Moderní slova jako stylista a migréna, LGBT+ komunita, Popelka jako Wonder Woman a líbačka dvou gayů v dobové pohádce.

27.12.2022 v 19:37 | Karma článku: 33.97 | Přečteno: 1336 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze výstavy Plečnik na na Pražském hradě

O slovinském architektovi Jože Plečnikovi jsem se poprvé doslechla, když mi bylo 20 let. Tehdy se mi některá jeho díla líbila, jiná ne. Po 20 letech jsem názor na Plečnika opravila. Jeho díla jsou jednoduchá, geniální a nadčasová.

24.9.2022 v 19:26 | Karma článku: 11.68 | Přečteno: 316 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Kráska a netvor“ od Alexandera Stainfortha

Historický romantický román „Kráska a netvor“ nás přivádí do anglického Plymouthu roku 1872. Krásná mladá dívka Emily Harwoodová je donucena k zásnubám. Náhle stojí mezi dvěma muži. Kdo je netvor? A kdo je hrdina?

18.9.2022 v 21:54 | Karma článku: 6.43 | Přečteno: 164 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Reportáž z vernisáže výstavy obrazů akademického malíře Zahora

Návrat k avantgardnímu umění 20. a 30. let XX. století přináší výstava akademického malíře, který tvoří pod uměleckým pseudonymem Zahor. 21 děl - grafiky, koláže a kvaše přináší „maximální minimalismus“. Svěží a inspirativní!

1.8.2022 v 22:01 | Karma článku: 10.23 | Přečteno: 430 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Jak jsem na zahrádce našla ochrannou známku motokola z roku 1920

Během práce na zahrádce jsem objevila v půdě plíšek. Nejdříve jsem si myslela, že ho vyhodím. Jenže pak jsem si všimla ozdobného kování. Co to může být? Obrátila jsem se na muzeum, abych se dozvěděla, co jsem to vlastně našla.

30.5.2022 v 19:10 | Karma článku: 17.28 | Přečteno: 524 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Střetnutí“ od Franka E. Perettiho

Kniha „Střetnutí“ patří mezi bestsellery. Napínavý thriller, který nám nejen odhalí problémy v malém americkém městě Ashton, ale také otevře pohled do duchovního světa andělů a démonů, kteří ovlivňují dění na zemi. Kdo vyhraje?

4.5.2022 v 22:43 | Karma článku: 8.66 | Přečteno: 168 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Novičok nebo kulka“ od Ondřeje Kundry

Co spojuje ex agenta Alexandra Litviněnka, dvojitého agenta Sergeje Skripala s dcerou Julií a opozičníka Alexeje Navalného? Otrava radioaktivními či nervovými látkami. Pro ostatní nepohodlné Putinovy kritiky byly připraveny kulky.

21.2.2022 v 22:55 | Karma článku: 10.76 | Přečteno: 252 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Lokaj a já“ od Valerie Bowmanové

Historický romantický román „Lokaj a já“ nás vtáhne do plánu čtyř mužů, kteří zosnují plán, jak najít vhodnou manželku pro jednoho z nich – urozenou, mladou, krásnou, ale v žádném případě ne zlatokopku! Jak na to? V převleku!

19.1.2022 v 22:30 | Karma článku: 6.28 | Přečteno: 170 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Život na míru“ od Marka Rabije

Co se skrývá za výrobou našeho oblečení? Proč a kdo nám diktuje, že je čas vyměnit slim džíny za zvonáče? Kolik dostane bangladéšská šička zaplaceno za směnu při výrobě našeho oblečení? Proč ročně uhoří desítky šiček v továrnách?

9.1.2022 v 23:17 | Karma článku: 9.33 | Přečteno: 240 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Co s penězi“ od Dana Drápala

Mnoho lidí si neví v životě rady s penězi. Buď jich mají moc, nebo naopak málo a ti si pak půjčují a zadlužují se. Kniha „Co s penězi“ od Dana Drápala přináší moudré rady z Bible, jak si s penězi poradit a mít se dobře.

14.12.2021 v 19:48 | Karma článku: 7.74 | Přečteno: 296 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Setkání s cizincem“ od Lisy Kleypas

Může navázat láskyplný vztah první licencovaná lékařka v Anglii Garrett Gibsonová a tajný agent Ethan Ransom, vyhlášený zabiják, když se píše rok 1876? O tom je romantický historický román plný dobrodružství.

25.11.2021 v 18:56 | Karma článku: 7.38 | Přečteno: 143 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Mokrá ryba“ od Volkera Kutschera

Je jen málo lidí, kteří neviděli německý seriál „Babylon Berlín“ zasazený do roku 1929. Seriál byl natočen na motivy knihy „Mokrá ryba“, kterou napsal Volker Kutscher. Jaká je kniha? A je lepší, než nejdražší seriál všech dob?

5.11.2021 v 21:23 | Karma článku: 9.01 | Přečteno: 271 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Pět znaků muže“ od Briana Tomea

Jaký je rozdíl mezi skutečným mužem a mužem, který na první pohled je mužem, ale mentalitou zůstává celý život chlapcem? Pět znaků odlišuje muže od chlapců. O tom je kniha Briana Tomea o odvážném mužství.

27.8.2021 v 20:25 | Karma článku: 9.32 | Přečteno: 510 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze audioknihy "Neviditelný" od Jaroslava Havlíčka

ČRo 2 uvedla na svých rozhlasových vlnách vynikající zpracování psychologického románu Jaroslava Havlíčka "Neviditelný". Byl napsán v roce 1937. Rozhlasová adaptace v podání režiséra Lukáše Hlavici z roku 2018 je dokonalá.

22.8.2021 v 17:46 | Karma článku: 9.00 | Přečteno: 195 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Recenze filmu „Trumbo“ od režiséra Jaye Roacha

Mnoho let byl Dalton Trumbo nejlépe placeným scénáristou Hollywoodu. Jenže pak se dostal na černou listinu, byl odsouzen a ocitl se ve vězení. Žádná filmová společnost mu nenabídla práci. Ale on se nevzdal a poradil si!

15.8.2021 v 23:07 | Karma článku: 7.69 | Přečteno: 286 | Diskuse
Počet článků 620 Celková karma 24.15 Průměrná čtenost 3815

Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

TOPlist